Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

219 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 10:27:36

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Automatisch invullen  (gelezen 15869 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Automatisch invullen
« Gepost op: 14 november 2009, 13:45:32 »
Bericht 1 van 9

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Just Vecht (Sysop)Datum:26-08-2004
 Aan:AllenMsgID:1198.1
 Onderwerp:Automatisch invullenForum:ws-nlcomputer
Beste mensen,

Voor mijn neef met een behoorlijk beperkt gezichtsvermogen en dyslexie:

Hoe werken die programma's die automatisch dit soort gegevens op een website kunnen invullen voor sites die om een gebruikersnaam en wachtwoord vragen?

Het gaat hier nou niet om telebankieren ofzo, maar zoiets als een digitale krant enzo. Nu moet hij met knippen en plakken die klus zien te klaren en dat gaat toch wel aardig wat keren mis.

Alvast bedankt!

groetjes,

Just


Bericht 2 van 9

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:JRoleyBDatum:02-09-2004
 Aan:Just Vecht (Sysop)MsgID:1198.2
 Onderwerp:Automatisch invullenForum:ws-nlcomputer
Beste Just,

De meeste formulieren op internet gebruiken dezelfde termen voor de velden. In een programma zoals Roboform (www.roboform.com) kun je vantevoren voor een aantal velden je gegevens invullen. Ook kun je velden toevoegen en er is de optie om verschillende namen aan te geven voor die velden. Als je een website bezoekt en je vult bijv. een formulier in dan vraagt Roboform automatisch of die het moet opslaan. De volgende keer dat je de site bezoekt verschijnt Roboform automatisch en kun je het formulier in laten vullen.

Er is echter een klein percentage formulieren waar Roboform (nog) niet op reageert en er worden soms dezelfde namen voor verschillende velden gebruikt(ik heb nog nooit problemen gehad met het laten invullen van een gebruikersnaam/wachtwoord).

Ik gebruik dan ook een combinatie van Roboform en TypeItIn (www.wavget.com). Dit is een programma waarbij je standaard tekst onder knoppen (buttons) kunt opslaan, maar ook kunt programmeren om bepaalde handelingen uit te voeren of te reageren op een bepaald programma. Het is bruikbaar in veel programma's.

Dan is er nog Magic Buttons (www.hitekhosting.net/mb/). Deze lijkt op TypeItIn maar heeft niet zoveel mogelijkheden.

Alle drie programma's kun je uitproberen van een maand tot 2 maanden.

Het scheelt mij in ieder geval heel veel typewerk en het onthouden van gebruikersnamen en wachtwoorden. Ik gebruik ze dagelijks voor mijn werk.

Mocht je nog vragen hebben laat het me dan weten.
Roley

p.s Ik weet niet of het toegestaan is om een affiliate link te plaatsen, dus heb ik ze niet genoemd. Mochten jullie besluiten om n van de programma's aan te schaffen, zou ik op prijs stellen als dat via mijn link zou kunnen gebeuren (alle kleine beetjes helpen!)


Bericht 3 van 9

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Just Vecht (Sysop)Datum:02-09-2004
 Aan:JRoleyBMsgID:1198.3
 Onderwerp:Automatisch invullenForum:ws-nlcomputer
Ha Roley,

Hartelijk dank voor de informatie. Ik ga dat eens proberen!

Wat betreft die link: dat weet ik ook zo niet. Het gebeurt tot nu toe nooit. Als je het wilt kan ik het wel eens navragen, hoor..

Het vermelden van je homepage is vrij normaal en geen enkel probleem. Begin dan netjes vanaf http. Dan wordt het een "hot link" waarop je kan klikken. Begin je bijvoorbeeld met www, dan is dat niet het geval.

groetjes,

Just


Bericht 4 van 9

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:PimmetjeDatum:03-09-2004
 Aan:Just Vecht (Sysop)MsgID:1198.4
 Onderwerp:Automatisch invullenForum:ws-nlcomputer
Hi Just,

Is er niet een mogelijkheid om Firefox bij die neef van je te installeren. Die heeft nl. dat gevraagde door jou in zich. Je kan al dan niet je gebruikersnaam en wachtwoord voor een site laten opslaan.

Groetjes

Pim



Bericht 5 van 9

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Just Vecht (Sysop)Datum:03-09-2004
 Aan:PimmetjeMsgID:1198.5
 Onderwerp:Automatisch invullenForum:ws-nlcomputer
Ha Pim,

Jahoor, dat zou wel kunnen. Maar hij is erg dyslexisch en het zou hem veel moeite kosten over te stappen. Hij moet elk knopje onthouden, zie je. Dus dat doen we alleen als het echt veel voordeel biedt.

Zo heb ik begrepen dat spraak in MacOS X geintegreerd is. Alleen als zo'n Mac ook alle knopjes netjes zou "voorlezen" als de muis erop staat zou een overstap te overwegen zijn. Dat zou een bereklus voor hem zijn (en ook financieel natuurlijk)..

groetjes,

Just


Bericht 6 van 9

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:PimmetjeDatum:04-09-2004
 Aan:Just Vecht (Sysop)MsgID:1198.6
 Onderwerp:Automatisch invullenForum:ws-nlcomputer
Hi Just,

Ik denk, dat het met die knoppen nog wel mee zal vallen, Firefox lijkt in deze verdomde veel op IE (denk ik<g>).
En nog een stuk veiliger ook, al onze Michel het niet met mij eens zijn<g>.

Groetjes

Pim



Bericht 7 van 9

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Just Vecht (Sysop)Datum:04-09-2004
 Aan:PimmetjeMsgID:1198.7
 Onderwerp:Automatisch invullenForum:ws-nlcomputer
Ha Pim,

Ja, voor mij is dat ook geen punt..

groetjes,

Just


Bericht 8 van 9

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:PimmetjeDatum:15-09-2004
 Aan:Just Vecht (Sysop)MsgID:1198.8
 Onderwerp:Automatisch invullenForum:ws-nlcomputer
Hi Just,

Kom nog eens terug op je bericht. Bij het rondzwerven kwam ik dit tegen, misschien is het wat.

http://www.mirwoj.opus.chelm.pl/winfreeware/pins.html

Groetjes

Pim



Bericht 9 van 9

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Just Vecht (Sysop)Datum:15-09-2004
 Aan:PimmetjeMsgID:1198.9
 Onderwerp:Automatisch invullenForum:ws-nlcomputer
Ha Pim,

Leuk ding! Meer iets om mijn drie A4-tjes vol wachtwoorden in op te slaan, geloof ik. Echt een crime, die systemen of beheerders die zelf het wachtwoord bepalen en je niet toestaan hem te kiezen of aan te passen.

groetjes,

Just