NL Computer Forum
Software => Software algemeen => Topic gestart door: Reflect op 21 mei 2012, 22:18:06
-
Kan iemand mij helpen met deze foutmelding? zie plaatje wat ik bij heb gevoegd!. Windows firewall staat uit en ik gebruik AVG free als virusscanner (deze heeft geen firewall). Ik heb VPN hard nodig voor m'n studie maar het werkt sinds een week niet meer (daarvoor dus wel).
(https://www.nlcomputerforum.nl/index.php?action=dlattach;topic=3154.0;attach=2451)
-
Welkom Reflect,
maar het werkt sinds een week niet meer (daarvoor dus wel).
Wat is er in de tussentijd verandert dan, zowel thuis als op de andere computer?
Groeten, Peter
-
Hallo Peter,
Er is niets veranderd intussen, dat maakt het zo vreemd.
Heb je de foto gezien met de foutmelding??
Thanks anyway :-)
-
Hoi Reflect,
Heb je de foto gezien met de foutmelding??
Natuurlijk!
Lees DEZE (http://www.canvassystems.com/blog/articletype/articleview/articleid/14/how-to-fix-cisco-vpn-client-error-412.aspx) Engelstalige tips eens.
Lukt het dan wel?
Peter
-
Thanks, ik ben het aan het lezen! :)
-
Op die site staat het volgende....
VPN error 412 Possible solutions
To fix the problem, try the following:
- If you are using wireless, try to connect with cable.
- Turn your firewall off, then test the connection to see whether the problem still occurs. If it doesn’t then you can turn your firewall back on, add exception rules for port 500, port 4500 and the ESP protocol in your firewall.
- Turn on NAT-T/TCP in your profile, and unblock port 10000 in your firewall.
- Edit your profile with your editor and change ForceKeepAlive=0 to 1
- Configure your firewall to permit UDP ports 500 and 62515. These are required for Cisco VPN client.
- Verify that your client is actually transmitting packets: Start a command window and run the command “netstat -s -p ip 60″ to see IP send and receive packet counts.
De firewall is uitgeschakeld dus dat is het niet, ik heb zelfs de AVG virusscanner even uitgezet maar dat hielp ook niet.
Wat bedoelen ze met deze twee 'oplossingen'??
- Edit your profile with your editor and change ForceKeepAlive=0 to 1
- Verify that your client is actually transmitting packets: Start a command window and run the command “netstat -s -p ip 60″ to see IP send and receive packet counts.
-
Hoi Reflect,
- Edit your profile with your editor and change ForceKeepAlive=0 to 1
HIER (http://social.technet.microsoft.com/Forums/en/w7itproappcompat/thread/a6696b46-a0a8-472c-b155-efb2cf1e2ace) staat een Engelstalige uitleg hoe je dat kan aanpassen.
Verify that your client is actually transmitting packets: Start a command window and run the command “netstat -s -p ip 60″ to see IP send and receive packet counts.
Vrij vertaald betekent dit: Controleer of de VPN Client data verstuurt. Via het commando netstat -s -p ip 60 wordt elke 60 seconden een lijst van waardes gegeven over het protocol IP.
Als je een draadloze verbinding gebruikt, probeer het dan eens bekabeld, dus via een vaste LAN-aansluiting.
Het uitschakelen van een virusscanner is soms niet genoeg om hem volledig te stoppen. Tijdelijk de-installeren is zekerder.
Peter
-
Thanks voor je support, ik ga er eens naar laten kijken want ik kom er zelf niet uit.
-
Hoi Reflect,
Thanks voor je support,
Graag gedaan.
Laat aub nog even weten wat de oplossing is. Leren we weer wat bij :) .
Peter