NL Computer Forum

Hardware => Hardware algemeen => Topic gestart door: jan261162 op 20 maart 2017, 12:35:51

Titel: USB poort
Bericht door: jan261162 op 20 maart 2017, 12:35:51
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn usb poorten 3.0 aan de voorkant van mijn pc. Ze werken niet meer wat voor usb apparaat ik er ook op aansluit, het vreemde is er staat wel stroom op. Als ik een externe harde schijf aansluit op deze usb poorten, hoor ik dat de schijf het wel doet, maar hij wordt niet herkend door de pc. Op de usb 2.0 poorten aan de achterkant van de pc werkt alles gewoon goed. Ik heb al van alles uitgeprobeerd in apparaat beheer kan ik ook niets vinden dat er drivers bijgewerkt moeten worden. Hij geeft aan dat de usb poorten allemaal goed werken. Het ligt ook niet aan de kabels die naar het moederbord gaan, als ik de kabels er uithaal en een usb apparaat rechtstreeks op het moederbord aansluit werkt het apparaat ook niet. Ik kan het ook niet vinden op het Forum. Hebben jullie van NL Computer Forum enig idee wat de oorzaak kan zijn. Alvast bedankt voor de hulp.

Met vriendelijke groet,

Jan Meier
Titel: Re: USB poort
Bericht door: Peter op 20 maart 2017, 23:35:55
Hallo,

Hebben de USB poorten eerder wel gewerkt ?
Een gewone USB-stick werkt ook niet ?

Download (http://www.imgdumper.nl/uploads8/5425b6a3cd560/5425b6a3cd17c-Speccy.png) Speccy van Piriform (http://www.filehippo.com/download_speccy/).
Hiermee wordt een uitgebreide analyse van je computer gemaakt.
Let op: Indien tijdens de installatie gevraagd wordt om extra software "Google Chrome" te installeren, vink dit dan uit.

Windows XP: Dubbelklik op "Speccy" om de tool te starten.
Windows Vista,7,8,8.1 en 10: Rechtsklik op "Speccy" en klik op Als administrator uitvoeren.

Kies voor Nederlands (of Engels) en klik op Volgende(Next).
Na de analyse plaatst "Speccy" de uitkomst daarvan in een nieuw venster.
Klik nu in de menubalk op Bestand(File) en kies voor Publiceer snapshot(Publish Snapshot)
Bevestig het publiceren door JA(Yes) te klikken.
Een nieuw venster "Publiceer snapshot"("Publish Snapshot") verschijnt met daarin een link naar het analyse-rapport.
Kopieer en plak die link in je volgende bericht.
Titel: Re: USB poort
Bericht door: jan261162 op 21 maart 2017, 10:49:38
http://speccy.piriform.com/results/fTMmZyPsLXZoIMLhTxQyHXP (http://speccy.piriform.com/results/fTMmZyPsLXZoIMLhTxQyHXP)

Hierbij stuur ik de link waar je om gevraagd hebt.

Met vriendelijke groet,

Jan Meier
Titel: Re: USB poort
Bericht door: Peter op 21 maart 2017, 19:21:24
Er zijn sporen van Reimage Protector, een dubieus programma. Driver Booster is ook overbodig.

Stap 1:
Deinstalleer de volgende programma's:
- Reimage Protector
- Driver Booster
Herstart daarna de computer.

Stap 2:
Controleer op bios en software updates via https://www.medion.com/nl/service/download/ (https://www.medion.com/nl/service/download/)

Stap 3:
Download de (http://www.imgdumper.nl/uploads9/577bf0efbf349/577bf0efb8088-FRST.png) Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links:
Farbar Recovery Scan Tool 32 bit (x86) (http://download.bleepingcomputer.com/farbar/FRST.exe)
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64) (http://download.bleepingcomputer.com/farbar/FRST64.exe)

Dubbelklik op FRST.exe dan wel FRST64.exe om de tool te starten.
Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
Druk op de knop Scannen.
Na de scan worden 2 logbestanden gemaakt, "FRST.txt" en "Addition.txt" op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg deze 2 logbestanden als bijlage toe aan je volgend bericht.
Titel: Re: USB poort
Bericht door: jan261162 op 22 maart 2017, 09:47:43
Hallo,

Hierbij stuur ik de gevraagde 2 logbestanden terug.

Met vriendelijke groet,

Jan Meier
Titel: Re: USB poort
Bericht door: Peter op 22 maart 2017, 19:04:44
Stap 1:
Sluit alle openstaande programma's.
De-installeer indien aanwezig:
- LiveUpdate
Herstart de computer.

Stap 2:
We gaan de (http://www.imgdumper.nl/uploads9/577bf0efbf349/577bf0efb8088-FRST.png) Farbar Recovery Scan Tool opnieuw gebruiken.
Titel: Re: USB poort
Bericht door: jan261162 op 23 maart 2017, 10:34:08
Hallo,

Hierbij stuur ik het gevraagde fixlog.txt bestand.

Met vriendelijke groet,

Jan Meier
Titel: Re: USB poort
Bericht door: Peter op 23 maart 2017, 19:03:27
Enige verbetering nu ?
Titel: Re: USB poort
Bericht door: jan261162 op 24 maart 2017, 10:11:03
Hallo,

Het probleem met de usb 3.0 poorten is nog niet opgelost.
Wat voor usb apparaat ik er ook op aansluit, er word niets herkend.

Met vriendelijke groet.

Jan Meier
Titel: Re: USB poort
Bericht door: Peter op 24 maart 2017, 18:15:49
Sluit een USB-stick aan op 1 van de poorten die niet werkt.
Ga daarna naar Configuratiescherm - Apparaatbeheer.
Maak een screenshot, hoe je dat doet lees je HIER (http://www.byte.nl/wiki/Screenshot_Maken).
Upload dit bestand naar http://www.imgdumper.nl (http://www.imgdumper.nl).
Je krijgt dan een aantal links. Post alleen de eerste link in je volgend bericht.
Titel: Re: USB poort
Bericht door: jan261162 op 25 maart 2017, 10:20:00
Hallo,

Hierbij stuur ik de volgende bestanden.

(https://www.imgdumper.nl/uploads9/58d635563c317/58d63556180e1-Naamloos_1.png)
(https://www.imgdumper.nl/uploads9/58d635d9f25b5/58d635d9cc188-Naamloos.png)

Met vriendelijke groet,

Jan Meier
Titel: Re: USB poort
Bericht door: Peter op 25 maart 2017, 11:40:31
Rechtsklik op Onbekend apparaat, die met het gele uitroepteken en klik op Stuurprogramma's bijwerken.
Geeft dat verbetering ?
Titel: Re: USB poort
Bericht door: jan261162 op 25 maart 2017, 11:50:50
Hallo,

Ik had dat zelf ook al geprobeerd.
Geeft geen verbetering helaas.

Met vriendelijke groet,

Jan Meier
Titel: Re: USB poort
Bericht door: Peter op 25 maart 2017, 13:17:58
Oke.
Rechtsklik op Onbekend apparaat, die met het gele uitroepteken en klik op Installatie ongedaan maken.
Ontkoppel het USB apparaat.
Wacht 10 seconden en luit het opnieuw aan.

Enige verbetering nu ?
Titel: Re: USB poort
Bericht door: jan261162 op 25 maart 2017, 13:50:31
Hallo,

Er is geen enkele verbetering.
Het begint steeds meer op een groot raadsel te lijken geloof ik.

Met vriendelijke groet,

Jan Meier
Titel: Re: USB poort
Bericht door: Peter op 25 maart 2017, 14:38:40
We kijken met een andere tool.
Ga naar http://www.nirsoft.net/utils/usb_devices_view.html (http://www.nirsoft.net/utils/usb_devices_view.html) en download usbdeview.zip naar je bureaublad.
(De downloadlink staat onder het kopje Feedback.)

Rechtsklik op usbdeview.zip en klik op Alles uitpakken.
Sluit je USB apparaat aan.
Start in de uitgepakte map het programma (https://www.imgdumper.nl/uploads9/58d6712fdd45d/58d6712fd9e21-USBDeview.png) USBDeview.
Wordt je USB apparaat daarin wel getoond ?
Post eventueel een screenshot van het venster van USBDeview.
Titel: Re: USB poort
Bericht door: jan261162 op 25 maart 2017, 15:32:37
Hallo,

Ik heb het USBDeview bestand als bijlagen verzonden.
Ik heb een lege usbstick aangesloten met de letter G.
Ik heb de usbstick eerst getest op een usb poort 2.0 aan de achterkant van de pc, de usbstick word dan wel herkend.
Ik kan niet goed beoordelen of de usbstick aan de voorkant wel word herkend in usbdeview.

Met vriendelijke groet,

Jan Meier
Titel: Re: USB poort
Bericht door: Peter op 25 maart 2017, 15:57:29
Citaat
Ik heb het USBDeview bestand als bijlagen verzonden.
Ik zie geen bijlage. Probeer het nog eens.
Titel: Re: USB poort
Bericht door: jan261162 op 25 maart 2017, 16:36:38
poging 2.
Titel: Re: USB poort
Bericht door: jan261162 op 25 maart 2017, 16:47:16
Hallo,

Nu is het gelukt.

(https://www.imgdumper.nl/uploads9/58d690ba6d4ef/58d690ba4cb0a-Naamloos_2.png)
Titel: Re: USB poort
Bericht door: Peter op 25 maart 2017, 17:28:46
Station G: in je screenshot is het niet werkend apparaat ?
Titel: Re: USB poort
Bericht door: jan261162 op 25 maart 2017, 19:55:15
Hallo,

Ik heb meerdere USB sticks geprobeerd ze werken geen van allen op de usb 3.0 poorten aan de voorkant, maar ze werken wel op de usb 2.0 poorten aan de achterkant van de pc. Of betekend dit dat er iets kapot is op het moederbord.

Met vriendelijke groet,

Jan Meier
Titel: Re: USB poort
Bericht door: Peter op 25 maart 2017, 21:48:36
Sluit de computer af en herstart de computer zodat het bios instelmenu verschijnt.
Voor je Acer computer doe je dat op de volgende manier:
Citaat
Schakel het systeem in. Zodra het eerste scherm met het Acer logo verschijnt, drukt u onmiddelijk op de toets F2, of de toets DEL voor een desktop, om de BIOS te openen.
bron: https://nl.answers.acer.com/app/answers/detail/a_id/7993

Controleer daar of er een USB 3.0 instelling is, soms onder de naam USB 3.0 controller.
Staat deze ingeschakeld ?
Titel: Re: USB poort
Bericht door: jan261162 op 27 maart 2017, 15:38:42
Hallo,

Ik heb het in het BIOS nagekeken de USB 3.0 controller staat gewoon ingeschakeld.
We hebben al heel wat opties uitgeprobeerd, tot nu toe zonder resultaat helaas.
Ben benieuwd of er nog meer mogelijkheden zijn.

Met vriendelijke groet,

Jan Meier
Titel: Re: USB poort
Bericht door: Peter op 27 maart 2017, 18:11:45
Citaat
Ik heb het in het BIOS nagekeken de USB 3.0 controller staat gewoon ingeschakeld.
Schakel dat eens uit. Werkt een gewone USB-stick (USB2) dan wel op de USB3 slots ?
Titel: Re: USB poort
Bericht door: jan261162 op 27 maart 2017, 20:00:51
Ik heb de usb 3 controller uitgeschakeld, en heb diverse usb sticks geprobeerd maakt geen verschil.

Met vriendelijke groet,

Jan Meier
Titel: Re: USB poort
Bericht door: Peter op 27 maart 2017, 21:28:11
Verwijder alle USB apparaten van de USB3 slots.
Schakel de USB3.0 Controller in de bios instellingen weer in.
Start Windows normaal op.
De-installeer in Configuratiescherm - Apparaatbeheer onder "Universel Serial Bus-controllers" de driver ASMedia USB3.0 eXtensible Host Controller.

Download deze driver: http://www.majorgeeks.com/mg/get/intel_usb_3_driver,1.html (http://www.majorgeeks.com/mg/get/intel_usb_3_driver,1.html)
Opmerking: deze heeft mogelijk een melding aangezien deze voor Windows 7 gemaakt is.
Sta de installatie toe en vertel of er hierna verbetering is.
Titel: Re: USB poort
Bericht door: jan261162 op 28 maart 2017, 17:28:51
Dit geeft helaas ook geen enkele verbetering.

Met vriendelijke groet,

Jan Meier
Titel: Re: USB poort
Bericht door: Peter op 28 maart 2017, 18:20:06
Dan weet ik zo even ook geen oplossing.
Misschien een meelezer.
Titel: Re: USB poort
Bericht door: jan261162 op 28 maart 2017, 19:30:07
Helaas maar misschien is er een meelezer die nog een idee heeft.
Maar in ieder geval bedankt voor alle hulp en moeite die je gedaan hebt.

Met vriendelijke groet,

Jan Meier
Titel: Re: USB poort
Bericht door: swake op 15 april 2017, 22:29:49
Ik weet niet of het probleem intussen opgelost is ?
Het zou wel eens een USB virus kunnen zijn . Hoe controleren ?
Boot de PC met een Ubuntu live schijfje en sluit dan de externe HD op één van de bewuste USB 3.0 poorten vooraan . Word de HD gezien zit je met een windows USB virus .
Titel: Re: USB poort
Bericht door: jan261162 op 15 april 2017, 22:34:42
Na de laatste Windows creators update ben ik er achter gekomen dat mijn USB 3.0 poorten weer werken. Geen idee hoe dit kan.
Ik wil iedereen bedanken voor het meedenken en de mogelijkheden die er voorgesteld zijn om het probleem op te lossen.