Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

220 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 21:01:48

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Usb-printer op netwerk  (gelezen 18134 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Usb-printer op netwerk
« Gepost op: 13 november 2009, 22:05:07 »
Bericht 1 van 5

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Ronald BeukerDatum:25-05-2008
Aan:AllenMsgID:3875.1
Onderwerp:USB-printer direct op netwerk aansluitenForum:ws-nlcomputer

Beste Forumleden,
Wat zijn de mogelijkheden voor het direct aansluiten van een 'gewone' printer op een netwerk? Op dit moment heb ik een HP LaserJet 1200 printer op mijn pc aangesloten (via de parallelle poort, maar via USB zou ook kunnen). Deze printer is in het netwerk gedeeld.
Nadeel: mijn pc moet dus wel aanstaan, anders kan de printer niet vanaf andere pc's in het netwerk benaderd worden. Het zou veel mooier zijn als de printer zélf op het netwerk kan worden aangesloten (en daarmee een eigen IP-nummer krijgt).
Zijn daar kastjes o.i.d. voor? Dus: ik sluit de printer aan op dat kastje (via de USB- of parallelle aansluiting), en dat kastje kan ik dan weer -met een ethernetkabel of via een Devolo-Homeplug- verbinden met de router?
Groeten,
Ronald (Sysop)


Bericht 2 van 5

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Jan MeijerDatum:25-05-2008
Aan:Ronald BeukerMsgID:3875.2
Onderwerp:USB-printer direct op netwerk aansluitenForum:ws-nlcomputer
Beste Ronald;

Er zijn zgn. printerservers in de handel (denk aan de merken zoals Linksys), daar sluit je een USB printer op aan. Verder werkt zoiets ook als switch, dus heb je meteen 2 of 3 extra ethernet aansluiting erbij.
Deze hebben we op m'n werk in 't gebruik en die werkt goed.
http://www-nl.linksys.com/servlet/Satellite?c=L_Product_C2&childpagename=NL%2FLayout&cid=1148435404295&pagename=Linksys%2FCommon%2FVisitorWrapper&lid=0429574557B45

Vr. groet;
Jan Meijer



Bericht 3 van 5

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:25-05-2008
Aan:Ronald BeukerMsgID:3875.3
Onderwerp:USB-printer direct op netwerk aansluitenForum:ws-nlcomputer

Hoi Ronald,
Een eenvoudig printerservertje kost tegenwoordig weinig. Parallelle kabel er in, cat5 kabeltje naar de router, instellen (via web interface) en printen maar.
Je hebt ze in allerlei kwaliteiten en smaken. DEZE kost nog geen 30 euro. Als je bij mij langs rijdt kan je een Planet  PS-5p-m, 2 poorts printerserver op komen halen. Voor niks, wel even zelf de software van internet zien op te vissen.


Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 4 van 5

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Ronald BeukerDatum:26-07-2008
Aan:Jan MeijerMsgID:3875.4
Onderwerp:USB-printer direct op netwerk aansluitenForum:ws-nlcomputer

Beste Jan,
Sorry voor de late reactie, ik was aan het verhuizen.
>> Er zijn zgn. printerservers in de handel (denk aan de merken zoals Linksys), daar sluit je een USB printer op aan.  <<
Nog hartelijk dank voor je reactie! Ik heb e.e.a. inmiddels inderdaad via een printerserver opgelost. Echt ideaal; geen gedoe meer met een pc die per se aan moet staan.
Groeten,
Ronald (Sysop)


Bericht 5 van 5

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Ronald BeukerDatum:26-07-2008
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3875.5
Onderwerp:USB-printer direct op netwerk aansluitenForum:ws-nlcomputer

Beste Michel,
>> een Planet PS-5p-m, 2 poorts printerserver <<
Inmiddels is 'ie aangekomen op z'n definitieve bestemming, en ik kan je meedelen dat het uitstekend werkt. Nogmaals hartelijk dank dus!
Groeten,
Ronald (Sysop)