NL Computer Forum

Hardware => ADSL, (kabel)modems, routers, etc. => Topic gestart door: wimh op 7 januari 2018, 14:52:12

Titel: wel verbinding met netwerk, geen internet
Bericht door: wimh op 7 januari 2018, 14:52:12
Dag,

Ik heb een lastig probleem.

Twee van mijn windowscomputers maken wel verbinding met het netwerk maar ik krijg geen verbinding met het internet.

Het netwerk wordt gevonden via een router.

Het wonderlijk is dat mijn Apple computer hetzelfde netwerk ziet en wel een internetverbinding krijgt.

Ik heb al iets geprobeerd met DNS-adressen maar ik kom er niet uit.

Mijn router is een sitecom x8 AC1750 en die is verbonden met een Ziggo-modem.

Het vreemde is dat een rechtstreekse kabelverbinding van de computer met het modem ook niet werkt.

Ik stel een reactie zeer op prijs.

Groet,

Wim
Titel: Re: wel verbinding met netwerk, geen internet
Bericht door: Peter op 7 januari 2018, 17:59:01
Welkom,

Doe het volgende op 1 van je Windows computers:

Download (https://www.imgdumper.nl/uploads7/51e15692b098b/51e15692b05a4-MiniToolbox.PNG) MiniToolBox (http://download.bleepingcomputer.com/farbar/MiniToolBox.exe) en plaats deze tool op je bureaublad.

Let op: Sluit nu eerst alle openstaande programma's en webbrowsers!
- Windows 2000 en XP: Dubbelklik op "MiniToolBox".
- Windows Vista,7,8,8.1 en 10: Rechtsklik op "MiniToolBox" en klik op "Als Administrator uitvoeren".

Bevestig de opstartmelding "Are you sure you want to continue?" met Ja.

Plaats een vinkje bij Select All.
Klik op de knop "Go".
Na het scannen zal een logje verschijnen op je bureaublad, "MTB.txt".
Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.