Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

220 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 21:32:04

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Skype=gratis www bellen!  (gelezen 12115 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Skype=gratis www bellen!
« Gepost op: 14 november 2009, 14:23:49 »
Bericht 1 van 29

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Just Vecht (Sysop)Datum:25-09-2004
 Aan:AllenMsgID:1214.1
 Onderwerp:Skype=gratis www bellen!Forum:ws-nlcomputer
Beste mensen,

Skype betekent gratis bellen over de hele wereld voor:

n i k s..

Voorwaarde: een PC met microfoon plus boxen, een goede internetverbinding en de gratis Skype software. Die is er nu voor Windows 2000 & XP, MacOsX en Linux.

Het draait zelfs aardig op een 56k6 modemverbinding

Maandag vertrek ik voor vier weekjes naar Japan. Driemaal raden? Juist! Een gesprekje met thuis normaal is zo'n vijftig euro's minimaal. Dat doe je echt niet elke dag.

Ene prima alternatief is het SIP protocol en bijvoorbeeld Sipphone. Werkt ook op Windows 98, maar eist wat meer van de internetverbinding.

Links:

http://www.skype.com

http://www.sipphone.com/

groetjes,

Just


Bericht 2 van 29

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Hans VerbeekDatum:26-09-2004
 Aan:Just Vecht (Sysop)MsgID:1214.2
 Onderwerp:Skype=gratis www bellen!Forum:ws-nlcomputer
Just,

>>Skype betekent gratis bellen over de hele wereld voor:

n i k s..<<

Kan je dat ook niet toepassen voor huis-, tuin en keukengebruik in Nederland? Overal altijd gratis naar toe bellen als je maar breedband hebt?

Groeten,

Hans.




Bericht 3 van 29

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Just Vecht (Sysop)Datum:26-09-2004
 Aan:Hans VerbeekMsgID:1214.3
 Onderwerp:Skype=gratis www bellen!Forum:ws-nlcomputer
Ha Hans,

Ja, geen enkel probleem!

groetjes,

Just


Bericht 4 van 29

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Hans VerbeekDatum:26-09-2004
 Aan:Just Vecht (Sysop)MsgID:1214.4
 Onderwerp:Skype=gratis www bellen!Forum:ws-nlcomputer
Just,

>>>Kan je dat ook niet toepassen voor huis-, tuin en keukengebruik in Nederland? Overal altijd gratis naar toe bellen als je maar
breedband hebt?>>>

>>Ja, geen enkel probleem!>>

Dan begrijp ik niet wat we allemaal nog doen bij die alternatieve telefoonmaatschappijen. "Neem breedband, van wie dan ook, en u belt verder gratis, waar dan ook!" Eens kijken.

Ik heb een P4 met XP, en een gewone CDROM. Geen microfoon en boxen. In de nabije toekomst komt er net zo een bij, op Win 3.1, of Win 98 of Win XP. (3.1 is een beetje oud, van Win 98 ben ik de code kwijt, en de XP schijf zal er wel niet op werken, zei Michel eens.). Via een netwerk dat er al ligt. Verder heb ik een telefooncentrale met vier buiten-nummers waarvan er twee worden gebrukt. Binnen zijn er 9 analoge en 9 ISDN nummers.

Hoe koppel ik die telefooncentrale aan die computers en aan de breedband verbinding? Planhold -Thuistechniek heeft de ADSl voor me gedaan, kunnen die even die centralee er tussen zetten?

Groete, Hans.







Groeten,

Hans.




Bericht 5 van 29

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Just Vecht (Sysop)Datum:26-09-2004
 Aan:Hans VerbeekMsgID:1214.5
 Onderwerp:Skype=gratis www bellen!Forum:ws-nlcomputer
Ha Hans,

Neee, zo werkt het nou niet <g>. Toch heb je wel een beetje gelijk!

Er zijn drie situaties:

1. Je hebt een PC met breedband, boxen en mike.

Installeer Skype en bel met elke andere PC bezitter met dezelfde voorwaarden (van Skype naar Skype dus)

2. Idem

Bel via Skype voor een laag tarief naar elk vast (normaal) telefoontoestel. Heb ik nooit geprobeerd, maar informatie vindt je op de website (http://www.skype.com). Als je het gaat proberen ben ik zeer geinteresseerd in je ervaringen)

3. Je hebt geen PC of wilt hem niet gebruiken.

Koop een speciaal Skype of SIP toestel en bel wederom tegen lage tarieven.

Heb ik nooit geprobeerd, maar informatie vindt je op de website (http://www.skype.com). Als je het gaat proberen ben ik zeer geinteresseerd in je ervaringen)

Conclusie: interessant genoeg om je in te verdiepen. Nou weet je ook waarom deze programmatuur gratis is: verkoop van belminuten en toestellen!

Vraag: wanneer koop je nou boxen en een mike <g>? Die dinegn kosten haast niks en heb je er dus bijna in n gesprekje overzee al uit.

groetjes,

Just


Bericht 6 van 29

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Ton Van Hest (Sysop)Datum:26-09-2004
 Aan:Hans VerbeekMsgID:1214.6
 Onderwerp:Skype=gratis www bellen!Forum:ws-nlcomputer
Hans,

>> Dan begrijp ik niet wat we allemaal nog doen bij die alternatieve telefoonmaatschappijen. "Neem breedband, van wie dan ook, en u belt verder gratis, waar dan ook!" Eens kijken. <<

De betrouwbaarheid van een breedbandverbinding is hoogstens een fractie van de klassieke telefoonlijn.
Geluidskwaliteit breedband beduidend minder dan telefoon.
Aantal gelijktijdige gesprekken, idem.
Storingsgevoeligheid, idem.
En ga zo maar door.

VoIP (soortnaam) is leuk maar niet als je vantevoen zekerheid wilt hebben.

>> Planhold -Thuistechniek heeft de ADSl voor me gedaan, kunnen die even die centralee er tussen zetten? <<

Als je genoeg betaald dan zullen ze dat ongetwijfeld kunnen.

Suggestie: mak even tevoren een berekening hoe lang er nodig is alvorens die investering eruit te halen? En vergeet niet in die berekening de vraag te betrekken hoelang VoIP nog bestaat en door nog nieuwere technieken wordt voorbij gestreefd.

Groeten
Ton van Hest



Bericht 7 van 29

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Ton Van Hest (Sysop)Datum:26-09-2004
 Aan:Just Vecht (Sysop)MsgID:1214.7
 Onderwerp:Skype=gratis www bellen!Forum:ws-nlcomputer
Just,

>> Vraag: wanneer koop je nou boxen en een mike <g>? Die dinegn kosten haast niks en heb je er dus bijna in n gesprekje overzee al uit. <<

Leuk voor je huisgenoten, kunnen ze fijn meegenieten van het gesprek.
Groeten
Ton van Hest



Bericht 8 van 29

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Hans VerbeekDatum:26-09-2004
 Aan:Just Vecht (Sysop)MsgID:1214.8
 Onderwerp:Skype=gratis www bellen!Forum:ws-nlcomputer
Just,

>>Je hebt een PC met breedband, boxen en mike.

>>Vraag: wanneer koop je nou boxen en een mike <g>? Die dinegn kosten haast niks en heb je er dus bijna in n gesprekje overzee al uit.<<

Als die centrale er tussen kan. En ik bel nooit overzee......

Groeten,

Hans.




Bericht 9 van 29

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Hans VerbeekDatum:26-09-2004
 Aan:Ton Van Hest (Sysop)MsgID:1214.9
 Onderwerp:Skype=gratis www bellen!Forum:ws-nlcomputer
Ton,

>>VoIP (soortnaam) is leuk maar niet als je vantevoen zekerheid wilt hebben.<<

Nou`, dat gaat dan niet door.

>>Suggestie: mak even tevoren een berekening hoe lang er nodig is alvorens die investering eruit te halen? En vergeet niet in die berekening de vraag te betrekken hoelang VoIP nog bestaat en door nog nieuwere technieken wordt voorbij gestreefd.<<

Dan hoef ik die berekening niet meer te maken. En bedankt.

Groeten,

Hans.




Bericht 10 van 29

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Just Vecht (Sysop)Datum:26-09-2004
 Aan:Ton Van Hest (Sysop)MsgID:1214.10
 Onderwerp:Skype=gratis www bellen!Forum:ws-nlcomputer
Ha Tohn - oude antisepticus,

Zou je nou echt niet even Skype proberen? Ik geloof dat we een kleine verrassing voor je in petto hebben.

Wacht wel even tot ik in Japan ben dan..

groetjes,

Just


Bericht 11 van 29

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Ton Van Hest (Sysop)Datum:27-09-2004
 Aan:Just Vecht (Sysop)MsgID:1214.11
 Onderwerp:Skype=gratis www bellen!Forum:ws-nlcomputer
Just,

>> Zou je nou echt niet even Skype proberen? Ik geloof dat we een kleine verrassing voor je in petto hebben. <<

Ik weet e.e.a. van VoIP dus proberen hoeft niet tenzij jij een hele bijzondere verrassing hebt.

Ik denk dat deze techniek best succesvol zal worden maar ik vrees dat het een soort UMTS gaat worden. Een nieuwe techniek (die feitelijk al ruim 3 jaar bestaat overigens) die het helemaal lijkt te hebben maar die voordat ze volwassen is geworden alweer voorbij gestreefd gaat worden door nog nieuwere.

Dus waarom zou ik daar spullen voor gaan kopen (ik heb geen behofte dat iedereen mee luistert of luid te moeten praten).

En boven alles blijft dat de betrouwbaarheid van een breedbandverbinding het niet haalt bij een telefoonlijntje.

Ga voor jezelf eens na: wanneer had je voor het laatst een storing met de telefoon en wanneer geen Internetverbinding??

Groeten
Ton van Hest



Bericht 12 van 29

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Hans VerbeekDatum:27-09-2004
 Aan:Ton Van Hest (Sysop)MsgID:1214.12
 Onderwerp:Skype=gratis www bellen!Forum:ws-nlcomputer
oooTon,

>>Ga voor jezelf eens na: wanneer had je voor het laatst een storing met de telefoon en wanneer geen Internetverbinding??

Is mijn probleem (sectie 11 # 190765 ADSL-perikelen) er zo een? Is het "normaal"?

Groeten,

Hans.




Bericht 13 van 29

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Ton Van Hest (Sysop)Datum:28-09-2004
 Aan:Hans VerbeekMsgID:1214.13
 Onderwerp:Skype=gratis www bellen!Forum:ws-nlcomputer
Hans,

>> Is mijn probleem (sectie 11 # 190765 ADSL-perikelen) er zo een? Is het "normaal"? <<

Weet niet wat daar staat maar zal over ADSL gaan en ik heb het over "spraaktelefoon" en dat is iets heel anders! Enige gemeenschappelijke wat ze hebben is het gebruik van 2 koperen draadjes van jouw huis naar de wijkcentrale en vanaf daar is het volledig verschillend.

Ik heb nu zeker 40 jaar zelf telefoon en kan me geen storing herinneren. Waarbij ik ook nog erg vaak in nieuwe wijken waar nog volop gegraven en gebouwd werd heb gewoond. In die paar jaar dat ik ADSL/Kabel (m.a.w. breedband Internet) heb zijn er al heel veel storingen geweest ook die enkele dagen duurden!

En als er geen storing is dan is de performance (oftewel snelheid) bedroevend en bedenk eens wat de gevolgen daarvan zijn op spraak. Bijv. pakketten die helemaal niet aankomen zodat jij denkt dat ze "Ja" zeggen terwijl ze "Nee" gezegd hebben.

We kunnen op de KPN schelden wat we willen maar die 2(!) draadjes doen het uitstekend.

Groeten
Ton van Hest



Bericht 14 van 29

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Hans VerbeekDatum:28-09-2004
 Aan:Ton Van Hest (Sysop)MsgID:1214.14
 Onderwerp:Skype=gratis www bellen!Forum:ws-nlcomputer
Ton,

>>Weet niet wat daar staat maar zal over ADSL gaan

Dank Je weL. Het lag er nier aan....

Groeten,

Hans.




Bericht 15 van 29

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Just Vecht (Sysop)Datum:28-09-2004
 Aan:Ton Van Hest (Sysop)MsgID:1214.15
 Onderwerp:Skype=gratis www bellen!Forum:ws-nlcomputer
Ha Ton,

>> wanneer had je voor het laatst een storing met de telefoon en wanneer geen Internetverbinding??
<<

Jaja, ik heb nooit storing en jij zeker internet via de kabel?

Kernvraag is: bel jij me even op in Japan of kies je toch voor iets minder mooi maar wel gratis?

Ik dus het laatste! En echt, het werkt echt heel behoorlijk tegenwoordig. Ik koop er ook niks voor, ik had het toch al..

groetjes,

Just


Bericht 16 van 29

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Ton Van Hest (Sysop)Datum:28-09-2004
 Aan:Just Vecht (Sysop)MsgID:1214.16
 Onderwerp:Skype=gratis www bellen!Forum:ws-nlcomputer
Just,

>> Jaja, ik heb nooit storing en jij zeker internet via de kabel? <<

Correctie, je hebt nog nooit storing gehad. En gedurende welk tijdsbestek is dat geweest? 1 jaar,2 jaar meer dan 5 jaar zal het nooit geweest zijn. Waar jij nog geen storing hebt gehad ken ik diverse mensen die dat wel hebben gehad en dat is ongeacht kabel of ADSL.

Breedband/Internet is een medium waarvan de kwaliteit bepaald wordt door ontzettend veel afhankelijkheden. M.a.w., jouw kwaliteit wordt ook door anderen 9die jij niet kunt beinvloeden) bepaald, dat is bij spraaktelefonie nagenoeg niet het geval.

>> Kernvraag is: bel jij me even op in Japan of kies je toch voor iets minder mooi maar wel gratis? <<

Dat is niet het discussiepunt. Je kunt nog steeds veel TV zenders via de lucht ontvangen maar zowat iedereen doet het toch via de kabel omdat de kwaliteit beter en constanter is.

Ik kan me heel goed voorstellen dat jij (dus als privepersoon) kosten belangrijker vindt dan kwaliteit (overigens vind ik het verbazend dat je werkgever geen vergoeding voor dit soort kosten geeft) maar dat verandert niets aan zaken als constante betrouwbaarheid en kwaliteit.

>> Ik koop er ook niks voor, ik had het toch al.. <<

Bedrijfseconomisch een volslagen onverantwoorde redenering.

Overigens neem ik aan dat je wel een headset gebruikt, kan me niet voorstellen dat San Hassiman mee moeten genieten van jouw intieme gesprekken met je vrouw.<g>

Groeten
Ton van Hest



Bericht 17 van 29

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Just Vecht (Sysop)Datum:29-09-2004
 Aan:Ton Van Hest (Sysop)MsgID:1214.17
 Onderwerp:Skype=gratis www bellen!Forum:ws-nlcomputer
Ha Ton,

De telefoonlijn vanuit Japan is ook niet zo constant van kwaliteit, hoor. Maar Skype scoort inderdaad wel een ietsie minder, maar ik vind dat echt alleszins aanvaardbaar.

Mijn werkgever betaalt echt niet elke dag naar huis bellen, dat zou ongeveer een half maandsalaris betekenen!

En wat betreft de headset: ik gebruikt gewoon mijn walkman oortelefoons. Een headset is me al te groot om mee te slepen. Je hebt tegenwoordig wel redelijk kleine, dat wel.

groetjes,

Just


Bericht 18 van 29

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Ton Van Hest (Sysop)Datum:29-09-2004
 Aan:Just Vecht (Sysop)MsgID:1214.18
 Onderwerp:Skype=gratis www bellen!Forum:ws-nlcomputer
Just,

>> Mijn werkgever betaalt echt niet elke dag naar huis bellen, dat zou ongeveer een half maandsalaris betek <<

Zo slecht zijn die ambtenarensalrissen nu ook weer niet oftewel overdrijven is ook een kunst.

>> En wat betreft de headset: ik gebruikt gewoon mijn walkman oortelefoons. Een headset is me al te groot om mee te slepen <<

Ik bedoel niet (incidenteel) gebruik in het buitenland maar gebruik van Skype thuis als vervanger van het telefoonnet. M.i. zul je dan toch of van een headset gebruik maken of zo'n speciale telefoonset.

Groeten
Ton van Hest



Bericht 19 van 29

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Just Vecht (Sysop)Datum:30-09-2004
 Aan:Ton Van Hest (Sysop)MsgID:1214.19
 Onderwerp:Skype=gratis www bellen!Forum:ws-nlcomputer
Ha Ton,

50 euro x 30 dagen is 1500 euro of gebruik jij soms een calculator?

Ik zit hier een maand, hoor!

Ik zou er ook geen toestel voor kopen, tenzij ik en geen PC wil en toch veel met het buitenland wil bellen priv..

groetjes,

Just


Bericht 20 van 29

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Ton Van Hest (Sysop)Datum:30-09-2004
 Aan:Just Vecht (Sysop)MsgID:1214.20
 Onderwerp:Skype=gratis www bellen!Forum:ws-nlcomputer
Just,

>> 50 euro x 30 dagen is 1500 euro of gebruik jij soms een calculator? <<

Ik wil best geloven dat bellen vanuit een hotel extreem duur is maar ik blijf toch echt mijn nuchtere zelf en dan zijn mijn conclusies:

1. Die (kosten) gesprekken zijn een fractie van de totaalkosten van zo'n reisje. Ergo vergoeden is een sinicure.

2. Ongetwijfeld valt er een deal met een hotel te maken, zeker als iemand daar frequent verblijft en dergelijke kosten heeft.

3. Het lijkt mij tot de minimale arbeidsvoorwaarden behoren dat gedurende een zakelijke reis kosten van communicatie worden vergoed.

4. Zelfs bij de reiskosten valt het bedrag in het niet.

Ik heb (heel) vroeger (toen had je nog geen drempels, alleen kuilen) erg veel tijd in Duitsland doorgebracht en telefoonkosten werden in het hotel op de rekening gezet (GSM bestond nog niet dus heel heel lang geleden) en gewoon door mijn toenmalige werkgever zonder enige discussie vergoed.

Maar nogmaals: van mij mag je Skype gebruiken. Maar de OR zou toch eens de arbeidsvoorwaarden inzake zakelijke reizen moeten doorlichten.

Zal ik eens jullie OR gaan adviseren inzake redelijke voorwaarden? Ik hanteer zeer schappelijke tarieven en naar huis bellen doe ik met mijn GSM.
Groeten
Ton van Hest



Bericht 21 van 29

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Just Vecht (Sysop)Datum:01-10-2004
 Aan:Ton Van Hest (Sysop)MsgID:1214.21
 Onderwerp:Skype=gratis www bellen!Forum:ws-nlcomputer
Ha Ton,

>> Ik hanteer zeer schappelijke tarieven en naar huis bellen doe ik met mijn GSM. <<

LOL!

Oh, je GSM-tje doet het niet in Japan, hoor..

groetjes,

Just


Bericht 22 van 29

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Ton Van Hest (Sysop)Datum:01-10-2004
 Aan:Just Vecht (Sysop)MsgID:1214.22
 Onderwerp:Skype=gratis www bellen!Forum:ws-nlcomputer
Just,

>> Oh, je GSM-tje doet het niet in Japan, hoor.. <<

Ook geen triband toestelletje?

Groeten
Ton van Hest



Bericht 23 van 29

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Franc Wiedenhoff (Sysop)Datum:01-10-2004
 Aan:Ton Van Hest (Sysop)MsgID:1214.23
 Onderwerp:Skype=gratis www bellen!Forum:ws-nlcomputer
Ton,

<< Zo slecht zijn die ambtenarensalrissen nu ook weer >>

je zou eens moeten weten!!!!!!!!

Franc
http://indischkoken.nl


Bericht 24 van 29

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Just Vecht (Sysop)Datum:01-10-2004
 Aan:Ton Van Hest (Sysop)MsgID:1214.24
 Onderwerp:Skype=gratis www bellen!Forum:ws-nlcomputer
Ha Ton,

Nee, die Jappen hebben weer eens een eigen standaard en geen enkel Europees teostel doet het hier..

In China schijnt het wel goed te gaan..

groetjes,

Just


Bericht 25 van 29

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Just Vecht (Sysop)Datum:01-10-2004
 Aan:Franc Wiedenhoff (Sysop)MsgID:1214.25
 Onderwerp:Skype=gratis www bellen!Forum:ws-nlcomputer
Ha Franc,

Gelukkig, een medestander in deze barre tijden!

groetjes,

Just


Bericht 26 van 29

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Ton Van Hest (Sysop)Datum:01-10-2004
 Aan:Franc Wiedenhoff (Sysop)MsgID:1214.26
 Onderwerp:Skype=gratis www bellen!Forum:ws-nlcomputer
Franc,

>> je zou eens moeten weten!!!!!!!! <<

Ik krijg haast de aandrang om met de pet voor jullie rond te gaan!
Groeten
Ton van Hest



Bericht 27 van 29

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Franc Wiedenhoff (Sysop)Datum:02-10-2004
 Aan:Ton Van Hest (Sysop)MsgID:1214.27
 Onderwerp:Skype=gratis www bellen!Forum:ws-nlcomputer
Ton,

<< Ik krijg haast de aandrang om met de pet voor jullie rond te gaan! >>

Heerlijk, leuk dat je dit aanbiedt. Ik heb ook nog wel een gironummer voor je beschikbaar waarop donaties met alle hartelijkheid zullen worden ontvangen <bg>

Franc
http://indischkoken.nl


Bericht 28 van 29

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Ton Van Hest (Sysop)Datum:02-10-2004
 Aan:Franc Wiedenhoff (Sysop)MsgID:1214.28
 Onderwerp:Skype=gratis www bellen!Forum:ws-nlcomputer
Franc,

>> << Ik krijg haast de aandrang om met de pet voor jullie rond te gaan! >>
Heerlijk, leuk dat je dit aanbiedt. Ik heb ook nog wel een gironummer voor je beschikbaar waarop donaties met alle hartelijkheid zullen worden ontvangen <bg> <<

Toch altijd een mooie aanblik als de ware aard van Den Ambtenaar naar boven komt. Zittend, achterovergeleund, directieven uitdelend en toeziend terwijl anderen het werk doen. Je bent vast ook nog in staat om een belasting op collecteren in het leven te roepen?<g>

Groeten
Ton van Hest



Bericht 29 van 29

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Franc Wiedenhoff (Sysop)Datum:04-10-2004
 Aan:Ton Van Hest (Sysop)MsgID:1214.29
 Onderwerp:Skype=gratis www bellen!Forum:ws-nlcomputer
Ton,

<< Je bent vast ook nog in staat om een belasting op collecteren in het leven te roepen? >>

Zolang daar maar een deel van dat geld mijn girorekening opvloeit, dan heb ik er geen problemen mee om het voor je in werking te stellen.

Krijg ik dan toch nog een deel van je geld? <Vbg>

Franc
http://indischkoken.nl