Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

223 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 10:28:45

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Podcasts  (gelezen 6897 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Podcasts
« Gepost op: 14 november 2009, 15:35:35 »
Bericht 1 van 2

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Just Vecht (Sysop)Datum:23-06-2005
 Aan:AllenMsgID:2349.1
 Onderwerp:PodcastForum:ws-nlcomputer
Beste mensen,

Weleens van Podcasts gehoord? Nee? Eh, ik ook niet - maar ik liep er vanavond tegenaan en het lijkt me heel wat.

Het gaat om geluid in de vorm van MP3 bestanden, die je dus op je iPod of MP3 speler afluistert. Net als muziek dus. Het kan trouwens best muziek zijn, maar ook een verhaal.

Het mooie ervan is dat er programma's bestaan die automatisch podcasts ophalen, jij podfloept ze 's morgens even op je MP3 speler en daarna kan je dus onbekommerd op reis. Maakt niet uit waarheen .

Hoeveel onzin ertussen staat zou ik je nog niet kunnen zeggen, maar ik ga me hier absoluut eens op werpen!

Als je meer wilt weten, als je wilt weten wat bijvoorbeeld Adam Curry en (een oude CompuServe bekende) Roelf Sluman ermee te maken hebben, klikt u hier - maar doe dat nou niet vanavond. Ga eerst maar eens op tijd naar bed   .


groetjes,


Justvecht.nl: mijn Blog en meer

-


Bericht 2 van 2

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Just Vecht (Sysop)Datum:24-06-2005
 Aan:AllenMsgID:2349.2
 Onderwerp:PodcastForum:ws-nlcomputer
Beste mensen,

Even verder doorge-experimenteerd met dat Podcast. iPodder installeren op Ubuntu was weer eens een typische Linux kwestie van "niet schrikken van moeilijke verhalen en de goede vinden".

Op de Ubuntu Wiki stond een uitstekende en simpele beschrijving en dat was dat dan. iPodder draait hier nu als een zonnetje.

Ik heb een tweetal podcasts opgehaald: de Linux User Show en de Gadget Show. Die draaien nu op mijn MP3 speler. Eerlijk gezegd nogal saaie praatshows naar mijn eerste indruk. In principe haal je niet een enkele podcast op, je abbonneert je via een RSS link op een site, waar die podcasts op worden gepubliceerd en haalt automatisch de laatste op. Als je een tikketje thuis bent in dat RSS gebeuren stelt het technisch verder weinig voor.

Wel, ik ga eens verder zoeken naar leuke podcasts. De techniek op zich is een goede aanvulling, vooropgesteld  dat je breedband hebt. 20 MB moeten ophalen met de telefoonlijn is niet echt geslaagd, wel?

groetjes,


Justvecht.nl: mijn Blog en meer

-