Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

198 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 14:52:17

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Laptop bedienen met PC  (gelezen 14778 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Laptop bedienen met PC
« Gepost op: 13 november 2009, 22:01:24 »
Bericht 1 van 5

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Henk van Asselt2Datum:24-04-2008
Aan:AllenMsgID:3835.1
Onderwerp:Laptop bedienen met PCForum:ws-nlcomputer

Hallo,
Hallo ik wil graag m'n laptop kunnen bedienen vanaf m'n PC, beide systemen met XPhome. Ik weet dat dit moet kunnen via extern bureaublad, maar dan moet je volgens mij verbinding hebben met internet.
Ditzelfde geldt ook voor het programma "Crossloop" zie bijlage. Ik heb dit getest en het werkt inderdaad. Het geeft het gewenste resultaat. Echter vind ik het een groot nadeel dat ik ook nu op dat moment een internetverbinding moet hebben. Ik vraag me af hoe het dan zit met de veiligheid van beide computers.
Het liefst zou ik willen dat internet niet nodig heb en dat het voldoende is om beide computers aan te sluiten aan m'n router. Dit is volgens mij een stuk veiliger.
Is dit mogelijk en zoja hoe krijg ik dit voor elkaar?

Groetjes

Henk



Bericht 3 van 5

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Bijlagen :



Bericht 2 van 5

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding

crossloopsetup_2.11.exe
2400KB (3MB)
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:24-04-2008
Aan:Henk van Asselt2MsgID:3835.2
Onderwerp:Laptop bedienen met PCForum:ws-nlcomputer

Hoi Henk,
>> Het liefst zou ik willen dat internet niet nodig heb en dat het voldoende is om beide computers aan te sluiten aan m'n router. <<
Ik gebruik voor het beheer van een paar honderd computers via internet én via het eigen netwerk (dus ook zonder 'internet') al een paar jaar met groot genoegen Remote Administrator van Famatech: http://www.radmin.com/
Het programma heeft een aantal voordelen: Het is enorm snel en erg stabiel, je kan er (en dat kan remote desktop, oftewel extern bureaublad niet)  bestanden mee overzetten, je kan er (en r.d. kan dat ook niet) met meerderen tegelijk op één pc mee samenwerken, en als het moet tekst of zelfs spraak communicatie hebben. Ook ondersteunt het elke denkbare beeldschermresolutie en meerdere monitoren tegelijk. Voorts is de 'viewer' gratis en je mag net zoveel viewers gebruiken als je wilt. Alleen voor de server betaal je. Die 'server' is overigens best klein.
Natuurlijk kan je het ook over internet gebruiken, en dat kan zeer veilig. Het is erg handig om met een notebookje even snel op een andere pc te kunnen inloggen/reparaties te doen/te helpen. Kortom, een tool naar mij hart. Beats the hell out of PcAnywhere, en ik zou niet meer zonder willen. Een 30 dagen trial is van genoemde site te downloaden.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage


Gewijzigd 24/04/2008 13:29 CET door Michel Uphoff (Sysop)
Van:Henk van Asselt2Datum:25-04-2008
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3835.3
Onderwerp:Laptop bedienen met PCForum:ws-nlcomputer

Hoi Michel,
>>Ik gebruik voor het beheer van een paar honderd computers via internet én via het eigen netwerk (dus ook zonder 'internet') al een paar jaar met groot genoegen Remote Administrator van Famatech: http://www.radmin.com/ <<
Ik wil het graag zo af en toe (+/- 8x  per jaar) gebruiken voor 1 laptop vanaf 1 pc. Dan lijkt me die prijs van 42 euro toch wat veel. Ik denk dus dat het programma "crossloop" een goed alternatief is (hoewel dit dan helaas wel via internet gaat). Wat is jouw mening over dit programmatje?

Groetjes

Henk


Bericht 4 van 5

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:25-04-2008
Aan:Henk van Asselt2MsgID:3835.4
Onderwerp:Laptop bedienen met PCForum:ws-nlcomputer

Hoi Henk,
>> Wat is jouw mening over dit programmatje? <<
Werkt goed, en zolang het gratis is is er niet veel te mopperen. Maar, zoals je al opmerkt, er is een tussenstation via internet nodig. Een van de grootste voordelen van Crossloop is dat het firewalls omzeilt, en dus altijd ingezet kan worden.
Maar dat is nou juist jouw probleem niet (je kunt immers eventuele software firewalls zelf aanpassen/uitzetten). Er zijn natuurlijk ook heel wat programma's die dat niet kunnen maar direct -zonder tussenkomst van een contactpunt buiten het netwerk- over een netwerkje functioneren.
VNC is er een van, en er is een gratis versie. Niet zo rotsvast en supersnel als Radmin, maar gezien jouw gebruik is dat ook geen issue. Neem daar eens een kijkje

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 5 van 5

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Henk van Asselt2Datum:27-04-2008
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3835.5
Onderwerp:Laptop bedienen met PCForum:ws-nlcomputer

Hallo Michel,
Het programma is precies wat ik zoek.
Ik had de pc en de laptop niet in dezelfde werkgroep zitten, maar daar had Crossloop geen moeite mee. VNC had hier wel problemen mee, kon geen verbinding maken. Ik heb toen de naam van de werkgroep van de laptop veranderd in dezelfde werkgroepnaam als van de pc. Toen werkte het wel.
Het ip adres van de laptop en de pc moet ik telkens opnieuw intypen, zodra ik een verbinding wil maken. Dit klinkt op zich vrij logisch. Bij het invoerveld (zie bijlage) van het ip adres kun je ook een dropdown menu tevoorschijn laten komen. In dit menu zie ik dus geen ip adressen staan. Hoe krijg ik het voor elkaar dat het ip adres in dit dropdown menu wel zichtbaar is?

Groetjes

Henk
Bijlagen :





VNC_viewer.JPG
13KB