Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

214 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 15:48:20

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Remote Desktop  (gelezen 15980 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Remote Desktop
« Gepost op: 13 november 2009, 22:06:09 »
Bericht 1 van 4

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:PeterDatum:19-07-2008
Aan:AllenMsgID:3933.1
Onderwerp:Remote DesktopForum:ws-nlcomputer
Hallo,

In een lokaal netwerkje, mbv een adsl-router, heb ik een XP-pc en een Vista-pc. Met de XP-pc kan ik naar de Vista-pc via Remote Desktop. Als deze verbinding gemaakt wordt, verschijnt op de Vista-pc een soort login-scherm dat tevens aangeeft dat er een remote-desktop verbinding is, zie bijlage.
Dit venster verdwijnt echter niet als de remote-desktop verbinding beeindigd wordt. Dit  is een probleem als ik daarna met het programma NetSupport Manager verbinding wil maken met deze pc. NSM maakt wel verbinding maar geeft alleen een zwart scherm. Als lokaal op de Vista-pc weer ingelogd wordt en het buroblad zichtbaar is werkt NSM weer normaal.

Is er een manier om te zorgen dat dit venster weer verdwijnt als de remote-desktop verbinding beeindigd wordt?


Groeten, Peter




Bericht 3 van 4

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Bijlagen :



Bericht 2 van 4

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding

Vista_login1.JPG
499KB
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:20-07-2008
Aan:PeterMsgID:3933.2
Onderwerp:Remote DesktopForum:ws-nlcomputer

Dag Peter,
>> Als lokaal op de Vista-pc weer ingelogd word <<
Is 'by design' en dat maakt Remote Desktop een heel stuk minder bruikbaar voor remote toegang als er geen gebruiker aan de andere kant is; Je moet lokaal opnieuw inloggen.
Er is wel een mogelijkheid, maar die is beperkt en omslachtig:
1: Je moet tevoren lokaal ingelogd zijn op die pc onder een bepaalde gebruikersnaam
2: Je moet via Remote Desktop onder dezelfde naam ingelogd zijn (je zet daarmee ahw. de al bestaande sessie voort)
3: Voor het einde van de sessie geef je dan het command: tscon.exe 0 /dest:console waarmee de voortgezette sessie teruggezet wordt naar de eerste.
Zelf nooit gebruikt, ik gebruik al jaren en met heel veel plezier en succes Famatech's Remote Administrator (radmin) voor remote toegang via netwerken of via internet. Radmin heeft al deze bezwaren niet, en kan veel meer dan Remote Desktop.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage
Van:PeterDatum:21-07-2008
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3933.3
Onderwerp:Remote DesktopForum:ws-nlcomputer
Hoi Michel,

>>Voor het einde van de sessie geef je dan het command: tscon.exe 0 /dest:console waarmee de voortgezette sessie teruggezet wordt naar de eerste.<<
Dat baadt niet.
Op een andere manier kan ik toch het login-scherm zichtbaar maken via NSM, namelijk door op afstand eerst uit te loggen. Als dan opnieuw verbinding gemaakt wordt met NSM is het login-scherm wel zichtbaar. Het nadeel is natuurlijk dat alle draaiende programma's afgesloten worden en Windows opnieuw start.


groeten, Peter





Bericht 4 van 4

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:21-07-2008
Aan:PeterMsgID:3933.4
Onderwerp:Remote DesktopForum:ws-nlcomputer

Hoi Peter,
>> Het nadeel is natuurlijk dat alle draaiende programma's afgesloten worden en Windows opnieuw start. <<
Inderdaad, uitloggen is ook mogelijk, met de door jou genoemde bezwaren. Voor mij waren die onoverkomelijk, onder meer vandaar Radmin. Probeer eens de 30 dagen trial uit, wie weet word je net zo enthousiast als ik.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage