Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

202 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 11:26:08

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Rwin, MTU en TTLwaarden  (gelezen 7728 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Rwin, MTU en TTLwaarden
« Gepost op: 14 november 2009, 14:39:34 »
Bericht 1 van 4

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:shirleyricky312Datum:31-12-2004
 Aan:AllenMsgID:1849.1
 Onderwerp:Rwin, MTU en TTLwaardenForum:ws-nlcomputer
Om de maximale downloadsnelheid van je verbinding te halen zou je de Rwin, MTU en TTLwaarden moeten configureren. Dit zou je bij je ISP kunnen opvragen. Ik heb de ledenservice opgebeld maar ze hebben er nog nooit van gehoord. Kan iemand op deze forum me misschien wel hieraan helpen?
BVD, Ricky Mai


Bericht 2 van 4

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Maurice (NLHelp)Datum:31-12-2004
 Aan:shirleyricky312MsgID:1849.2
 Onderwerp:Rwin, MTU en TTLwaardenForum:ws-nlcomputer
Hoi Ricky,

Je stelde dezelfde vraag ook al op het NLHelp Forum. Ik zal mijn antwoord hier nogmaals herhalen.

Het "tweaken" van je internetverbinding brengt bepaalde risico's met zich mee. Doe het dus alleen als je echt weet waar je mee bezig bent!!!

Op http://www.dslreports.com/tweaks kun je aan de hand van een aantal testjes de ideale waarden voor jouw verbinding bepalen. Met het tooltje DrTCP kun je daarna de waarden naar wens aanpassen.

Groeten,

Maurice (NLHELP)



Bericht 3 van 4

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:shirleyricky312Datum:31-12-2004
 Aan:Maurice (NLHelp)MsgID:1849.3
 Onderwerp:Rwin, MTU en TTLwaardenForum:ws-nlcomputer
Hoi  Maurice,
Ik weet eigenlijk niet waar ik mee bezig ben. Ik heb dit op internet gelezen op een pagina om XP te tweaken. Als ik naar die link ga die je me gaf en er wordt aangegeven wat de beste waarden zijn wat zijn dan de risico's als ik die verander? Je zou toch zeggen dat het beter wordt?
Bedankt voor je snelle reactie! Ik ga nu werken dus kan je antwoord pas morgen lezen. Ik wens je een goede jaarwisseling!
groetjes Ricky


Bericht 4 van 4

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Maurice (NLHelp)Datum:01-01-2005
 Aan:shirleyricky312MsgID:1849.4
 Onderwerp:Rwin, MTU en TTLwaardenForum:ws-nlcomputer
Hoi Ricky,

In de meeste gevallen zal het de verbinding alleen maar ten goede komen, maar het lijkt me verstandig dat je alvorens je de waarden gaat veranderen eerst de huidige waarden noteert, zodat je ze eventueel later weer terug kunt zetten, mocht het tweaken geen positief effect hebben.

Een gelukkig en gezond 2005!


Groeten,

Maurice (NLHelp)