Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

363 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

29 maart 2024, 16:35:54

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Zyxel 650 h  (gelezen 9993 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Zyxel 650 h
« Gepost op: 14 november 2009, 15:56:24 »
Bericht 1 van 4

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:fredbijlengaDatum:19-10-2005
 Aan:AllenMsgID:2545.1
 Onderwerp:zyxel 650 hForum:ws-nlcomputer
Hallo,

Ik heb pas geleden enkele poorten geopend in mij zyxel 650 h router/modem wat prima gegaan is. Nu wil ik dit ook doen voor een andere pc die ook op de router is aangesloten, maar die wel een andere ip adres heeft 1 cijfertje veschil. Maar als ik dit via nat mode wil doen krijg ik een error? Is het nu niet mogelijk om voor 2 pc" s met afwijkende ip adressen dezelfde poorten in de router te openen? Kan dat dus alleen voor een ip adres? En als het wel kan hoe doe ik dat dan?


groet,  Fred Bijlenga



Bericht 2 van 4

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:19-10-2005
 Aan:fredbijlengaMsgID:2545.2
 Onderwerp:zyxel 650 hForum:ws-nlcomputer
Hoi Fred,
>> Is het nu niet mogelijk om voor 2 pc" s met afwijkende ip adressen dezelfde poorten in de router te openen? <<
Met die port forwarding (het is meer dan alleen maar open zetten), zeg je tegen de router dat data binnenkomend op poort qq naar pc met IP adres yy gestuurd moeten worden. Je kan niet zeggen stuur het maar -naar believen- naar pc yy en zz. Dat is logisch onmogelijk. Wellicht dat er andere truc's bestaan, maar een normale router kan zoiets dus niet.
Wat -wellicht- mogelijk is, is dat de applicatie ook voor andere poorten dan de standaaard poot qq ingesteld kan worden. Dan kan je die nieuwe poort wél naar een ander IP adres doorsturen. Waarom gaat het precies (welke applicaties/functies maken gebruik van die forwarding)?

Michel Uphoff (Nlcomputer Forum)
Homepage


Bericht 3 van 4

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:fredbijlengaDatum:19-10-2005
 Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:2545.3
 Onderwerp:zyxel 650 hForum:ws-nlcomputer
Hallo Michel,

Het gaat eigenlijk om het spel procyclingmanager, waar om te kunnen hosten bepaalde poorten "geopend" moeten worden, TCP  17851-17853    UDP    17852-17854 UDP   3033-3034,. Mijn kinderen willen dit graag op 2 pc's kunnen maar het lijkt erop dat ik in de in de nat mode maar een ip adres kwijt kan , want als ik  2 ip adressen  invoer  met natuurlijk de zelfde poortnrs krijg ik de volgende error ERROR: FAIL TO UPDATE DUE TO... DUPLICATE PORT NUMBER ! Nu lukt het  uiteindelijk wel op ene pc maar niet op de andere.  Ik gebruik overigens windows xp.
Ik hoop dat je wat kan met deze informatie
 
gr.  Fred Bijlenga





Bericht 4 van 4

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:19-10-2005
 Aan:fredbijlengaMsgID:2545.4
 Onderwerp:zyxel 650 hForum:ws-nlcomputer
Hoi Fred
>> TCP 17851-17853 UDP 17852-17854 UDP 3033-3034 <<
Als het spel al deze poorten tegelijk nodig heeft, en geen mogelijkheden heeft om andere poorten toe te laten, dan kan het dus niet. Precies om de reden die je zelf opgeeft: FAIL TO UPDATE DUE TO... DUPLICATE PORT NUMBER. De router kan dit niet, zoals ik je al schreef.
 Maar, en dat zou je bij de makers van het spel (of wellicht is er een ondersteunend forum voor procyclingmanager) moeten uitzoeken: Als het spel zou kunnen volstaan met tcp 17851, Udp 17852 en Udp 3033, én op de andere pc zo te configureren is, dat het daar TCP 17852, Udp 17853 en Udp 3034 gebruikt, dan zou je de eerste serie poorten naar pc1 kunnen forwarden en de tweede serie naar pc2. Maar eerlijk gezegd betwijfel ik of dat wel ondersteund wordt. Kijk eens bij de maker van het spel naar termen als multi-user router, firewall.

Michel Uphoff (Nlcomputer Forum)
Homepage