* Volg ons

* Wie is Online

• Punt gasten: 15
  • Punt verborgen: 0
  • Punt leden: 0

Er zijn geen bezoekers online
  • Punt Online vandaag: 3

* Actuele onderwerpen

Webwereld: Webwereld door NLCOMP
[Vandaag om 08:01:11]

audioboeken naar een iPod converteren door Don
[23 mei 2012, 14:53:05]

updates door Paul
[23 mei 2012, 12:48:07]

foutmelding bij openen VPN, wat te doen? door Peter
[22 mei 2012, 21:05:08]

MSChart for VB6 door Peter
[22 mei 2012, 15:44:26]

Met een .asp pagina data checken door RuudDeWit
[20 mei 2012, 15:48:49]

Forumonderhoud: uitgesteld naar vrijdag 18 mei en afgerond! door Ronald
[18 mei 2012, 18:18:24]

Meezenden bijlage bij e-mail door Peter
[17 mei 2012, 20:01:40]

Superwijzer door Paul
[17 mei 2012, 12:00:34]

Karakters verspringen in Excel2003 door gerard1938
[17 mei 2012, 06:06:53]

Scriptfout in Internet Explorer door Ronald
[15 mei 2012, 22:40:53]

cursor verspringt ongecontroleerd door popipipo
[15 mei 2012, 13:18:26]

* Chat

Vraag maar raak!
Stel je vragen over computers en internet en krijg direct antwoord! Iedere maandagavond 21:00 - 22:00 uur in de chatroom.

A A A A Auteur Topic: mail.thebe.nl  (gelezen 2602 keer)

Offline NLCOMPTopic starter

• Forumheld
  • Laatst actief:
    30 mei 2010, 20:52:56

• Activiteitmeter
    100%
    • NL Computer Forum
mail.thebe.nl
« Gepost op: 14 november 2009, 13:42:04 »

Bericht 1 van 20

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:VogelsJacobsDatum:28-07-2004
 Aan:sysopsMsgID:1188.1
 Onderwerp:mail.thebe.nlForum:ws-nlcomputer
Hallo, als ik mail probeer op te halen krijg ik steeds de volgende melding:Er is een time-out opgetreden tijdens de communicatie met de server. Account: 'mail.thebe.nl', Server: 'mail.thebe.nl', Protocol: POP3, Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Foutnummer: 0x800CCC19
Weten jullie wat het probleem kan zijn?
groet Sylvie

Bericht 2 van 20

Van:PeterDatum:28-07-2004
 Aan:VogelsJacobsMsgID:1188.2
hoi Sylvie,

Mogelijk een probleem in combinatie met je antivirusprogramma. Kijk eens op onderstaande site.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;%5BLN%5D;813518

Groetjes, Peter

Bericht 3 van 20

Van:VogelsJacobsDatum:29-07-2004
 Aan:PeterMsgID:1188.3
hallo Peter,
helaas dezelfde foutmelding blijft zich voordoen. Er wordt wel contact gemaakt met de server (ik zie hoeveel berichten er staan) en vervolgens komt er niets binnen???
groet Sylvie

Bericht 4 van 20

Van:PeterDatum:29-07-2004
 Aan:VogelsJacobsMsgID:1188.4
Hallo Silvie,

Even voor de duidelijkheid;
welke windows versie, email programma en versie en hoe maak je verbinding (analoog, isdn of adsl) ?

Peter

Bericht 5 van 20

Van:VogelsJacobsDatum:03-08-2004
 Aan:PeterMsgID:1188.5
Hoi Peter,
ik gebruik windows XP, outlook expres 6 en via analoog 56K modem.
groet Sylvie

Bericht 6 van 20

Van:Just Vecht (Sysop)Datum:03-08-2004
 Aan:VogelsJacobsMsgID:1188.6
Ha Sylvie,

Account en server hetzelfde? Dat is wel erg onlogisch! Heeft het voorheen al wel gewerkt of is het mailprogramma net voor het eerst geinstalleerd?

groetjes,

Just

Bericht 7 van 20

Van:VogelsJacobsDatum:06-08-2004
 Aan:Just Vecht (Sysop)MsgID:1188.7
Hallo Just, dat is het vreemde. Voorheen heb ik mijn mail probleemloos op kunnen halen. Sinds april lukt het niet meer en het lukt me niet om het probleem op te lossen. Verbinding maken lukt wel maar vervolgens worden de berichten niet binnen gehaald. Op mijn werk zeggen ze dat het probleem bij compuserve ligt en bij compuserve geven ze aan dat het bij het werk ligt....
groet Sylvie

Bericht 8 van 20

Van:Just Vecht (Sysop)Datum:06-08-2004
 Aan:VogelsJacobsMsgID:1188.8
Ha Sylvie,

Bij het ophalen van mail moet je verbinding maken met de betrokken mailserver. Er zijn heel wat instellingen denkbaar, die ervoor kunnen zorgen dat dat fout gaat. Zo kan men bijvoorbeeld instellen dat alleen mail kan worden opgehaald als men op een bepaalde manier of met bepaalde software inlogt.

Als men te kennen geeft dat het probleem bij CompuServe zou liggen, dan is dat wel merkwaardig, want in deze zorgt CompuServe niet anders dan voor de toegang tot Internet. Het is me ook weleens overkomen dat men de problemen elders denkt te kunnen leggen, maar het toch aan de instellingen van het eiegen bedrijf lag!

Eventueel zou je eens kunnen kijken of je wel mail kan ophalen als je verbinding maakt met Internet via een andere provider. Er zijn nog steeds providers die dat gratis aanbieden, zoals bijvoorbeeld Tiscali en ik dacht ook Zonnet of je tackelt een kennis met een eigen verbinding. Dat kost je dan niks. Lukt het langs die weg ook niet, dan is het helemaal de beurt aan je bedrijf - nietwaar?

In de instellingen van de mail kan je aangeven dat je de mail op de server wilt laten staan en na afloop van het uitproberen kieper je dan alle mail en instellingen desgewenst weg. Wel uiteraard voorzichtig te werk gaan <g>

groetjes,

Just

Bericht 9 van 20

Van:VogelsJacobsDatum:08-08-2004
 Aan:Just Vecht (Sysop)MsgID:1188.9
Hallo Just,
jouw advies opgevolgd en een collega kon mijn mail via haar provider binnen een aantal seconden ophalen. Ze heeft dezelfde instellingen gebruikt als ik.
Weer terug bij af.. ik denk dat het probleem toch ergens in mijn PC zit?
Bedankt voor je hulp.
groet Sylvie

Bericht 10 van 20

Van:Just Vecht (Sysop)Datum:08-08-2004
 Aan:VogelsJacobsMsgID:1188.10
Ha Sylvie,

Nou, we zijn weer een stapje verder: het werkt - alleen werkt het dus niet op jouw PC. Het blijft een vervelende affaire natuurlijk

De hamvraag is nu: maakt het nu verschil of je Internet verbinding maakt via CompuServe of via een andere provider.Of: zit er iets mis in je PC (in de instellingen) of ligt er toch iets dwars in de CompuServe software.

Ook dat moeten we dan gewoon stap voor stap even uitzoeken, lijkt me. Het handigste lijkt me een gratis Internet account aanmaken zoals ik al aangaf, maar ook hier kan je natuurlijk ook de toegang van een kennis even op je PC aanzetten (en nadien uiteraard weer netjes verwijderen).

Zo'n Internet verbinding geeft geen kans op problemen. Je kan hem later probleemloos weer verwijderen. Je kan natuurlijk ook de CompuServe software op een andere PC zetten of helemaal opnieuw installeren en dan kijken of het nu wel wil. Dat lijkt me omslachtiger.

Het gaat natuurlijk alleen om de verbinding met Internet, de rest is niet nodig, daarvoor heb je al wat - wat we dus aan de gang proberen te krijgen.

Ik hoor wel wat je wilt, ontdekt of anderszins..Rustig aan, geen wilde stappen maken <g>..Dat komt weleens voor in de strijd (ik ook, hoor) en da's nou meestal nie-slim..

groetjes,

Just

Bericht 11 van 20

Van:VogelsJacobsDatum:09-08-2004
 Aan:Just Vecht (Sysop)MsgID:1188.11
Hallo Just,

ik word er lichtelijk wanhopig van. Ik heb bij tiscali een gratis acount aangevraagd maar krijg geen verbinding met internet. Alleen steeds de melding dat de lijn bezet is. En dat blijft hij ook na tig keer proberen. Krijg de neiging om het toetsenbord uit het raam te gooien.
Dus of ik doe iets helemaal fout of???
Ben blij dat compuserve het nog gewoon doet.

Ik zal me er voorlopig maar bij neerleggen dat ik mijn werkmail thuis niet kan uitlezen. Is ook wel lekker rustig zeker omdat ik binnenkort vakantie heb. (kan ik niet werken ook al zou ik willen)
Maar al met al baal ik er behoorlijk van.
Als je nog ideeen hebt om te helpen, ik ben er blij mee.
groet Sylvie

Bericht 12 van 20

Van:Just Vecht (Sysop)Datum:09-08-2004
 Aan:VogelsJacobsMsgID:1188.12
Ha Sylvie,

Ik reis veel naar voor andere mensen redelijk aparte plaatsen, bijvoorbeeld in Japan. Als ik daar zit te tobben met een telefoonnummer om in te bellen, dan pak ik een gewoon toestel en bel dat nummer met de hand. Als ik dan aan de andere kant niet die gierende toon van een modem hoor, weet ik wat meer! Heb ik dat modemtoontje in de oren (klinkt net als een fax..) wel, dan is er typisch iets anders fout en het nummer goed.

Rustig aan maar, hoor! Stapje voor stapje krijgen we die computer ook langs deze wat omslachtige manier wel waar wij het willen! Wij zijn de baas en niet dat stuk plastic en plaatstaal met wat koperdraadjes, toch?

groetjes,

Just

[Okee, ik had weleens de sheriff aan de lijn die vroeg waar de brand was, maaar goed..= niet verder vertellen, ja?? = ]

Bericht 13 van 20

Van:VogelsJacobsDatum:11-08-2004
 Aan:Just Vecht (Sysop)MsgID:1188.13
Hallo Just,

inderdaad de faxpiepjes als ik het nummer bel (gelukkig niet de plaatselijke fanfarevereniging of zo), dus als ik je goed begrijp is het nummer goed. Ik blijf de melding lijn bezet krijgen.

en ik heb toch meer het idee dat de PC een eigen leven heeft als dat ik de baas ben....

Hoelang blijft de vraag op het forum staan trouwens? Vanwege mijn vakantie heb ik niet veel tijd de komende weken om wat uit te proberen. Maar het is wel een uitdaging om het uiteindelijk werkend te krijgen. Dus zolang jij nog ideeen en zin hebt wil ik het nog niet opgeven.

groet Sylvie

Bericht 14 van 20

Van:Just Vecht (Sysop)Datum:12-08-2004
 Aan:VogelsJacobsMsgID:1188.14
Ha Sylvie,

De lijn is goed, ja. Je hebt een ander probleem met die PC!

Verdakkie, 1-0 voor de PC. Alleen zijn wij speler n scheids - dus we fluiten niet af, we gaan dr!

Die vraag blijft nog wel een heel ruim maandje staan, hoor. Bewaar anders het hele verhaal even met de link helemaal onderaan als html-bestand. Pakken we het later na je vakantie desnoods vandaaruit weer op!

groetjes,

Just

Bericht 15 van 20

Van:VogelsJacobsDatum:04-09-2004
 Aan:Just Vecht (Sysop)MsgID:1188.15
Hallo Just,
weer terug en toch nog de acount van Tiscali aan de praat gekregen (heb een telefooncentrale en was vergeten het nummer aan te passen ahum...)

Tot mijn verbazing kon ik wel meteen mijn (werk)mail ophalen via dit acount terwijl het via compuserve nog steeds niet lukt. Dus zit het toch daar en niet in mijn PC?
Wat nu, heb je enig idee waar het mee te maken kan hebben?

groet Sylvie

Bericht 16 van 20

Van:Just Vecht (Sysop)Datum:04-09-2004
 Aan:VogelsJacobsMsgID:1188.16
Ha Sylvie,

Dus even alles op een rijtje:

als je die mail haalt met je Outlook Express met een Internet verbinding via Tiscali dan loopt dat en doe je hetzelfde met een Internet verbinding via CompuServe - dan dus niet?

Als dat inderdaad zo is en je instellingen in Outlook Express zijn dus niet anders per soort verbinding, dan heeft men bij jouw bedrijf toch heus ergens een blokkade op CompuServe staan op de een of andere manier, lijkt me zo.

groetjes,

Just

Bericht 17 van 20

Van:VogelsJacobsDatum:09-09-2004
 Aan:Just Vecht (Sysop)MsgID:1188.17
Hallo Just,

ik heb een account aangemaakt in outlook om de mail op te halen en die verder niet veranderd.
Dus voorzover ik het snap zijn de instellingen gelijk bij Tiscali en Compuserve.
Het blijft ook vreemd dat het een tijdje wel heeft gefunctioneerd.

Als ik jou goed begrijp moet dit eigenlijk niet kunnen tenzij er bij het bedrijf iets aan de hand is.
Ik zal nog eens een mailtje sturen naar de service desk met deze vraag.

groet Sylvie

Bericht 18 van 20

Van:Just Vecht (Sysop)Datum:10-09-2004
 Aan:VogelsJacobsMsgID:1188.18
Ha Sylvie,

Ja, dan kan het niet anders zijn dan een instelling bij het bedrijf!

groetjes,

Just

Bericht 19 van 20

Van:Ronald Beuker (Sysop)Datum:10-09-2004
 Aan:VogelsJacobsMsgID:1188.19
Beste Sylvie,

Probeer het volgende eens:

1. Zorg ervoor dat je verbinding hebt met CompuServe.
2. Klik op Start, kies Uitvoeren
3. Type nu het volgende:

telnet mail.thebe.nl 110

4. Druk op <Enter>

Kom je nu tot aan deze melding:

+OK Microsoft Exchange Server 2003 POP3 server version 6.5.7226.0 (thb-hk-exh1.THEBE.NL) ready.

Als je dit inderdaad ziet staan, kun je eens proberen in te loggen:

- Type eerst: USER <gevolgd door een spatie en jouw inlognaam voor de POP3-server, en druk op Enter>
- Als dat is gelukt, krijg je de melding +OK
- Nu type je op dezelfde manier je wachtwoord: PASS <gevolgd door een spatie en jouw wachtwoord, en druk weer op Enter>

Als dit allemaal lukt, krijg je de melding:

+OK User successfully logged on.

- Om te bekijken wat er in de mailbox zit, type je het commando: STAT <en druk weer op Enter>
- Dan zie je bijvoorbeeld: +OK 1 3533
- In dit geval is er 1 mailtje, met een grootte van 3533 bytes.
- Om dit 1e mailtje te lezen, type je: RETR 1 <en sluit weer af met Enter>
- Je ziet nu de tekst van het mailtje over het scherm vliegen. Maak je geen zorgen als het eruit ziet als n grote brei. Je raakt het mailtje ook NIET kwijt (je zou het expliciet moeten verwijderen).

- Om weer netjes uit te loggen, gebruik je het commando QUIT <en druk weer op Enter>

Als dit testje goed lukt, weet je in ieder geval dat de verbinding met CompuServe niet de boosdoener is. Als je ergens vastloopt, ben ik benieuwd waar. Kun je dan ook aangeven of je een virusscanner gebruikt, en welke dan precies (inclusief versienummer)?

Succes!

Groeten,

Ronald (Sysop)

Bericht 20 van 20

Van:VogelsJacobsDatum:13-09-2004
 Aan:Ronald Beuker (Sysop)MsgID:1188.20
Hallo Ronald,

jouw verhaal gevolgd en het gaat goed totaan het mailtje lezen (RETR 1).
Ik krijg dan of de melding "protocol error" of er gebeurt niets. Ik kan dan ook niet meer uitloggen met QUIT.
(er stonden wel mailtjes)
Ik hoop dat jij hier iets wijzer van wordt, het is wel een hele bevalling om dit probleem op te lossen.

Ik gebruik Norton antivirus 2003, professional edition (versie 9.05.15)

groet Sylvie

Gerelateerde onderwerpen

Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
Mail en root

Gestart door NLCOMP Linux

0 Reacties
477 Gelezen
Laatste bericht 11 november 2009, 20:50:24
door NLCOMP
0 Reacties
945 Gelezen
Laatste bericht 11 november 2009, 21:03:45