Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

208 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 15:43:54

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: In den vreemde en toch niet!  (gelezen 12481 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
In den vreemde en toch niet!
« Gepost op: 14 november 2009, 16:18:06 »
Bericht 1 van 3

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Just Vecht (Sysop)Datum:09-02-2006
 Aan:AllenMsgID:2762.1
 Onderwerp:In den vreemde en toch niet!Forum:ws-nlcomputer
Goedenavond!
Ik ben op het moment weer eens in Hamamatsu, Japan.
Het is voor een tweeweekse klus en zoals het er nu naar uitziet loopt het zo goed dat ik aanstaande dinsdag wel weer naar huis vlieg. Dat is op zich allemaal niet zo bijzonder (voor mij dan), maar wat wel mooi is is dat ik het op deze reis wel heel aardig voor elkaar heb qua contact houden met het thuisfront en wat daar al zo bijhoort.
Tot het vaste arsenaal hoort MSN Messenger en Skype, maar ik heb nu VOIPBuster erbij, die me in staat stelt direct naar huis te bellen vanaf mijn laptop. Ik bedoel: er gaat daar dus de gewone telefoon over! Er hoeft daar geen PC aan te staan. Dat is nog gratis ook en voor 0,25 euro/min. kan ik een mobieltje bellen.
Omgekeerd werkt ook: ik heb een nummer uit de 070 reeks en als men die belt gaat hier op de laptop de VOIPBuster telefoon over. Nu moet mijn laptop en dat programma dus wel aanstaan.
Een tweede fenomeen is de iPod Nano die onder de kerstboom lag. Dat zijn knap dure dingen, maar achteraf gezien voor dit gereis absoluut zijn prijs waard. Uiteraard heb ik daar gezellige muziek in, met daarnaast een stelletje interessante podcasts. Verder heb ik mijn agenda in dat kleine ding en mijn telefoonlijstje met e-mail adressen.
's Morgens hang ik die iPod aan de laptop en trek via GoogleGet het laatste wereldnieuws naar binnen. Vervolgens naar de WereldOmroep voor het laatste Nederlandse nieuws, wat ik met een Word Macro ook handzaam maak voor op de iPod. Ondertussen trekt iTunes het nieuws in podcast vorm binnen. Dat is toch handiger dan 10 meter antenne uit het raam gooien en om half twaalf 's nachts tegen beter weten in hopen dat je wat te horen krijgt op zo'n radiootje.
Na het ontbijt stap ik in de taxi en als ik dan na een halfuurtje op de fabriek ben heb ik het nieuws beluisterd plus de wereld headlines en het Nederlandse gelezen.
Mocht de Japanse taxichauffeur een meter buiten de stad weer eens de weg kwijtraken wat ze regelmatig voor elkaar krijgen, dan zit er in de iPod ook nog een door mij gemaakt lijstje met de Japanse kreten voor rechtdoor, linksaf en rechtsaf, kruising en stoplicht.
Inmiddels is er trouwens een 1 GB iPod nano voor een stuk schappelijke prijsje.
PS: ik val na een halfuurtje podcast luisteren ook nog eens perfect in slaap op die lange vluchten naar Azie. De ideale digitale slaappil zonder bijwerking dus.
groetjes,


Justvecht.nl - Blog en meer


Gewijzigd 9/02/2006 7:39 CET door Just Vecht (Sysop)


Bericht 2 van 3

NL Computer Forum ~ Internet [/][/i]
[][/]
[][/]
[] Van[/]
[][/]
[]:[/]
[][/]
[]Ruud (Sysop)[/]
[][/]
[]Datum[/]
[][/]
[]:[/]
[][/]
[]11-02-2006[/]
[][/]
[][/]
[][/]
[] Aan[/]
[][/]
[]:[/]
[][/]
[]Just Vecht (Sysop)[/]
[][/]
[]MsgID[/]
[][/]
[]:[/]
[][/]
[]2762.2[/]
[][/]
[][/]
[][/]
[] Onderwerp[/]
[][/]
[]:[/]
[][/]
[]In den vreemde en toch niet![/]
[][/]
[]Forum[/]
[][/]
[]:[/]
[][/]
[]ws-nlcomputer[/]
[][/]
[][/][]Just,

Met andere woorden.. je vermaakt je eigen uitstekend :-)

------------------------
Groeten,
Ruud de Wit



Bericht 3 van 3

NL Computer Forum ~ Internet [/][/i]
[][/]
[][/]
[] Van[/]
[][/]
[]:[/]
[][/]
[]Just Vecht (Sysop)[/]
[][/]
[]Datum[/]
[][/]
[]:[/]
[][/]
[]11-02-2006[/]
[][/]
[][/]
[][/]
[] Aan[/]
[][/]
[]:[/]
[][/]
[]Ruud (Sysop)[/]
[][/]
[]MsgID[/]
[][/]
[]:[/]
[][/]
[]2762.3[/]
[][/]
[][/]
[][/]
[] Onderwerp[/]
[][/]
[]:[/]
[][/]
[]In den vreemde en toch niet![/]
[][/]
[]Forum[/]
[][/]
[]:[/]
[][/]
[]ws-nlcomputer[/]
[][/]
[][/][]Hoi Ruud,
>> je vermaakt je eigen uitstekend  <<
Ik mag niet klagen, heet dat dan .

groetjes,


Justvecht.nl - Blog en meer


[/][/i]