Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

218 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 23:39:14

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Opstart  (gelezen 11593 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Opstart
« Gepost op: 13 november 2009, 22:49:52 »
Bericht 1 van 15

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:bmlpostDatum:16-06-2009
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:4292.1
Onderwerp:opstartForum:ws-nlcomputer
hoi michel,

ben weer sinds een paar jaar opnieuw bij CS, je hebt mij toen ook een aantal keren goed geholpen dmv van dit forum...

dus ik dacht...ik ga mijn "probleem" aan jou voor leggen gezien de goede ervaringen.

dit probleem had ik toendertijd ook, het zit namelijk zo...als ik mijn pc opstart dan werkt ie eerst het hele riedeltje af en pas op het laatst komt mijn netwerkverbinding tot stand.

toendertijd had je als oplossing dat er een fake-adres in gevoerd moest worden, kan dat nu ook ?


met vriendelijke groet,

ben.



Bericht 2 van 15

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:17-06-2009
Aan:bmlpostMsgID:4292.2
Onderwerp:opstartForum:ws-nlcomputer

Dag Ben,
Welkom terug!
Ik denk dat je eerst wat extra informatie moet verstrekken:
- Welk besturingssysteem gebruik je?
- Werk je wel/niet met de Compuserve software?
- Wat gebeurt er precies als je de pc opstart (het hele riedeltje zegt mij niet zoveel)
- Hoe konstateer je dat de netwerkverbinding tot stand is gekomen?
- Die "netwerkverbinding" bedoel je daarmee dat het netwerk icoontje rechtsonder zichtbaar wordt, of bedoel je dat je op Internet kan komen?
Dat Fake-adres verhaal had destijds te maken met een probleem dat door de compuserve software werd veroorzaakt; De virtuele adapter die met die software wordt geïnstalleerd, zoekt zich eerst een minuut of twee mal naar een server, die er niet is. Gedurende deze tijd sta je tegen een zandloper of een niet reagerend systeem aan te kijken.
Mogelijk is er nu een geheel ander probleem, vandaar de behoefte aan details van het probleem.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 3 van 15

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:bmlpostDatum:18-06-2009
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:4292.3
Onderwerp:opstartForum:ws-nlcomputer
hoi michel,

hier de antwoorden,

Welk besturingssysteem gebruik je?  vista business.
- Werk je wel/niet met de Compuserve software?  nee, niet dat ik weet, ik gebruik iig niet het emailprogramma van CS en ik surf met firefox.
- Wat gebeurt er precies als je de pc opstart (het hele riedeltje zegt mij niet zoveel)  de pc is een minuut of 2 bezig met  opstarten en dan zie je een schermpje van mijn virusscanner ESS en dan  gaat het rode kruisje pas weg uit het icoontje "netwerk en intenetverbindingen"  en komen de updates ook binnen van ESS, en dan kan ik pas het internet op.
- Hoe konstateer je dat de netwerkverbinding tot stand is gekomen?  zie antw hier boven.
- Die "netwerkverbinding" bedoel je daarmee dat het netwerk icoontje rechtsonder zichtbaar wordt, of bedoel je dat je op Internet kan komen? dat ik het internet op kan.




heb ook maar ff een hijack-logje gemaakt, ik weet niet of je er wat mee kan, kijk maar.(zie bijlage)

hier onder ook nog wat info over mijn besturingssysteem (zie bijlage),

groet ben

 
Bijlagen :

besturingssysteem.JPG
48KB

hijackthis_18-9.txt
6KB


Bericht 4 van 15

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:18-06-2009
Aan:bmlpostMsgID:4292.4
Onderwerp:opstartForum:ws-nlcomputer

Dag Ben,
Dus waarschijnlijk een totaal andere oorzaak. Zet eerst eens dmv. msconfig overbodige startups uit:
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPHelper.exe
Kunnen beiden uit als je alleen de basis functionaliteit van het mousepad wilt gebruiken.

C:\Program Files\Analog Devices\Core\smax4pnp.exe
Als je de 'geavanceerde' instellingen van de geluidskaart niet dagelijks wilt zien of veranderen, dan kan deze onzin uit.

C:\Windows\System32\SupportAppXL\AutoDect.exe
Een -meestal- onzinnig tooltje dat voor modem autodetectie zorg draagt. Kan je uitvinken, tenzij je een modem gebruikt.
C:\Program Files\Java\jre6\bin\jusched.exe
C:\Program Files\Hp\HP Software Update\hpwuSchd2.exe
Natuurlijk willen er weer een paar programma's zichzelf auto updaten, en hebben dat maar zonder jouw toestemming geïnstalleerd. Wat mij betreft kunnen zowel de HP updater als de java updater uitgevinkt worden.

C:\Windows\system32\conime.exe
Als deze in de map drivers zou staan was het een beestje, maar de locatie is goed. Geen idee waarom jij ondersteuning voor aziatische tekens aan hebt staan in die computer. Ik zou het uitzetten.
Bij het tabblad services (Ms services verbergen aanvinken) zou je kunnen overwegen om de volgende uit te zetten:
O23 - Service: Bonjour-service (Bonjour Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe
Is onzinning en werkt alleen in een apple streaming media netwerk.

O23 - Service: getPlus(R) Helper - NOS Microsystems Ltd. - C:\Program Files\NOS\bin\getPlus_HelperSvc.exe
Weer een updater maar nu als service. Ik geloof dat deze iets van Adobe probeert te updaten. Kan wat mij betreft uitgeschakeld worden.

O23 - Service: Vodafone Mobile Connect Service (VMCService) - Vodafone - C:\Program Files\Vodafone\Vodafone Mobile Connect\Bin\VMCService.exe

Als je van Mobile connect gebruik maakt natuurlijk actief laten, anders uitschakelen. Kijk in dit geval eerst eens bij de geïnstalleerde software naar overbodige programma's.
Alle bovenstaande acties zijn eenvoudig om te keren door het vinkje in Msconfig weer terug te plaatsen en te herstarten.
Verder is het zinning om in het netwerkcentrum te kijken naar welke netwerken er actief zijn. Soms is er een netwerk over firewire, een bedraad- en een draadloos netwerk tegelijk actief. Het heeft de voorkeur alleen die netwerken actief te houden die je werkelijk gebruikt.
Overigens: Het is onder Vista niet echt ongebruikelijk dat een opstart -met name van een notebook- langer duurt, zeker als je een IP adres via Dhcp ontvangt. Je kan even kijken of een vast IP adres de boel versnelt.
Weet je niet hoe je bovenstaande uit moet voren, laat het dan even weten.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage


Bericht 5 van 15

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:bmlpostDatum:19-06-2009
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:4292.6
Onderwerp:opstartForum:ws-nlcomputer
hoi michel,

weet niet precies wat je bedoelt met die hele lijst om uit te vinken, ik heb bij msconfig bij opstarten standaard maar 6 onderdelen aangevinkt staan (zie bijlage),  of moet ik de rest bij services uitzetten o.i.d. ?

" Het is onder Vista niet echt ongebruikelijk dat een opstart -met name van een notebook- langer duurt, zeker als je een IP adres via Dhcp ontvangt. Je kan even kijken of een vast IP adres de boel versnelt." hoe doe ik dat ?

groet ben.

Bijlagen :

msconfig.JPG
106KB


Bericht 6 van 15

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:22-06-2009
Aan:bmlpostMsgID:4292.7
Onderwerp:opstartForum:ws-nlcomputer

Dag Ben,
Zet alle vinkjes in het door jouw gegeven screenshot eens uit, op Eset (de eerste) na. Later kan je als het touchpad niet werkt zoals je wilt (ik gebruik die extra synaptics goodies zelf nooit, maar sommigen vinden ze erg handig), het vinkje voor synaptics Po.. weer aanzetten.
Herstarten tussen deze acties door, en bij de eventuele waarschuwung van Vista dat er in het systeem gewijzigd is, aangeven dat er niet meer gewaarschuwd hoeft te worden, anders krijg je die melding bij iedere nieuwe start.
Kies nu het tabblad services, en kies onderin voor "Alle Microsoft services verbergen. Maak dan nog een screenshot, zodat ik de actieve services kan zien.
Vast IP adres; Ik heb hier alleen XP en Engelstalige Windows 7, dus mogelijk gaat het bij jou net iets anders: Rechtsklik op het netwerkicoontje rechtsonder, en kies voor "Open netwerk en sharing centrum". In het nieuwe venster linksboven moet iets staan in de geest van "verander adapter instellingen". Als je daarop hebt geklikt, dan krijg je de netwerkverbinding(en) in beeld. Zijn dat er meer dan 1 kijk dan ook even verderop in deze tekst bij (*).
Rechtsklik op Lokale netwerkverbinding, en kies status, klik in het stusvenster op de knop details. Je ziet hier een aantal ipv4 adressen staan. Het adres van de ipv4 gateway is belangrijk, dat is jouw router. Laten we even aannemen dat dat 192.168.1.254 is. Het vaste IP adres dat je het notebook dan kan geven begint ook met 192.168.1.x en voor de x kan je bijvoorbeeld 10 opgeven.
Heeft de gateway 10.0.0.1 als IP adres, dan kan je als vast IP adres 10.0.0.10 kiezen. Het subnetmask is in beide gevallen 255.255.255.0. Voor de primaire dns geef je hetzelfde adres op als de gateway (dus in deze voorbeelden 192.168.1.254 of 10.0.0.1). Het ip adres zelf instellen doe je door weer Lokale netwerkverbinding te kiezen, en weer rechts te klikken, maar nu kies je uit het lijstje "eigenschappen". Daar staat een lijst met onderdelen van het netwerk. Kies Ipv4, klik op de knop "eigenschappen", en vul in de vakjes het Ip adres, het gateway adres, het subnetmask en de dns server in.
Wat je ook nog even kan testen is of verwijderen van het vinkje voor ipv6 (dat gebruik je in een thuisnetwerk toch niet), helpt.
Pas na een herstart testen of alles naar wens werkt.
(*) Zijn er meedere netwerkverbindingen, bijvoorbeeld draadloos, bedraad en/of firewire (IEEE1394), zet dan die netwerkverbindingen uit die je niet gebruikt (in de regel is firewire sowieso onzin).
Let op: Door het notebook een vast IP adres te geven, zal het geen automatische verbinding meer maken. Dat is thuis geen probleem, je hebt immers een vaste netwerkverbinding, afgestemd op jouw thuisnetwerk gemaakt, maar buiten de deur gelden andere getallen, en het notebook zal dus vaak niet meer buiten de deur automatisch met andere netwerken verbinden.Helpt het allemaal niet, dan vrees ik, dat jouw Vista (instellingen) en jouw notebook gewoon niet sneller kunnen connecten met een netwerk, want Vista laadt bij het opstarten een onbehoorlijke hoeveelheid troep mee. Zet in dat geval de instellingen van de netwerkonderdelen weer terug op automatisch een IP adres (en een Dns) verkrijgen.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage


Gewijzigd 22/06/2009 14:40 CET door Michel Uphoff (Sysop)


Bericht 7 van 15

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:bmlpostDatum:23-06-2009
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:4292.8
Onderwerp:opstartForum:ws-nlcomputer
hoi michel,

door dat ik het vinkje bij ipv6 weg gehaald heb komt wel de internetverbinding sneller tot stand vermoed ik, had ik eerst dat rode kruisje bijna tot het einde van het opstarten door het icoontje van netwerkverbindingen staan...nu gaat het rode kruisje vrijwel meteen bij opstarten weg.

het opstarten op zich gaat niet sneller, doet er toch nog zo een 2 en een half minuut over. ( maar was ook de vraag niet hoor, is maar ter indicatie )



Rechtsklik op Lokale netwerkverbinding, en kies status, klik in het stusvenster op de knop details. Je ziet hier een aantal ipv4 adressen staan. Het adres van de ipv4 gateway is belangrijk, dat is jouw router.( ik heb alleen een modem van CS, of is dat het zelfde ? ) Laten we even aannemen dat dat 192.168.1.254 is. Het vaste IP adres dat je het notebook dan kan geven begint ook met 192.168.1.x en voor de x kan je bijvoorbeeld 10 opgeven.
Heeft de gateway 10.0.0.1 als IP adres, dan kan je als vast IP adres 10.0.0.10 kiezen. Het subnetmask is in beide gevallen 255.255.255.0. Voor de primaire dns geef je hetzelfde adres op als de gateway (dus in deze voorbeelden 192.168.1.254 of 10.0.0.1). Het ip adres zelf instellen doe je door weer Lokale netwerkverbinding te kiezen, en weer rechts te klikken, maar nu kies je uit het lijstje "eigenschappen". Daar staat een lijst met onderdelen van het netwerk. Kies Ipv4, klik op de knop "eigenschappen", en vul in de vakjes het Ip adres, het gateway adres, het subnetmask en de dns server in.  ik snap dit verhaal niet helemaal zo goed, ik heb wel ff ook een screenshot  van mijn netwerkverbindingsgegevens  (mooi woord voor scrabble) gemaakt, misschien word jij er wijzer van ?


heb ook een screenshot  van services gemaakt, zie bijlage,


groet ben.
« Laatst bewerkt op: 1 januari 2010, 18:48:41 door Ronald »

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: Opstart
« Reactie #1 Gepost op: 1 januari 2010, 18:51:12 »
Bericht 9 van 15

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:bmlpostDatum:24-06-2009
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:4292.10
Onderwerp:opstartForum:ws-nlcomputer
hoi michel,

ik had nog een vraagje, als je op het screenshot van services kijkt  ( zie bijlage )  dan zie je dat bonjour-service niet is aangevinkt maar in de kolom "status" zegt ie dat hij actief is,  hoe kan dit ?

groet, ben.

Bijlagen :

services.2.JPG
94KB


Bericht 10 van 15

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:24-06-2009
Aan:bmlpostMsgID:4292.11
Onderwerp:opstartForum:ws-nlcomputer

Dag ben,
>> Maar in de kolom "status" zegt ie dat hij actief is, hoe kan dit ?  <<
Dat betekent dat die bonjour service wel in het geheugen aanwezig is, maar niet werkt.
Het beste kan je de services die je beslit niet nodig hebt geheel uitschakelen, dan nemen ze ook geen geheugen en opstarttijd in beslag. Dat doe je via start > uitvoeren > services.msc (enter).
Rechtklik op iedere overbodige service, kies "eigenschappen" en in het veld opstarttype kies je "Uitgeschakeld". Na herstarten van de computer is de service niet meer in het geheugen aanwezig. Er zijn nogal wat services die je uit kunt schakelen, maar het is wel afhankelijk van het gebruik van de computer.
Zelf heb ik er onder XP maar liefst 32 op uitgeschakeld staan, zoveel overbodigs kan er tussen zitten. Overbodig te zeggen dat dit een zee aan geheugen kan schelen en ook een wat snellere opstarttijd met zich mee kan brengen. Belangrijker vind ik zelf dat er services zijn die gewoon onwenselijk of zelfs half gevaarlijk zijn. Die zet ik dan ook standaard op iedere computer uit.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage


Bericht 11 van 15

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:bmlpostDatum:25-06-2009
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:4292.12
Onderwerp:opstartForum:ws-nlcomputer
hoi michel,

nou je het toch over die services hebt, ik heb van al mijn services een screenshot  (6 stuks) gemaakt en een kladblokbestand...
(ik vond alleen dat kladblokbestand zo langdradig omdat er bij iedere service een toelichting staat en daar door wat onoverzichtelijk, vandaar dus die screenshots, daar loop je wat makkelijker door heen ).

maar mijn vraag is dus...zou je willen kijken of er nog een hoop flauwekul tussen die services staat die ik absoluut niet nodig heb, ik ben maar een standaard-gebruiker dus er zal best wel nog een hoop zooi uitgeschakeld kunnen worden ?

en nog een vraag...ik krijg van mijn firewall elke keer een schermpje of
microsoft feeds synchronization mag communiceren...maar ik wil die feeds helemaal niet meer, ik kan ook nergens vinden waar die uit te schakelen..
zou ik dit soort dingen ook eenvoudig kunnen blokkeren in mijn firewall dat ik die schermpjes niet krijg, maar ik wil de firewall niet op automatische mode zetten om toch nog een beetje controle te houden.

groet, ben.

ps, ik hou je wel erg aan de praat he, als het te veel is moet je het maar zeggen hoor.



hier onder het kladblokbestand van de services want met het uploaden ging het niet goed....en voor de screenshots helemaal naar beneden scrollen.


Agere Modem Call Progress Audio            Uitgeschakeld    Local System

Andrea ADI Filters Service            Uitgeschakeld    Local System

Application Experience    Hiermee worden aanvragen voor de toepassingscompatibiliteitscache verwerkt wanneer deze worden gestart.    Gestart    Automatisch    Local System

Application Information    Hiermee kunnen interactieve toepassingen met aanvullende administator-bevoegdheden worden uitgevoerd. Als deze service wordt gestopt, kunnen gebruikers geen toepassingen met aanvullende administrator-bevoegdheden starten, die mogelijk nodig zijn om gewenste taken te kunnen uitvoeren.    Gestart    Handmatig    Local System

Application Layer Gateway-service    Ondersteuning voor invoegtoepassingen met protocollen van derden voor Internetverbinding delen        Handmatig    Local Service

Application Management    Hiermee worden de aanvragen voor installatie, verwijdering en inventarisatie verwerkt voor software die via Groepsbeleid wordt gedistribueerd. Als de service is uitgeschakeld, kunnen gebruikers software die via Groepsbeleid wordt gedistribueerd, installeren, verwijderen of inventariseren. Als deze service is uitgeschakeld, kunnen alle services die hier uitdrukkelijk van afhankelijk zijn niet worden gestart.        Handmatig    Local System

Background Intelligent Transfer Service    Hiermee worden op de achtergrond bestanden verplaatst door de ongebruikte bandbreedte in het netwerk te benutten. Als deze service is uitgeschakeld, kunnen toepassingen die ervan afhankelijk zijn, zoals Windows Update of MSN Explorer, niet automatisch programma's en andere gegevens downloaden.    Gestart    Automatisch (vertraagd starten)    Local System

Base Filtering Engine    De BFE (Base Filtering Engine) is een service waarmee u het firewall- en IPsec-beleid (IP-beveiliging) kunt beheren en gebruikersmodusfilters kunt implementeren. Als u de BFE-service stopt of uitschakelt, heeft dit een aanzienlijk negatief effect op de beveiliging van het systeem. Dit leidt ook tot onvoorspelbaar gedrag in IPsec-beheer en de firewalltoepassing.    Gestart    Automatisch    Local Service

Block Level Backup Engine-service    Engine voor het uitvoeren van back-ups op blokniveau en het herstellen van gegevens        Handmatig    Local System

Bluetooth Support-service            Uitgeschakeld    Local Service

Bonjour-service    Bonjour stelt programma's als iTunes en Safari in staat om services in het lokale netwerk te ontdekken en bekend te maken. Wanneer Bonjour actief is, kunt u een verbinding tot stand brengen met apparaten als de Apple TV en softwareservices als iTunes-deling en AirTunes. Als u Bonjour uitschakelt, kunnen netwerkservices die hiervan afhankelijk zijn, niet worden gestart.        Uitgeschakeld    Local System

Certificate Propagation    Hiermee worden certificaten van smartcards doorgestuurd        Handmatig    Local System

CNG Key Isolation    De CNG Key Isolation-service wordt gehost door het LSA-proces. Met deze service wordt sleutelprocesisolatie geboden voor persoonlijke sleutels en bijbehorende cryptografische bewerkingen, zoals vereist door de Common Criteria. Door deze service worden langdurige sleutels opgeslagen en gebruikt in een beveiligd proces dat voldoet aan de vereisten van de Common Criteria.    Gestart    Handmatig    Local System

COM+ Event System    Hiermee wordt ondersteuning voor SENS (System Event Notification Service) geboden, wat automatische distributie van gegevens voor het abonneren op COM-onderdelen (Component Object Model) mogelijk gemaakt. Als de service wordt stopgezet, wordt SENS afgesloten en kan deze service geen aan- en afmeldingsberichten bieden. Als deze service wordt uitgeschakeld, kunnen services die expliciet hiervan afhankelijk zijn, niet worden gestart.    Gestart    Automatisch    Local Service

COM+ System Application    Hiermee wordt de configuratie en tracering van COM+-onderdelen beheerd. Als de service wordt gestopt, functioneren de meeste COM+-onderdelen niet goed. Als deze service wordt uitgeschakeld, kunnen services die expliciet hiervan afhankelijk zijn, niet worden gestart.        Handmatig    Local System

Com4Qlb            Uitgeschakeld    Local System

Computer Browser    Hiermee wordt een bijgewerkte lijst met computers op het netwerk bijgehouden. De lijst wordt aan browsercomputers aangeboden. Als deze service is gestopt, wordt de lijst niet meer bijgehouden of bijgewerkt. Als deze service is uitgeschakeld, zullen alle services die van deze voorziening afhankelijk zijn niet kunnen worden gestart.    Gestart    Automatisch    Local System

Cryptographic Services    Hiermee worden vier beheersservices geboden: de Catalog Database-service, die de handtekeningen van Windows-bestanden bevestigt en waarmee nieuwe programma's kunnen worden geïnstalleerd, de Protected Root-service, die op deze computer certificaten van vertrouwde basiscertificeringsinstanties toevoegt en verwijdert, Automatic Root Certificate Update-service, waarmee basiscertificaten van Windows Update worden opgehaald en scenarios zoals SSL worden ingeschakeld, en de Key-service, die helpt bij het inschrijven van deze computer voor certificaten. Als deze service wordt gestopt, werken deze beheersservices niet naar behoren. Als deze service wordt uitgeschakeld, kunnen services die afhankelijk zijn van deze service niet worden gestart.    Gestart    Automatisch    Network Service

DCOM Server Process Launcher    Hiermee wordt opstartfunctionaliteit voor DCOM-services geboden    Gestart    Automatisch    Local System

Desktop Window Manager Session Manager    Hiermee worden opstart- en onderhoudsservices voor Beheer van bureaubladvensters geboden    Gestart    Automatisch    Local System

DFS Replication    Hiermee worden mappen op meerdere servers gesynchroniseerd tussen LAN- of WAN-netwerkverbindingen. Voor deze service wordt het RDC-protocol (Remote Differential Compression) gebruikt om alleen de gedeelten van de bestanden bij te werken die zijn gewijzigd sinds de laatste replicatie.        Handmatig    Local System

DHCP Client    Hiermee worden IP-adressen en DNS-records voor deze computer geregistreerd en bijgewerkt. Als deze service wordt gestopt, ontvangt deze computer geen dynamische IP-adressen en DNS-updates meer. Als de service wordt uitgeschakeld, zullen alle services die ervan afhankelijk zijn niet worden gestart.    Gestart    Automatisch    Local Service

Diagnostic Policy Service    Met de Diagnostic Policy-service kunt u problemen met Windows-onderdelen detecteren en oplossen. Als u deze service stopt, werkt de controle niet meer. Als u deze service uitschakelt, worden services die hiervan rechtstreeks afhankelijk zijn, niet meer gestart.    Gestart    Automatisch    Local Service

Diagnostic Service Host    De Diagnostic Service Host-service maakt het detecteren en oplossen van problemen met Windows-onderdelen mogelijk. Als deze service wordt gestopt, werken sommige diagnostische onderdelen niet meer. Als deze service wordt uitgeschakeld, kunnen alle hiervan afhankelijke services niet worden gestart.        Handmatig    Local Service

Diagnostic System Host    De Diagnostic System Host-service maakt het detecteren en oplossen van problemen met Windows-onderdelen mogelijk. Als deze service wordt gestopt, werken sommige diagnostische onderdelen niet meer. Als deze service wordt uitgeschakeld, kunnen alle hiervan afhankelijke services niet worden gestart.    Gestart    Handmatig    Local System
Distributed Link Tracking Client    Hiermee worden koppelingen tussen NTFS-bestanden in een computer of tussen computers in een netwerk bijgehouden    Gestart    Automatisch    Local System

Distributed Transaction Coordinator    Coördineert transacties die meerdere bronbeheermethoden omvatten, zoals databases, wachtrijen en bestandssystemen. Als deze service wordt stopgezet, worden deze transacties niet uitgevoerd. Als deze service wordt uitgeschakeld, kunnen services die expliciet hiervan afhankelijk zijn, niet worden gestart.         Handmatig    Network Service

DNS Client    De DNS Client-service (dnscache) slaat DNS (Domain Name System)-namen in de cache op en registreert de volledige computernaam voor deze computer. Als de service wordt gestopt, worden DNS-namen nog steeds herleid. Maar de resultaten van DNS-naamquery's worden niet in de cache opgeslagen en de naam van de computer wordt niet geregistreerd. Als de service is uitgeschakeld, zullen alle services die van deze voorziening afhankelijk zijn niet kunnen worden gestart.    Gestart    Automatisch    Network Service

Eset HTTP Server    Eset HTTP Server        Handmatig    Network Service

Eset Service    Eset Service    Gestart    Automatisch    Local System

Extensible Authentication Protocol    De EAP-service (Extensible Authentication Protocol) zorgt voor netwerkverificatie bij scenario's zoals bekabelde en draadloze 802.1x-verbindingen, VPN en NAP (Network Access Protection). EAP levert ook API's (Application Programming Interfaces) die tijdens het verificatieproces worden gebruikt door netwerkclients, waaronder draadloze en VPN-clients. Als u deze service uitschakelt, krijgt deze computer geen toegang tot netwerken waarop EAP-verificatie vereist is.    Gestart    Handmatig    Local System

Fax    Hiermee kunt u faxberichten verzenden en ontvangen met de faxapparaten op deze computer of op het netwerk.        Handmatig    Network Service

Function Discovery Provider Host    Host van proces voor Function Discovery-providers        Handmatig    Local Service

Function Discovery Resource Publication    Hiermee worden deze computer en de netwerkbronnen die met deze computer zijn verbonden, gepubliceerd, zodat deze in het netwerk kunnen worden gevonden. Als deze service wordt gestopt, kunnen netwerkbronnen niet langer worden gepubliceerd, zodat ze niet meer door andere computers in het netwerk kunnen worden gevonden.    Gestart    Automatisch    Local Service

getPlus(R) Helper            Handmatig    Local System

Group Policy Client    Deze service is verantwoordelijk voor het toepassen van instellingen die door administrators via Groepsbeleid voor de computer en gebruikers worden geconfigureerd. Als de service is gestopt of uitgeschakeld, worden de instellingen niet toegepast, en kunnen toepassingen en onderdelen niet via Groepsbeleid worden geconfigureerd. Elk onderdeel of elke toepassing die afhankelijk is van Groepsbeleid werkt mogelijk niet als de service is gestopt of uitgeschakeld.    Gestart    Automatisch    Local System

Health Key and Certificate Management    Hiermee worden X.509-certificaat en sleutelbeheerservices voor de NAPAgent (Network Access Protection Agent ). Forceringstechnologie waarvoor X.509-certificaten worden gebruikt functioneren zonder deze service mogelijk niet meer        Handmatig    Local System

HP Health Check Service    HP Health Check Service        Uitgeschakeld    Local System

HP Service            Uitgeschakeld    Local System

hpqwmiex            Uitgeschakeld    Local System

Human Interface Device Access    Hiermee krijgt u algemene invoertoegang voor apparaten met een speciale gebruikersinterface, die het gebruik van voorgedefinieerde toetsen op toetsenborden, afstandsbedieningen en andere multimedia-apparaten activeert en onderhoudt. Als deze service wordt gestopt, functioneren de toetsen die door deze service worden beheerd niet. Als deze service wordt uitgeschakeld, kunnen de services die van deze service afhankelijk zijn niet worde gestart.    Gestart    Automatisch    Local System

IKE and AuthIP IPsec Keying Modules    De service IKEEXT fungeert als host voor de sleutelmodules IKE (Internet Key Exchange) en AuthIP (Authenticated Internet Protocol). Deze sleutelmodules worden gebruikt voor verificatie en sleuteluitwisseling in IPsec (IP Security). Als u de service IKEEXT stopt of uitschakelt, wordt de uitwisseling van IKE/AuthIP-sleutels met peercomputers uitgeschakeld. Omdat IPsec is geconfigureerd voor het gebruik van IKE/AuthIP, veroorzaakt het stoppen of uitschakelen van de service IKEEXT IPsec-fouten en wordt de beveiliging van het systeem mogelijk in gevaar gebracht. Het wordt sterk aanbevolen om de service IKEEXT in te schakelen.    Gestart    Automatisch    Local System

InstallDriver Table Manager    Provides support for the Running Object Table for InstallShield Drivers        Uitgeschakeld    Local System

Interactive Services Detection    Hiermee wordt gebruikersinvoer voor interactieve services aan gebruikers gemeld, waardoor dialoogvensters van interactieve services toegankelijk zijn. Als deze service wordt gestopt, zijn meldingen van nieuwe dialoogvensters van interactieve services niet meer beschikbaar en zijn dialoogvensters van interactieve services mogelijk niet meer toegankelijk. Als deze service wordt uitgeschakeld, zijn meldingen van en toegang tot nieuwe dialoogvensters van interactieve services niet meer beschikbaar.        Handmatig    Local System

Internet Connection Sharing (ICS)    Hiermee wordt NAT (Network Address Translation), adressering, naamomzetting en/of bescherming tegen aanvallen voor een thuisnetwerk of het netwerk van een bedrijf aangeboden.        Handmatig    Local System

IP Helper    Hiermee wordt automatisch IPv6-connectiviteit via een IPv4-netwerk geboden. Als deze service wordt gestopt, heeft de computer alleen IPv6-connectiviteit als deze met een volledig IPv6-netwerk is verbonden.    Gestart    Automatisch    Local System

IPsec Policy Agent    IPsec (Internet Protocol-security) ondersteunt peer-verificatie op netwerkniveau, verificatie van gegevensoorsprong, gegevensintegriteit, vertrouwelijkheid (versleuteling) en beveiliging tegen opnieuw afspelen. Deze service controleert dat IPsec-beleid dat met de module IP-beveiligingsbeleid of het hulpprogramma op de opdrachtregel 'netsh ipsec' is gemaakt. Als u deze service stopt, kunnen er netwerkproblemen optreden als volgens het beleid IPsec voor verbindingen is vereist. Extern beheer van Windows Firewall is niet beschikbaar wanneer deze service is gestopt.    Gestart    Automatisch    Network Service

IviRegMgr            Uitgeschakeld    Local System


Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: Opstart
« Reactie #2 Gepost op: 1 januari 2010, 18:52:10 »
KtmRm for Distributed Transaction Coordinator    Hiermee worden transacties tussen MSDTC en de KTM (Kernel Transaction Manager) gecoördineerd.    Gestart    Automatisch (vertraagd starten)    Network Service

LightScribeService Direct Disc Labeling Service    Used by the LightScribe software components to support 3rd party disc labeling applications using the LightScribe COM Application Programming Interface (LSCAPI). This service needs to run for LightScribe direct disc labeling to work.        Uitgeschakeld    Local System

Link-Layer Topology Discovery Mapper    Hiermee wordt een netwerkoverzicht gemaakt, dat de computer- en netwerktopologie (verbindingsmogelijkheden en metagegevens van elke computer en apparaat weergeeft. Als deze service is uitgeschakeld, kan het netwerkoverzicht niet worden gemaakt.        Handmatig    Local Service

Local Communication Channel    Provides local Credential Manager desktop server functionality.    Gestart    Automatisch    Local System

Logon Session Broker    Credential Manager client integration service.    Gestart    Automatisch    Local System

Microsoft .NET Framework NGEN v2.0.50727_X86    Microsoft .NET Framework NGEN    Gestart    Automatisch (vertraagd starten)    Local
system
Microsoft iSCSI Initiator-service    Hiermee worden iSCSI (Internet SCSI)-sessies van deze computer met externe iSCSI-doelapparaten beheerd. Als deze service wordt gestopt, kan deze computer zich niet aanmelden bij iSCSI-doelen, of heeft de computer er geen toegang toe. Als deze service wordt uitgeschakeld, kunnen alle services die hiervan afhankelijk zijn, niet worden gestart.        Handmatig    Local System

Microsoft Software Shadow Copy Provider    Beheert volumeschaduwkopieën op basis van software, die door de Volume Shadow Copy-service zijn gemaakt. Als deze service is gestopt, kunnen volumeschaduwkopieën op basis van software niet worden beheerd. Als de service wordt uitgeschakeld, kunnen services die van deze service afhankelijk zijn niet worden gestart.        Handmatig    Local System

Mobiel Apple apparaat    Verschaft de interface voor mobiele apparaten van Apple.        Uitgeschakeld    Local System

Multimedia Class Scheduler    Hiermee wordt werk vergelijkend geprioritiseerd, gebaseerd op prioriteiten van taken op het hele systeem. Dit is voornamelijk bedoeld voor multimediatoepassingen. Als deze service wordt gestopt, vallen de afzonderlijke taken terug naar de standaardprioriteit    Gestart    Automatisch    Local System
Net.Tcp Port Sharing Service    Biedt de mogelijkheid TCP-poorten te delen via het protocol net.tcp.        Uitgeschakeld    Local Service

Netlogon    Hiermee wordt een beveiligde verbinding in stand gehouden tussen deze computer en de domeincontroller die gebruikers en services verifieert. Als deze service wordt gestopt, kan de computer geen gebruikers en services meer verifiëren en kan de domeincontroller geen DNS-records meer registreren. Als de service wordt uitgeschakeld, zullen alle services die ervan afhankelijk zijn niet worden gestart.        Handmatig    Local System

Network Access Protection Agent    Hiermee wordt NAP (Network Access Protection)-functionaliteit op clientcomputers ingeschakeld        Handmatig    Network Service

Network Connections    Hiermee worden objecten in de map Netwerk- en inbelverbindingen beheerd. In deze map worden zowel LAN- als externe verbindingen weergegeven.    Gestart    Handmatig    Local System

Network List-service    Hiermee worden de netwerken geïdentificeerd waarmee de computer een verbinding heeft gemaakt, worden eigenschappen van deze netwerken verzameld en opgeslagen en worden toepassingen gewaarschuwd wanneer deze eigenschappen worden gewijzigd.    Gestart    Automatisch    Local Service

Network Location Awareness    Hiermee wordt configuratie-informatie over het netwerk verzameld en opgeslagen, en krijgen programma's een melding als deze informatie wordt gewijzigd. Als deze service wordt gestopt, is de configuratie-informatie mogelijk niet beschikbaar. Als deze service wordt uitgeschakeld, kunnen alle services die van deze service afhankelijk zijn, niet worden gestart.    Gestart    Automatisch    Network Service

Network Store Interface-service    Hiermee worden netwerkmeldingen (zoals het toevoegen of verwijderen van interfaces) aan clients in gebruikersmodus geleverd. Als deze service wordt gestopt, wordt de netwerkverbinding verbroken. Als deze service wordt uitgeschakeld, kunnen alle services die van deze service afhankelijk zijn, niet worden gestart.    Gestart    Automatisch    Local Service

Office Source Engine    Hiermee worden de installatiebestanden opgeslagen die worden gebruikt voor het bijwerken en herstellen. Dit is vereist voor het downloaden van updates van Setup en van Watson-foutrapporten.    Gestart    Automatisch (vertraagd starten)    Local System

Offline Files    Met de Offline Files-service worden onderhoudsactiviteiten op de cache voor Offline bestanden uitgevoerd, wordt gereageerd op gebeurtenissen met betrekken tot aan- en afmelden van gebruikers, wordt de interne werking van de openbare API geïmplementeerd en worden interessante gebeurtenissen verzonden naar personen die geïnteresseerd zijn in activiteiten in Offline bestanden en wijzigingen in de status van de cache.    Gestart    Automatisch    Local System

Peer Name Resolution Protocol    Hiermee wordt omzetten van Peer-namen zonder server via internet ingeschakeld. Als dit is uitgeschakeld, functioneren sommige Peer-to-Peer-toepassingen en toepassingen voor samenwerken, zoals Windows Meetings, mogelijk niet.        Handmatig    Local Service

Peer Networking Grouping    Hiermee worden services voor Peer-netwerken geboden        Handmatig    Local Service

Peer Networking Identity Manager    Hiermee wordt een identiteitsservice voor Peer-netwerken geboden        Handmatig    Local Service

Performance Logs & Alerts    Met Performance Logs and Alerts worden prestatiegegevens verzameld die zijn gebaseerd op voorgeconfigureerde schemaparameters. Vervolgens worden de gegevens naar een logboek geschreven of wordt een alarm geactiveerd. Als deze service wordt gestopt, worden er geen prestatiegegevens verzameld. Als deze service wordt uitgeschakeld, kunnen de services die expliciet van deze service afhankelijk zijn, niet starten.        Handmatig    Local Service

Plug and Play    Hiermee kan een computer wijzigingen in de hardwareconfiguratie herkennen en zich aanpassen zonder of met weinig invoer van de gebruiker. Als de service wordt gestopt of uitgeschakeld wordt de computer instabiel.    Gestart    Automatisch    Local System

PnP-X IP Bus Enumerator    Met de PnP-X Bus Enumerator-service wordt de virtuele netwerkbus beheerd. Via de service worden apparaten gevonden die met het netwerk zijn verbonden via de SSDP/WS-ontdekkingsprotocollen, en worden deze apparaten in Plug and Play weergegeven. Als deze service wordt gestopt of uitgeschakeld, worden de apparaten die met het netwerk zijn verbonden niet bijgehouden in Plug and Play. Alle op PnP-X gebaseerde scenario's werken vervolgens niet meer.        Handmatig    Local System

PNRP Machine Name Publication-service    Hiermee worden computernamen met behulp van het PNRP-protocol (Peer Name Resolution Protocol) gepubliceerd. De configuratie kan met behulp van de netsh-context 'p2p pnrp peer' worden beheerd.        Handmatig    Local Service

Portable Device Enumerator-service    Hiermee wordt het groepsbeleid voor verwisselbare apparaten voor massaopslag geforceerd. Hierdoor kunnen toepassingen zoals Windows Media Player en de wizard Afbeeldingen importeren inhoud overzetten en synchroniseren via verwisselbare apparaten voor massaopslag.    Gestart    Automatisch    Local System

Print Spooler    Hiermee worden bestanden in het geheugen geladen voor later afdrukken    Gestart    Automatisch    Local System

Problem Reports and Solutions Control Panel Support    Deze service biedt ondersteuning voor het weergeven, verzenden en verwijderen van probleemrapporten op systeemniveau voor onderdeel Probleemrapporten en oplossingen van het Configuratiescherm.        Handmatig    Local System

Program Compatibility Assistant-service    Hiermee wordt ondersteuning voor de assistent voor programmacompatibiliteit geboden. Als deze service wordt gestopt, zal de assistent voor programmacompatibiliteit niet goed werken. Als deze service wordt uitgeschakeld, kunnen alle hiervan afhankelijke services niet worden gestart.    Gestart    Automatisch    Local System

Protected Storage    Hiermee worden gegevens, zoals wachtwoorden, beveiligd opgeslagen, om ongeoorloofde toegang door services, processen of gebruikers te voorkomen.        Handmatig    Local System

Quality Windows Audio Video Experience    qWave (Quality Windows Audio Video Experience) is een netwerkplatform voor AV-streamingtoepassingen (Audio Video) op IP-thuisnetwerken. qWave verbetert de AV-streamingprestaties en -betrouwbaarheid door QoS (quality-of-service) te garanderen voor AV-toepassingen. Er worden mechanismen geboden voor toegangsbeheer, runtimecontrole en -uitvoering, toepassingsfeedback en prioritering van verkeer.        Handmatig    Local Service

ReadyBoost    Hiermee wordt ondersteuning voor het verbeteren van de computerprestaties met behulp van ReadyBoost geboden        Handmatig    Local System

Remote Access Auto Connection Manager    Hiermee wordt een verbinding met een extern netwerk gemaakt als een programma verwijst naar een externe DNS- of NetBIOS-naam of extern DNS- of NetBIOS-adres        Handmatig    Local System

Remote Access Connection Manager    Hiermee worden inbel- en VPN (virtueel privénetwerk)-verbindingen van deze computer met internet of andere externe netwerken beheerd. Als deze service is uitgeschakeld, kunnen services die hiervan afhankelijk zijn, niet worden gestart.    Gestart    Handmatig    Local System

Remote Procedure Call (RPC)    Hiermee worden eindpunttoewijzing en beheer van COM-servicebeheer geboden. Als deze service wordt gestopt of wordt uitgeschakeld, kunnen programma's die van COM- of RPC (Remote Procedure Call)-services gebruik maken niet juist functioneren.    Gestart    Automatisch    Network Service
Remote Procedure Call (RPC) Locator    Hiermee wordt de database voor de RPC-naamservice beheerd.        Handmatig    Network Service

Remote Registry    Hiermee kunnen externe gebruikers de instellingen voor het register op deze computer wijzigen. Als de service wordt gestopt kan het register alleen worden gewijzigd door gebruikers van deze computer. Als deze service wordt uitgeschakeld, kunnen services die van deze service afhankelijk zijn niet worden gestart.        Handmatig    Local Service

Routing and Remote Access    Hiermee worden routeringsservices geboden aan bedrijven in LAN- en WAN-omgevingen        Uitgeschakeld    Local System

Secondary Logon    Hiermee worden startprocessen ingeschakeld met alternatieve referenties. Als deze service is gestopt, is dit type aanmelding niet meer beschikbaar. Als deze service is uitgeschakeld, kan geen enkele service die hiervan afhankelijk is starten.    Gestart    Automatisch    Local System

Security Accounts Manager    Het starten van deze service geeft aan andere services aan dat Security Accounts Manager (SAM) gereed is voor het accepteren van aanvragen. Het uitschakelen van deze service voorkomt dat andere services wordt gemeld dat SAM gereed is, wat tot gevolg kan hebben dat deze services niet juist kunnen worden gestart. Deze service moet niet worden uitgeschakeld.    Gestart    Automatisch    Local System

Security Center    Hiermee worden beveiligingsinstellingen en -configuraties van de computer gecontroleerd.    Gestart    Automatisch (vertraagd starten)    Local Service

Server    Hiermee wordt ondersteuning geboden voor het via het netwerk delen van bestanden, printers en named pipes voor deze computer. Als deze service is gestopt, zijn deze functies niet beschikbaar. Als deze service is uitgeschakeld, zullen alle services die van deze voorziening afhankelijk zijn niet kunnen worden gestart.    Gestart    Automatisch    Local System

Shell Hardware Detection    Deze service verzorgt meldingen bij AutoPlay-hardwaregebeurtenissen    Gestart    Automatisch    Local System

SL UI Notification-service    Hiermee worden softwarelicenties geactiveerd en gemeld        Handmatig    Local Service

Smart Card Removal Policy    Hiermee kan het systeem zodanig worden geconfigureerd dat het bureaublad van de gebruiker wordt vergrendeld als de smartcard wordt verwijderd        Handmatig    Local System

Smartcard    Hiermee wordt de toegang tot een smartcard beheerd die in een smartcardlezer is geplaatst die aan de computer is gekoppeld. Als de service wordt gestopt, kunnen er geen smartcards worden gelezen. Als de service wordt uitgeschakeld, kunnen services die van deze service afhankelijk zijn niet worden gestart.    Gestart    Handmatig    Local Service

SNMP Trap    Hiermee worden trap-berichten ontvangen die zijn gemaakt door lokale of externe SNMP-agenten en worden de berichten doorgestuurd naar SNMP-beheerprogramma's die op deze computer actief zijn. Als deze service wordt gestopt, ontvangen SNMP-programma's op deze computer geen SNMP-trap-berichten meer. Als de service wordt uitgeschakeld, zullen alle services die ervan afhankelijk zijn niet worden gestart.        Handmatig    Local Service

Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: Opstart
« Reactie #3 Gepost op: 1 januari 2010, 18:52:31 »
Software Licensing    Hiermee wordt het downloaden, installeren en forceren van digitale licenties voor Windows en Windows-toepassingen ingeschakeld. Als de service uitgeschakeld is, worden het besturingssysteem en toepassingen met licenties mogelijk uitgevoerd in een modus van verminderde functionaliteit.    Gestart    Automatisch    Network Service

SQL Server VSS Writer    Biedt de interface voor het maken van een back-up of het terugzetten van de Microsoft SQL-server via de Windows VSS-infrastructuur.        Automatisch    Local System

SSDP Discovery    Hiermee worden netwerkapparaten en -services ontdekt die het SSDP-ontdekkingsprotocol gebruiken, zoals UPnP-apparaten. Hiermee worden ook SSDP-apparaten en -services aangekondigd die op de lokale computer worden uitgevoerd. Als deze service wordt gestopt, worden op SSDP gebaseerde apparaten niet ontdekt. Als deze service is uitgeschakeld, kunnen alle services die van deze service afhankelijk zijn, niet worden gestart.    Gestart    Handmatig    Local Service

SSTP-service (Secure Socket Tunneling Protocol)    Biedt ondersteuning voor SSTP (Secure Socket Tunneling Protocol) om verbinding te kunnen maken met externe computers via VPN. Als deze service is uitgeschakeld, kunnen gebruikers SSTP niet gebruiken om toegang te krijgen tot externe servers.    Gestart    Handmatig    Local Service

stllssvr            Handmatig    Local System
Superfetch    Hiermee worden systeemprestaties op pijl gehouden en over tijd verbeterd.    Gestart    Automatisch    Local System

System Event Notification-service    Hiermee worden systeemgebeurtenissen gecontroleerd en krijgen abonnees op het COM+-gebeurtenissysteem een melding als deze gebeurtenissen optreden    Gestart    Automatisch    Local System

Tablet PC Input-service    Hiermee wordt pen- en inktfunctionaliteit voor Tablet PC mogelijk gemaakt        Uitgeschakeld    Local System

Task Scheduler    Hiermee kan een gebruiker geautomatiseerde taken configureren en plannen op deze computer. Als deze service wordt gestopt, kunnen deze taken niet op de geplande tijd worden uitgevoerd. Als de service wordt uitgeschakeld, kunnen  de services die afhankelijk van deze service niet worden gestart.    Gestart    Automatisch    Local System

TCP/IP NetBIOS Helper    Hiermee wordt ondersteuning geboden voor NetBIOS via TCP/IP (NetBT) en wordt NetBIOS-naamomzetting voor clients in het netwerk ingeschakeld, zodat gebruikers bestanden kunnen delen, afdrukken en zich bij het netwerk kunnen aanmelden. Als deze service wordt gestopt, zijn deze functies niet meer beschikbaar. Als de service wordt uitgeschakeld, zullen alle services die ervan afhankelijk zijn niet worden gestart.    Gestart    Automatisch    Local Service

Telephony    Hiermee wordt ondersteuning voor TAPI (Telephony API) geboden voor programma's die apparaten voor telefonie op de lokale computer besturen en, via het LAN, op servers waarop deze service ook wordt uitgevoerd.    Gestart    Handmatig    Network Service

Terminal Services    Hiermee kunnen gebruikers zich interactief aanmelden bij een externe computer. Extern bureaublad en Terminal Server zijn afhankelijk van deze service. Als u wilt voorkomen dat deze computer van buitenaf wordt gebruikt, dient u de selectievakjes op tabblad Verbindingen van buitenaf in Systeemeigenschappen uit te schakelen.    Gestart    Automatisch    Network Service

Terminal Services Configuration    De Terminal Services Configuration-service (TSCS) is verantwoordelijk voor alle configuratie- en sessieonderhoudactiviteiten van Terminal Services en Extern bureaublad, waarvoor context in SYSTEEM nodig is. Dit is inclusief tijdelijke mappen per sessie, TS-thema's en TS-certificaten.        Handmatig    Local System

Terminal Services UserMode Port Redirector    Hiermee wordt het omleiden van printers, stations en poorten voor RDP-verbindingen mogelijk gemaakt        Handmatig    Local System

Themes    Hiermee kunnen thema's voor de gebruikerservaring worden beheerd    Gestart    Automatisch    Local System

Thread Ordering Server    Hiermee wordt geordende uitvoering geboden voor een groep threads binnen een bepaalde tijdsperiode        Handmatig    Local Service

TPM Base Services    Hiermee hebt u toegang tot TPM (Trusted Platform Module), die op hardware gebaseerde cryptografieservices biedt aan systeemonderdelen  en -toepassingen. Als deze service wordt gestopt of uitgeschakeld, kunnen toepassingen geen sleutels gebruiken die door de TPM worden beveiligd.    Gestart    Automatisch (vertraagd starten)    Local Service

UPnP Device Host    Hiermee kunnen UPnP-apparaten op deze computer worden gehost. Als deze service wordt gestopt, werkt geen enkel UPnP-apparaat op deze computer meer, en kunnen geen extra gehoste apparaten worden toegevoegd. Als deze service is uitgeschakeld, kunnen alle services die van deze service afhankelijk zijn, niet worden gestart.    Gestart    Automatisch    Local Service

User Profile-service    Met deze service kunnen gebruikersprofielen worden geladen en verwijderd. Als deze service wordt gestopt of uitgeschakeld, kunnen gebruikers zich niet meer aan- of afmelden, hebben toepassingen mogelijk problemen bij toegang tot gegevens van gebruikers, en kunnen onderdelen die meldingen over profielgebeurtenissen ontvangen, deze meldingen niet meer ontvangen.    Gestart    Automatisch    Local System

Virtual Disk    Hiermee voorziet u in beheerservices voor schijven, volumes, bestandssystemen en opslagmatrices.        Handmatig    Local System

Volume Shadow Copy    Hiermee kunnen schaduwkopieën van volumes die door back-uptoepassingen en voor andere doeleinden worden gebruikt,  worden beheerd en geïmplementeerd. Als deze service wordt gestopt, zijn de schaduwkopieën niet beschikbaar voor het maken van een back-up en de back-up kan mogelijk mislukken. Als deze service wordt uitgeschakeld, kunnen services die van deze service afhankelijk zijn niet starten.        Handmatig    Local System

WebClient    Hiermee kunnen Windows-programma's internetbestanden maken, lezen en wijzigen. Als deze service wordt gestopt, zijn deze functies niet beschikbaar. Als de service is uitgeschakeld, kunnen alle hiervan afhankelijke services niet worden gestart.    Gestart    Automatisch    Local Service

WIA (Windows Image Acquisition)    Hiermee worden services voor het ophalen van afbeeldingen van scanners en camera's geboden    Gestart    Automatisch    Local Service

Windows Audio    Hiermee wordt audio voor op Windows-gebaseerde programma's beheerd. Als deze service wordt gestopt, functioneren audioapparaten en geluidseffecten niet juist. Als deze service wordt uitgeschakeld, kunnen de services die van deze service afhankelijk zijn niet worden gestart.    Gestart    Automatisch    Local Service

Windows Audio Endpoint Builder    Hiermee worden audioapparaten voor de Windows Audio-service beheerd.  Als deze service wordt gestopt, functioneren audioapparaten en geluidseffecten niet juist. Als deze service wordt uitgeschakeld, kunnen de services die van deze service afhankelijk zijn niet worden gestart.    Gestart    Automatisch    Local System

Windows Back-up    Hiermee worden back-up- en terugzetmogelijkheden in Windows mogelijk gemaakt        Handmatig    Local System

Windows CardSpace    Hiermee kunt u op een veilige manier digitale identiteiten maken, beheren en publiceren.        Handmatig    Local System

Windows Color System    De WcsPlugInService-service is de host van modules van derden wat betreft Windows Color System-kleurapparaatmodellen en gamuttoewijzingsmodellen. Deze modules zijn fabrikantspecifieke uitbreidingen van het basiskleurapparaat en de gamuttoewijzingsmodellen van het Windows Color System. Als u de WcsPlugInService-service stopt of uitschakelt, wordt deze uitbreidingsmogelijkheid uitgeschakeld, en zal het Windows Color System kleuren verwerken op basis van het basismodel in plaats van de gewenste verwerking van de fabrikant. Dit kan leiden tot onjuiste kleurrendering.        Handmatig    Local Service

Windows Connect Now - Config Registrar    Hiermee wordt de functie als registrator uitgevoerd en worden netwerkreferenties aan ingeschrevene toegevoegd. Als deze service is uitgeschakeld, functioneert Windows Nu verbinden - Registrator configureren niet juist.        Handmatig    Local Service

Windows Defender    Hiermee kunt u een scan op ongewenste software op uw computer uitvoeren, het uitvoeren van scans plannen en de nieuwste definities voor ongewenste software ophalen.        Handmatig    Local System

Windows Driver Foundation - User-mode Driver Framework    Hiermee worden hostprocessen voor stuurprogramma's in gebruikersmodus beheerd    Gestart    Automatisch    Local System

Windows Error Reporting-service    Hiermee kunnen fouten worden gerapporteerd als programma's niet meer reageren, en kunnen eventuele bestaande oplossingen worden aangedragen. Hiermee kunnen ook logboeken worden gegenereerd voor diagnostische en herstelservices. Als deze service is gestopt, werkt foutrapportage mogelijk niet goed en worden de resultaten van diagnostische services en herstelbewerkingen mogelijk niet weergegeven.    Gestart    Automatisch    Local System

Windows Event Collector    Hiermee worden blijvende abonnementen op gebeurtenissen van externe bronnen, die het WS-Management protocol ondersteunen, beheerd. Dit zijn onder andere Windows Vista-gebeurtenislogboeken en hardware- en IPMI-gebeurtenisbronnen. Deze service slaat doorgestuurde gebeurtenissen in een lokaal gebeurtenislogboek op. Als deze service wordt gestopt of uitgeschakeld, kunnen geen gebeurtenisabonnement worden gemaakt en kunnen doorgestuurde gebeurtenissen niet worden geaccepteerd.        Handmatig    Network Service

Windows Event Log    Hiermee worden gebeurtenissen en gebeurtenislogboeken beheerd. De service biedt ondersteuning voor het registreren van gebeurtenissen, het zoeken in en abonneneren op gebeurtenissen, het archiveren van gebeurtenislogboeken en het beheren van metagegevens van gebeurtenissen. Gebeurtenissen kunnen zowel in XML als in normale tekst worden weergegeven. Als deze service wordt gestopt, wordt mogelijk de veiligheid en betrouwbaarheid van de computer minder.    Gestart    Automatisch    Local Service

Windows Firewall    Uw computer wordt met behulp van Windows Firewall beter beveiligd tegen niet-gemachtigde gebruikers die via internet of een netwerk toegang tot uw computer proberen te verkrijgen.        Uitgeschakeld    Local Service

Windows Installer    Hiermee worden toepassingen die worden aangeboden als een Windows Installer (*.msi)-pakket toegevoegd, aangepast en verwijderd. Als deze service is uitgeschakeld, kunnen services die van deze service afhankelijk zijn niet worden gestart.        Handmatig    Local System

Windows Live Setup Service    Windows Live Setup Service        Handmatig    Local System

Windows Management Instrumentation    Dit is een gemeenschappelijke interface en objectmodel voor toegang tot beheergegevens over besturingssystemen, apparaten, toepassingen en services. Als deze service wordt gestopt zal de meeste windows-software niet juist werken. Als deze service wordt uitgeschakeld, kunnen services die van de service afhankelijk zijn niet worden gestart.    Gestart    Automatisch    Local System

Windows Media Player Network Sharing-service    Hiermee worden media-bestanden met behulp van UPnP (Universal Plug and Play) op media-apparaten beschikbaar gemaakt        Handmatig    Network Service

Windows Modules Installer    Hiermee worden Windows-updates en optionele onderdelen geïnstalleerd, gewijzigd en verwijderd. Als deze service is uitgeschakeld, kunnen Windows-updates mogelijk niet op deze computer worden geïnstalleerd of van deze computer worden verwijderd.        Handmatig    Local System

Windows Presentation Foundation Font Cache 3.0.0.0    Optimaliseert de prestaties van WPF-toepassingen (Windows Presentation Foundation) door veelgebruikte lettertypegegevens in de cache te plaatsen. Deze service wordt door WPF-toepassingen gestart als de service nog niet wordt uitgevoerd. Deze kan worden uitgeschakeld, maar in dit geval gaan de prestaties van WPF-toepassingen achteruit.        Handmatig    Local Service

Windows Remote Management (WS-Management)    Met de Windows Remote Management (WinRM)-service wordt het WS-Management-protocol voor extern beheer geïmplementeerd. WS-Management is een standaard webservicesprotocol dat wordt gebruikt voor extern beheer van software en hardware. De service luistert op het netwerk naar WS-Management-aanvragen en verwerkt deze. De service moet met een listener worden geconfigureerd, via winrm.cmd op de opdrachtregel, of via Groepsbeleid, om in het netwerk te kunnen luisteren. De WinRM-service biedt toegang tot WMI-gegevens en schakelt het verzamelen van gebeurtenissen in. Hiervoor is het nodig dat de service wordt uitgevoerd. WinRM-berichten gebruiken HTTP en HTTPS als transporten. De WinRM-service is niet afhankelijk van IIS, maar is vooraf geconfigureerd om een poort met IIS op dezelfde computer te delen. Voor de WinRM-service wordt het URL-voorvoegsel /wsman gereserveerd. Om conflicten met IIS te voorkomen, moeten administrators ervoor zorgen dat websites op IIS niet het URL-voorvoegsel /wsman geb        Handmatig    Network Service

Windows Search    Zorgt voor het indexeren van de inhoud en het in cache plaatsen van eigenschappen voor bestanden, e-mail en andere inhoud (via uitbreidings-API's). De service reageert op kennisgevingen over bestanden en e-mailberichten bij het indexeren van gewijzigde inhoud. Als de service wordt gestopt of uitgeschakeld, kan Verkenner geen virtuele mappen of items weergeven, en de zoekfunctie van Verkenner worden traag en per item uitgevoerd.    Gestart    Automatisch    Local System

Windows Time    Hiermee worden de datum en tijd van alle clients en servers in het netwerk gesynchroniseerd. Als de service is gestopt, is de datum- en tijdsynchronisatie onbeschikbaar. Als de service wordt uitgeschakeld, kunnen  de services die afhankelijk van deze service niet worden gestart.    Gestart    Automatisch    Local Service

Windows Update    Hiermee wordt de mogelijkheid om updates voor Windows en andere programma's te zoeken, te downloaden en te installeren ingeschakeld. Als deze service is uitgeschakeld, kunnen gebruikers van deze computer Windows Update of de functie voor het automatisch bijwerken niet gebruiken, en programma's kunnen de API Windows Update Agent (WUA) niet gebruiken.    Gestart    Automatisch (vertraagd starten)    Local System

WinHTTP Web Proxy Auto-Discovery-service    Met WinHTTP wordt de client-HTTP-stack geïmplementeerd en krijgen ontwikkelaars een Win32 API en COM Automation-onderdeel voor het verzenden van HTTP-aanvragen en het ontvangen van antwoorden. Daarnaast biedt WinHTTP ondersteuning voor het automatisch ontdekken van een proxyconfiguratie via een implementatie van het WPAD (Web Proxy Auto-Discovery)-protocol.        Handmatig    Local Service

Wired AutoConfig    Met deze service wordt IEEE 802.1X-verificatie op Ethernet-interfaces uitgevoerd        Handmatig    Local System

WLAN Auto Config    Door deze service worden WLAN-netwerkadapters geïnventariseerd en WLAN-verbindingen en -profielen beheerd.    Gestart    Automatisch    Local System

WMI Performance Adapter    Hiermee wordt informatie over het DLL-prestatiebestand van WMI (Windows Management Instrumentation)-providers voor computers in het netwerk geboden. Deze service wordt alleen uitgevoerd als Prestatiegegevenshelper is geactiveerd.        Handmatig    Local System

Workstation    Hiermee worden netwerkverbindingen van clients naar externe servers via het SMB-protocol tot stand gebracht en in stand gehouden. Als deze service is gestopt, zijn deze verbindingen niet beschikbaar. Als deze service is uitgeschakeld, zullen alle services die van deze voorziening afhankelijk zijn niet kunnen worden gestart.    Gestart    Automatisch    Local Service

Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: Opstart
« Reactie #4 Gepost op: 1 januari 2010, 18:52:47 »
Bericht 13 van 15

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:bmlpostDatum:29-06-2009
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:4292.14
Onderwerp:opstartForum:ws-nlcomputer
hee michel,

bedankt voor jouw hulp, de laptop is lekker opgeschoond nu.

groet en tot de volgende keer,   ben.



Bericht 14 van 15

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:29-06-2009
Aan:bmlpostMsgID:4292.15
Onderwerp:opstartForum:ws-nlcomputer

Dag Ben,
>> de laptop is lekker opgeschoond nu <<
Draait hij nu ook merkbaar soepeler, en is de opstarttijd nog wat verbeterd?

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 15 van 15

NL Computer Forum ~ Netwerken Verbinding
Van:bmlpostDatum:30-06-2009
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:4292.16
Onderwerp:opstartForum:ws-nlcomputer
van de soepelheid is weinig merkbaar verschil maar de opstart is wel verbetert met ongeveer 20 sec,

groet ben.
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence