NL Computer Forum

Software => Software algemeen => Topic gestart door: Ruud_coco op 6 februari 2012, 06:58:12

Titel: Sneeuw/ruis bij Full Screen
Bericht door: Ruud_coco op 6 februari 2012, 06:58:12
Hallo allemaal,
 
Vorige week hebben jullie mij geholpen bij het opnieuw opzetten van mijn Acer Aspire 5000 laptop. Alles werkt naar tevredenheid totdat ik vandaag een filmpje op Youtube ging bekijken. Totzover werkt dat ook goed maar toen ik op Full Screen drukte veranderde het beeld in ruis of digitale sneeuw. Zie de plaatjes.
Youtube normaal scherm
 (http://www.nlcomputerforum.nl/index.php?action=dlattach;topic=2983.0;attach=2186)
 
Youtube volledig scherm
 (http://www.nlcomputerforum.nl/index.php?action=dlattach;topic=2983.0;attach=2188)
Hetzelfde voor Skype.
Skype normaal scherm
 (http://www.nlcomputerforum.nl/index.php?action=dlattach;topic=2983.0;attach=2190)
 
Skype volledig scherm
 (http://www.nlcomputerforum.nl/index.php?action=dlattach;topic=2983.0;attach=2192)
Volgens mij gebruiken beiden Adobe Flash Player dus deze heb ik gecontroleerd, op de Adobe website, op de laatste versie en ook de test gedaan met het bewegende logo. Alles schijnt in orde te zijn. Ik heb versie; 11.1.102.55
Met andere media players als VLC, RealPlayer, en TV uitzendingen (die volgens mij Silverlight gebruiken) heb ik geen problemen met volledig scherm.
 
Enig idee waar de trouble zit?
 
Ruud
Titel: Re: Sneeuw/ruis bij Full Screen
Bericht door: Ruud_coco op 6 februari 2012, 08:26:42
Aanvullende info: RTL en Uitzendig gemist gebruiken Silverlight. Met deze heb ik geen problemen in Full Screen.
SBS6, NET5, en Veronica gebruiken Adobe Flash en hierbij heb ik wel problemen met Full Screen.
Het lijkt er dus op dat het om een Adobe probleem gaat.
 
Ruud
Titel: Re: Sneeuw/ruis bij Full Screen
Bericht door: Ronald op 7 februari 2012, 22:33:19
Hoi Ruud,

Heb je al geprobeerd om de hardware versnelling van Flash UIT te zetten? Dit kun je instellen als je in de normale weergave, bijvoorbeeld op een Youtube filmpje, met rechts klikt en dan de Instellingen opent. Vervolgens ga je naar het knopje in de linker benedenhoek:

(https://www.nlcomputerforum.nl/index.php?action=dlattach;topic=2983.0;attach=2198)

Haal dat vinkje dus weg, en herstart ook even de webbrowser.

Succes!

Groeten,

Ronald
Titel: Re: Sneeuw/ruis bij Full Screen
Bericht door: Ruud_coco op 7 februari 2012, 23:12:13
Dag Ronald,
 
Helemaal goed! Het werkt. Ik had zojuist een een file gevonden uninstall_flash_player.exe en stond op het punt om deze te gaan gebruiken, maar dat hoeft dus niet meer.
 
Bedankt voor de tip,
 
Ruud
 
 
Titel: Re: Sneeuw/ruis bij Full Screen
Bericht door: Ruud_coco op 11 februari 2012, 08:19:48
Daar ben ik weer. Ik was iets te vroeg in de hiep hiep hoera stemming.
Nadat ik de hardwareversnelling in flash heb gedeactiveerd, zoals Roland voorstelde, werkte Youtube weer goed in full screen.
Helaas ben ik vergeten het ook met Skype te testen. Van de week kreeg ik een Skype videocall en het probleem bleek nog hetzelfde te zijn. Zie de plaatjes in mijn eerste posting.
Ik heb me door de hele Support afdeling van Skype geworsteld maar geen antwoord kunnen vinden. Skype adviseert om de Direct X versie te controleren via Start, Run, dxdiag, enter, op de correcte versie, die moet zijn: DirectX 9.0c (xxxxxxxx). Welnu deze versie is up to date op mijn notebook. Overigens ook op mijn desktop waar het probleem zich niet voordoet.
Ik heb mijn probleem bij Skype voorgelegd maar tot op heden geen antwoord gekregen.
Heeft iemand dit al eens eerder meegemaakt? Zo ja wat was de oplossing?
 
Ruud
 
Titel: Re: Sneeuw/ruis bij Full Screen
Bericht door: Michel Uphoff op 11 februari 2012, 15:08:05
Dag Ruud,
 
 
Je hebt de laatste videodriver (en andere drivers) geïnstalleerd staan?
Versienummer 6.14.10.3654 van 2/12/2008 als ik het goed heb.
 
Titel: Re: Sneeuw/ruis bij Full Screen
Bericht door: Ruud_coco op 12 februari 2012, 06:02:00
Hallo Michel,
 
Bijna goed, maar het is (in mijn geval)
Driver Provider: SiS
Versienummer: 6.14.10.3930
Datum: 10-26-2010
Het goede nieuws is dat hij/het weer 100% werkt. Hoe is dat in zijn werk gegaan?
 
Ik heb dus eerst opgeschreven wat er geïnstalleerd is. Zie bovenstaand.
Ik heb eerst gezocht naar een update. Er was geen betere/recentere versie beschikbaar.
Ik wist zeker dat ik de originele Acer driver heb geïnstalleerd (deze staat ook op mijn HD) maar dacht... dan doen we dat nog eens. Foutmelding: Er is al een driver geïnstalleerd. Wilt U doorgaan? Ja. Er moet eerst de huidige driver verwijdert worden. Ja. Wilt U rebooten? Ja.
Na deze reboot kwam het scherm in een lage resolutie terug. Een hogere resolutie was niet beschikbaar. Terwijl ik zit na te denken reboot Windows opnieuw en komt nu met een super laag resolutie standaard Windows scherm. Terwijl ik weer zit na te denken verschijnt de melding: Windows heeft nieuwe hardware ontdekt. Wilt U deze installeren? Heb ik keus? Dus ik tik ja.
Vervolgens verschijnt het scherm in een acceptabele resolutie. Ik stel dit in op: medium (16bit) om de één of andere reden kan ik wel Highest (32bit) selecteren maar daar wil hij niet aan.
Vervolgens op 1280x800 pixels ingesteld en ik heb het scherm dat ik wil.
Vervolgens Youtube gecheckt, ook op Full Screen en dat werkt. Het "hardware versnellings" vinkje in Adobe Flashplayer maakt nu geen verschil meer.
Daarna Skype getest, videocall opgezet en dat werkt nu ook!!!!!!
Nu ben ik toch benieuwd naar de gegevens van de VGA adapter en de bijbehorende Driver.
 
Display Adapter: SiS M760GX
Driver Provider: SiS
Versienummer: 6.14.10.3930
Datum: 10-26-2010
 
Excact hetzelfde dus als voorheen.
Ergo conclusio: Bij de eerste installatie moet iets fout zijn gegaan.
 
Ruud

 
Titel: Re: Sneeuw/ruis bij Full Screen
Bericht door: Michel Uphoff op 12 februari 2012, 18:17:46
Hoi Ruud,

>> Ergo conclusio <<

Requiescat in pace.
Je kan in vrede gaan rusten op de bank.