NL Computer Forum

Software => E-mail en internet => Topic gestart door: Dezy op 5 oktober 2010, 09:27:09

Titel: verzenden e-mail lukt niet; probleem met verzenden via Poort 25
Bericht door: Dezy op 5 oktober 2010, 09:27:09
Hallo!
Met mijn laptop ben ik met de netwerksleutel ingelogd op het beveiligd draadloos netwerk van mijn broer. De verbinding is goed, internetten gaat prima. Eergisteren kon ik alle mail ontvangen en verzenden. Sinds gisteren lukt verzenden niet meer en geeft hij onderstaande fout. Kan niet achterhalen waar het 'm in zit. Wie weet raad?
 
Het maken van een verbinding met de server is mislukt. Account: 'pop3.tiscali.nl', Server: 'smtp.tiscali.nl', Protocol: SMTP, Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Socketsfout: 10060, Foutnummer: 0x800CCC0E
 
Alvast bedankt.
 
Dezy
 
Door het antwoord van Michel Uphoff over hetzelfde probleem heb ik dit ook bij mij kunnen oplossen: Dus vervang (bij accounts, Eigenschappen, Servers, Uitgaande mail) smtp.telfort.nl eens door smtp.ziggo.nl, (in mijn geval "hetnet") en probeer het nog eens. Ik heb dit gedaan en inderdaad, het werkt!!! Geweldig. Bedankt.
 
Omdat ik een tijd niet op het Computerforum ben geweest, kwam het mailtje van NL Computerforum ("Kom naar het NL Computerforum") vanmorgen als geroepen!!!!!......Ik vraag de "voorzienigheid" altijd om hulp en het werkt altijd........vroeg of laat.....
Titel: Re: verzenden e-mail lukt niet; probleem met verzenden via Poort 25
Bericht door: Just Vecht op 6 oktober 2010, 22:29:56
Hallo Dezy,

Het probleem wat je hier had is een bekend probleem met een laptop. Niet om die laptop, maar je neemt zo'n ding gemakkelijk mee naar een andere plek. Daar vind je een verbinding via een ander netwerk en meestal een andere provider.

En daar gaat het fout. De meeste providers staan hun uitgaande mailserver (het smtp.telfort.nl adres bijvoorbeeld) alleen open voor mail die via hun eigen netwerk binnenkomt. Dat doen ze puur voor de veiligheid. Ik heb tot een paar jaar geleden over de hele wereld gezworven. Dan is dat pas echt een probleem. Er zijn een paar providers waarbij je met gebruikersnaam en wachtwoord via elke verbinding op de uitgaande mailserver kan inloggen.

Zelf gebruik ik daar een Gmail account voor, maar er zijn vast andere providers. Ik heb daar alleen geen ervaring mee.
Titel: Re: verzenden e-mail lukt niet; probleem met verzenden via Poort 25
Bericht door: Dezy op 6 oktober 2010, 23:24:07
Dank Just voor je uitleg. Als ik in het buitenland ben, stel ik via de webmail van mijn provider in dat de "thuis"mail doorgestuurd moet worden naar mijn gmail account. Zo loopt mijn postvak in niet helemaal vol als ik weer thuis ben. Dit vind ik een hele handige optie.