* Volg ons

* Wie is Online

• Punt gasten: 15
  • Punt verborgen: 0
  • Punt leden: 0

Er zijn geen bezoekers online
  • Punt Online vandaag: 3

* Actuele onderwerpen

Webwereld: Webwereld door NLCOMP
[Vandaag om 08:01:11]

audioboeken naar een iPod converteren door Don
[23 mei 2012, 14:53:05]

updates door Paul
[23 mei 2012, 12:48:07]

foutmelding bij openen VPN, wat te doen? door Peter
[22 mei 2012, 21:05:08]

MSChart for VB6 door Peter
[22 mei 2012, 15:44:26]

Met een .asp pagina data checken door RuudDeWit
[20 mei 2012, 15:48:49]

Forumonderhoud: uitgesteld naar vrijdag 18 mei en afgerond! door Ronald
[18 mei 2012, 18:18:24]

Meezenden bijlage bij e-mail door Peter
[17 mei 2012, 20:01:40]

Superwijzer door Paul
[17 mei 2012, 12:00:34]

Karakters verspringen in Excel2003 door gerard1938
[17 mei 2012, 06:06:53]

Scriptfout in Internet Explorer door Ronald
[15 mei 2012, 22:40:53]

cursor verspringt ongecontroleerd door popipipo
[15 mei 2012, 13:18:26]

* Chat

Vraag maar raak!
Stel je vragen over computers en internet en krijg direct antwoord! Iedere maandagavond 21:00 - 22:00 uur in de chatroom.

A A A A Auteur Topic: Opstart  (gelezen 3016 keer)

Offline NLCOMPTopic starter

• Forumheld
  • Laatst actief:
    30 mei 2010, 20:52:56

• Activiteitmeter
    100%
    • NL Computer Forum
Opstart
« Gepost op: 13 november 2009, 22:49:52 »

Bericht 1 van 15

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:bmlpostDatum:16-06-2009
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:4292.1
Onderwerp:opstartForum:ws-nlcomputer
hoi michel,

ben weer sinds een paar jaar opnieuw bij CS, je hebt mij toen ook een aantal keren goed geholpen dmv van dit forum...

dus ik dacht...ik ga mijn "probleem" aan jou voor leggen gezien de goede ervaringen.

dit probleem had ik toendertijd ook, het zit namelijk zo...als ik mijn pc opstart dan werkt ie eerst het hele riedeltje af en pas op het laatst komt mijn netwerkverbinding tot stand.

toendertijd had je als oplossing dat er een fake-adres in gevoerd moest worden, kan dat nu ook ?

met vriendelijke groet,

ben.

Bericht 2 van 15

Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:17-06-2009
Aan:bmlpostMsgID:4292.2

Dag Ben,
Welkom terug!
Ik denk dat je eerst wat extra informatie moet verstrekken:
- Welk besturingssysteem gebruik je?
- Werk je wel/niet met de Compuserve software?
- Wat gebeurt er precies als je de pc opstart (het hele riedeltje zegt mij niet zoveel)
- Hoe konstateer je dat de netwerkverbinding tot stand is gekomen?
- Die "netwerkverbinding" bedoel je daarmee dat het netwerk icoontje rechtsonder zichtbaar wordt, of bedoel je dat je op Internet kan komen?
Dat Fake-adres verhaal had destijds te maken met een probleem dat door de compuserve software werd veroorzaakt; De virtuele adapter die met die software wordt geïnstalleerd, zoekt zich eerst een minuut of twee mal naar een server, die er niet is. Gedurende deze tijd sta je tegen een zandloper of een niet reagerend systeem aan te kijken.
Mogelijk is er nu een geheel ander probleem, vandaar de behoefte aan details van het probleem.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage

Bericht 3 van 15

Van:bmlpostDatum:18-06-2009
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:4292.3
hoi michel,

hier de antwoorden,

Welk besturingssysteem gebruik je?  vista business.
- Werk je wel/niet met de Compuserve software?  nee, niet dat ik weet, ik gebruik iig niet het emailprogramma van CS en ik surf met firefox.
- Wat gebeurt er precies als je de pc opstart (het hele riedeltje zegt mij niet zoveel)  de pc is een minuut of 2 bezig met  opstarten en dan zie je een schermpje van mijn virusscanner ESS en dan  gaat het rode kruisje pas weg uit het icoontje "netwerk en intenetverbindingen"  en komen de updates ook binnen van ESS, en dan kan ik pas het internet op.
- Hoe konstateer je dat de netwerkverbinding tot stand is gekomen?  zie antw hier boven.
- Die "netwerkverbinding" bedoel je daarmee dat het netwerk icoontje rechtsonder zichtbaar wordt, of bedoel je dat je op Internet kan komen? dat ik het internet op kan.

heb ook maar ff een hijack-logje gemaakt, ik weet niet of je er wat mee kan, kijk maar.(zie bijlage)

hier onder ook nog wat info over mijn besturingssysteem (zie bijlage),

groet ben

Bijlagen :

besturingssysteem.JPG
48KB

hijackthis_18-9.txt
6KB

Bericht 4 van 15

Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:18-06-2009
Aan:bmlpostMsgID:4292.4

Dag Ben,
Dus waarschijnlijk een totaal andere oorzaak. Zet eerst eens dmv. msconfig overbodige startups uit:
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPHelper.exe
Kunnen beiden uit als je alleen de basis functionaliteit van het mousepad wilt gebruiken.

C:\Program Files\Analog Devices\Core\smax4pnp.exe
Als je de 'geavanceerde' instellingen van de geluidskaart niet dagelijks wilt zien of veranderen, dan kan deze onzin uit.

C:\Windows\System32\SupportAppXL\AutoDect.exe
Een -meestal- onzinnig tooltje dat voor modem autodetectie zorg draagt. Kan je uitvinken, tenzij je een modem gebruikt.
C:\Program Files\Java\jre6\bin\jusched.exe
C:\Program Files\Hp\HP Software Update\hpwuSchd2.exe
Natuurlijk willen er weer een paar programma's zichzelf auto updaten, en hebben dat maar zonder jouw toestemming geïnstalleerd. Wat mij betreft kunnen zowel de HP updater als de java updater uitgevinkt worden.

C:\Windows\system32\conime.exe
Als deze in de map drivers zou staan was het een beestje, maar de locatie is goed. Geen idee waarom jij ondersteuning voor aziatische tekens aan hebt staan in die computer. Ik zou het uitzetten.
Bij het tabblad services (Ms services verbergen aanvinken) zou je kunnen overwegen om de volgende uit te zetten:
O23 - Service: Bonjour-service (Bonjour Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe
Is onzinning en werkt alleen in een apple streaming media netwerk.

O23 - Service: getPlus(R) Helper - NOS Microsystems Ltd. - C:\Program Files\NOS\bin\getPlus_HelperSvc.exe
Weer een updater maar nu als service. Ik geloof dat deze iets van Adobe probeert te updaten. Kan wat mij betreft uitgeschakeld worden.

O23 - Service: Vodafone Mobile Connect Service (VMCService) - Vodafone - C:\Program Files\Vodafone\Vodafone Mobile Connect\Bin\VMCService.exe

Als je van Mobile connect gebruik maakt natuurlijk actief laten, anders uitschakelen. Kijk in dit geval eerst eens bij de geïnstalleerde software naar overbodige programma's.
Alle bovenstaande acties zijn eenvoudig om te keren door het vinkje in Msconfig weer terug te plaatsen en te herstarten.
Verder is het zinning om in het netwerkcentrum te kijken naar welke netwerken er actief zijn. Soms is er een netwerk over firewire, een bedraad- en een draadloos netwerk tegelijk actief. Het heeft de voorkeur alleen die netwerken actief te houden die je werkelijk gebruikt.
Overigens: Het is onder Vista niet echt ongebruikelijk dat een opstart -met name van een notebook- langer duurt, zeker als je een IP adres via Dhcp ontvangt. Je kan even kijken of een vast IP adres de boel versnelt.
Weet je niet hoe je bovenstaande uit moet voren, laat het dan even weten.

Homepage

Bericht 5 van 15

Van:bmlpostDatum:19-06-2009
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:4292.6
hoi michel,

weet niet precies wat je bedoelt met die hele lijst om uit te vinken, ik heb bij msconfig bij opstarten standaard maar 6 onderdelen aangevinkt staan (zie bijlage),  of moet ik de rest bij services uitzetten o.i.d. ?

" Het is onder Vista niet echt ongebruikelijk dat een opstart -met name van een notebook- langer duurt, zeker als je een IP adres via Dhcp ontvangt. Je kan even kijken of een vast IP adres de boel versnelt." hoe doe ik dat ?

groet ben.

Bijlagen :

msconfig.JPG
106KB

Bericht 6 van 15

Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:22-06-2009
Aan:bmlpostMsgID:4292.7

Dag Ben,
Zet alle vinkjes in het door jouw gegeven screenshot eens uit, op Eset (de eerste) na. Later kan je als het touchpad niet werkt zoals je wilt (ik gebruik die extra synaptics goodies zelf nooit, maar sommigen vinden ze erg handig), het vinkje voor synaptics Po.. weer aanzetten.
Herstarten tussen deze acties door, en bij de eventuele waarschuwung van Vista dat er in het systeem gewijzigd is, aangeven dat er niet meer gewaarschuwd hoeft te worden, anders krijg je die melding bij iedere nieuwe start.
Kies nu het tabblad services, en kies onderin voor "Alle Microsoft services verbergen. Maak dan nog een screenshot, zodat ik de actieve services kan zien.
Vast IP adres; Ik heb hier alleen XP en Engelstalige Windows 7, dus mogelijk gaat het bij jou net iets anders: Rechtsklik op het netwerkicoontje rechtsonder, en kies voor "Open netwerk en sharing centrum". In het nieuwe venster linksboven moet iets staan in de geest van "verander adapter instellingen". Als je daarop hebt geklikt, dan krijg je de netwerkverbinding(en) in beeld. Zijn dat er meer dan 1 kijk dan ook even verderop in deze tekst bij (*).
Rechtsklik op Lokale netwerkverbinding, en kies status, klik in het stusvenster op de knop details. Je ziet hier een aantal ipv4 adressen staan. Het adres van de ipv4 gateway is belangrijk, dat is jouw router. Laten we even aannemen dat dat 192.168.1.254 is. Het vaste IP adres dat je het notebook dan kan geven begint ook met 192.168.1.x en voor de x kan je bijvoorbeeld 10 opgeven.
Heeft de gateway 10.0.0.1 als IP adres, dan kan je als vast IP adres 10.0.0.10 kiezen. Het subnetmask is in beide gevallen 255.255.255.0. Voor de primaire dns geef je hetzelfde adres op als de gateway (dus in deze voorbeelden 192.168.1.254 of 10.0.0.1). Het ip adres zelf instellen doe je door weer Lokale netwerkverbinding te kiezen, en weer rechts te klikken, maar nu kies je uit het lijstje "eigenschappen". Daar staat een lijst met onderdelen van het netwerk. Kies Ipv4, klik op de knop "eigenschappen", en vul in de vakjes het Ip adres, het gateway adres, het subnetmask en de dns server in.
Wat je ook nog even kan testen is of verwijderen van het vinkje voor ipv6 (dat gebruik je in een thuisnetwerk toch niet), helpt.
Pas na een herstart testen of alles naar wens werkt.
(*) Zijn er meedere netwerkverbindingen, bijvoorbeeld draadloos, bedraad en/of firewire (IEEE1394), zet dan die netwerkverbindingen uit die je niet gebruikt (in de regel is firewire sowieso onzin).
Let op: Door het notebook een vast IP adres te geven, zal het geen automatische verbinding meer maken. Dat is thuis geen probleem, je hebt immers een vaste netwerkverbinding, afgestemd op jouw thuisnetwerk gemaakt, maar buiten de deur gelden andere getallen, en het notebook zal dus vaak niet meer buiten de deur automatisch met andere netwerken verbinden.Helpt het allemaal niet, dan vrees ik, dat jouw Vista (instellingen) en jouw notebook gewoon niet sneller kunnen connecten met een netwerk, want Vista laadt bij het opstarten een onbehoorlijke hoeveelheid troep mee. Zet in dat geval de instellingen van de netwerkonderdelen weer terug op automatisch een IP adres (en een Dns) verkrijgen.

Homepage

Gewijzigd 22/06/2009 14:40 CET door Michel Uphoff (Sysop)

Bericht 7 van 15

Van:bmlpostDatum:23-06-2009
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:4292.8
hoi michel,

door dat ik het vinkje bij ipv6 weg gehaald heb komt wel de internetverbinding sneller tot stand vermoed ik, had ik eerst dat rode kruisje bijna tot het einde van het opstarten door het icoontje van netwerkverbindingen staan...nu gaat het rode kruisje vrijwel meteen bij opstarten weg.

het opstarten op zich gaat niet sneller, doet er toch nog zo een 2 en een half minuut over. ( maar was ook de vraag niet hoor, is maar ter indicatie )

Rechtsklik op Lokale netwerkverbinding, en kies status, klik in het stusvenster op de knop details. Je ziet hier een aantal ipv4 adressen staan. Het adres van de ipv4 gateway is belangrijk, dat is jouw router.( ik heb alleen een modem van CS, of is dat het zelfde ? ) Laten we even aannemen dat dat 192.168.1.254 is. Het vaste IP adres dat je het notebook dan kan geven begint ook met 192.168.1.x en voor de x kan je bijvoorbeeld 10 opgeven.
Heeft de gateway 10.0.0.1 als IP adres, dan kan je als vast IP adres 10.0.0.10 kiezen. Het subnetmask is in beide gevallen 255.255.255.0. Voor de primaire dns geef je hetzelfde adres op als de gateway (dus in deze voorbeelden 192.168.1.254 of 10.0.0.1). Het ip adres zelf instellen doe je door weer Lokale netwerkverbinding te kiezen, en weer rechts te klikken, maar nu kies je uit het lijstje "eigenschappen". Daar staat een lijst met onderdelen van het netwerk. Kies Ipv4, klik op de knop "eigenschappen", en vul in de vakjes het Ip adres, het gateway adres, het subnetmask en de dns server in.  ik snap dit verhaal niet helemaal zo goed, ik heb wel ff ook een screenshot  van mijn netwerkverbindingsgegevens  (mooi woord voor scrabble) gemaakt, misschien word jij er wijzer van ?

heb ook een screenshot  van services gemaakt, zie bijlage,

groet ben.
« Laatst bewerkt op: 1 januari 2010, 18:48:41 door Ronald »

Beste bezoeker, je bent op dit moment niet ingelogd. Daarom zijn de 4 antwoorden op dit bericht voor jou verborgen. Klik hier om in te loggen of klik hier om gratis en eenvoudig een account te registreren!

Gerelateerde onderwerpen

Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
2 Reacties
626 Gelezen
Laatste bericht 11 september 2010, 09:45:06
door Hupsake

^ Go Up