Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

209 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 13:21:43

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Tijd voor de vossenjacht?  (gelezen 11688 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Tijd voor de vossenjacht?
« Gepost op: 14 november 2009, 15:39:33 »
Bericht 1 van 3

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:21-08-2005
 Aan:AllenMsgID:2437.1
 Onderwerp:Tijd voor de vossenjacht?Forum:ws-nlcomputer
Hoi,
"We hebben symptomen gepatcht, daar compatibiliteitsproblemen voor terug gekregen en desondanks de echte beveiligingsgaten niet verholpen" Aldus de chief-architect van Mozilla. Het wachten is op o.a. Firefox 1.1 waarin hopenlijk de lekken in de huidige versie niet bestreden worden met compatibilieits problemen veroorzakende stoplappen.
Kennelijk worden de (waarschuwings)schoten van criminele organisaties nu ook met succes op Mozilla en Firefox gericht, zoals hier al vaker voorspeld is.
Nu Internet Explorer systematisch door Microsoft's strategie van voortdurende snelle uitgave van beveiligings fixes, bijna perfect is afgeschermd kan de vossenjacht geopend worden?
Benieuwd hoe de browserwereld er over een jaar of twee uit zal zien.
Leuk artikel in C'T nr. 9 van dit jaar.

Michel Uphoff (Sysop)
Homepagina


Bericht 2 van 3

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Just Vecht (Sysop)Datum:21-08-2005
 Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:2437.2
 Onderwerp:Tijd voor de vossenjacht?Forum:ws-nlcomputer
Hallo Michel,

>> desondanks de echte beveiligingsgaten niet verholpen" Aldus de chief-architect van Mozilla <<

Hij windt er verder wel geen doekjes om!

Nou zit Microsoft op het moment ook dik in de narigheid, maar ik vind dat Franse onderzoeksbureau niet goed snik. Een Proof of Concept lek vol op Internet zetten zoals ik begreep, dat doe je alleen in een uiterste geval - als je je druk maakt om veiligheid.  Of zouden ze bij MS weer eens geprobeerd hebben het probleem onder de tafel te schuiven?

groetjes,


Justvecht.nl-Blog: Airboats, Kikkerbilletjes, Gators & Vis in Florida

-


Bericht 3 van 3

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:21-08-2005
 Aan:Just Vecht (Sysop)MsgID:2437.3
 Onderwerp:Tijd voor de vossenjacht?Forum:ws-nlcomputer
Hoi Just,
>> Hij windt er verder wel geen doekjes om <<
Nee, dat is waar. Kan ik wel waarderen.
>> Nou zit Microsoft op het moment ook dik in de narigheid, <<
Je bedoelt het Msdds.dll probleem dat die fransen ontdekt hebben, en direct maar zonder Ms tevoren in te lichten publiek gemaakt hebben? Is natuurlijk onverantwoord, en niet in het belang van de gebruikers. Kennelijk was het in het belang van dat bedrijf.
Gelukkig is het maar een beperkte groep van gebruikers die last zouden kunnen hebben van een aanval gebaseerd op dit veiligheidslek. Ik geloof alleen Ms Visual studio 2 en Office XP gebruikers, als zij het laatste service pack niet hebben geïnstalleerd (en dan natuurlijk wel eerst een nog niet bestaand beestje gebaseerd op dit lek binnen moeten halen). Ik heb die .dll bijvoorbeeld niet eens aan boord. (Gebruik office 2000, die XP + versies bieden mij niets extra's dat ik zou wensen).


Michel Uphoff (Sysop)
Homepagina

Gewijzigd 21/08/2005 15:54 ET CET door Michel Uphoff (Sysop)