Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

220 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 16:28:04

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: ADSL versus telefoon  (gelezen 9428 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
ADSL versus telefoon
« Gepost op: 14 november 2009, 16:56:01 »
Bericht 1 van 13

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:jfjbooneDatum:14-11-2006
 Aan:AllenMsgID:3148.1
 Onderwerp:ADSL versus telefoonForum:ws-nlcomputer
Hoi allemaal,
Ik heb beneden een telefoon en ik heb boven een telefoon (zoals zoveel mensen)
Ik heb ook ADSL......
De telefoon die beneden staat daarvandaan gaat een vertakking binnen in de muur naar de slaapkamer,(ik kan daar zelf niet bij komen) vanuit de slaapkamer ligt een snoer dat doorgaat naar de kamer waar mijn computer staat en daar staat mijn tweede telefoon, deze telefoon heeft totaal niets met mijn computer te doen.
Vanuit het punt waar mijn telefoon het huis binnenkomt (dat is dus beneden) daar heb ik op een meter of 1½ de splitter liggen, die aansluiten is niet zo moeilijk er staat duidelijk op aangegeven waar welke stekker in moet, het snoer van de splitter komt naar boven via plinten en plakstripjes (van die witte waar je snoer in kunt wegwerken)
en komt uiteindelijk boven bij mijn PC uit en verdwijnt daar netjes in het ADSL-modem daaruit gaat dan het het wat dikkere rode snoer direct naar mijn PC, zo moet het toch goed aangesloten zijn. Zoals ik al opmerkte de telefoon die boven staat loopt dus absoluut niet via mijn PC.
maar als ik op internet zit en de telefoon gaat, dan moet ik vlug naar beneden om op te nemen, want als ik boven te telefoon opneem hoor ik alleen maar een boel geruis.
Al verschillende malen heb ik de aansluitingen van het telefoontoestel nagelopen, maar kan geen vreemde dingen ontdekken. Wie O wie heeft een hint.


Bericht 2 van 13

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:pauluDatum:14-11-2006
 Aan:jfjbooneMsgID:3148.2
 Onderwerp:ADSL versus telefoonForum:ws-nlcomputer
Hoi,
Waar ik aan denk is of de stekkertjes wel juist zitten,kunnen nl op twee manieren aan een kabel geklemd worden.
Ik zou dan eerst kijken of de telefoon het wel goed doet als je in plaats van de splitter een verbindingstukje (te koop in bouwmarkt ed) zet zodat alleen de telefoon is verbonden.Als die dan nog steeds ruis geeft dan zit het niet in het splitter//computergedeelte.........
Groet,Paul


Bericht 3 van 13

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:14-11-2006
 Aan:jfjbooneMsgID:3148.3
 Onderwerp:ADSL versus telefoonForum:ws-nlcomputer
Zo te lezen, heb je niets verkeerd gedaan.
Dus zou je het moeten zoeken in de mogelijk te grote afstand tussen de splitter en het modem (dat mag eigenlijk maar een paar meter zijn), of in een defecte splitter of telefoon.
Je kan de volgende situaties uitproberen:
Haal de modemstekker van de splitter af, en luister of de telefoon nog steeds ruist.
Wissel de telefoon boven en beneden even, en kijk wat er dan gebeurt
Leen even van een buur een splitter om te zien of de jouwe wel correct werkt.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 4 van 13

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:pauluDatum:15-11-2006
 Aan:jfjbooneMsgID:3148.4
 Onderwerp:ADSL versus telefoonForum:ws-nlcomputer
Hoi jfboone,
Ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe het toen nog is afgelopen met dat systeemherstel en of je nog iets aan m'n reactie hebt gehad.Laat je ons ook weten hoe het afloopt???
Groet,Paul


Bericht 5 van 13

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:jfjbooneDatum:15-11-2006
 Aan:pauluMsgID:3148.5
 Onderwerp:ADSL versus telefoonForum:ws-nlcomputer
Hallo Paul,
Dat wat jij aangaf heb ik ook al bekeken, ik heb op alle stekkertjes dezelfde draadkleur aangehouden ( rood links en groen rechts in mijn geval ) je gebruikt namelijk maar twee draadjes volgens de installatie dc-rom van ADSL. Verder heb ik twee splitters liggen en het probleem doet zich op beide appataten voor.
In ieder geval bedankt


Bericht 6 van 13

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:jfjbooneDatum:15-11-2006
 Aan:pauluMsgID:3148.6
 Onderwerp:ADSL versus telefoonForum:ws-nlcomputer
dat systeemherstel was een verhaal apart, bij Dell hadden ze dit maar een keer eerder meegemaakt. Ik heb met behulp van de overigens uitstekende helpdesk windows XP-pro helemaal opnieuw moeten installeren, incl. allerlei verschillende instellingen waar ik narmaliter nooit mee werk.Maar alles doet het weer.
Bij een eventueel volgend systeemherstel zal ik maar eerst de helpdesk bellen.


Bericht 7 van 13

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:pauluDatum:15-11-2006
 Aan:jfjbooneMsgID:3148.7
 Onderwerp:ADSL versus telefoonForum:ws-nlcomputer
Jeetje,en ik dacht dat het simpel was op te lossen,vreemd hoor.....
Zat nog over die tweede telefoon na te denken,heb je die nu opnieuw voorzien van een stekkertje of zit het hetzelfde als voor dat je de splitter plaatste?
Als je nl zo met een kabel naar de eerste telefoon gaat,als je steeds stekkertje zo plaats dat rood bv rechts zit dan zit er dus een draai in de kabel,als je dan van de eerste naar de tweede telefoon gaat dan moet die niet met een draai maar gewoon recht.(volgens mij dan,want als je dat niet doet heb je twee keer een draai bij die tweede telefoon....kun je het nog volgen...)
Groet,paul
Je kunt die draai wel goed zien als je die korte kabeltjes (als je die bij je pakket hebt gehad tenminste) neemt en plat neerlegt.Anders zelf even een kort stukje maken.~;-)


Bericht 8 van 13

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:pauluDatum:15-11-2006
 Aan:jfjbooneMsgID:3148.8
 Onderwerp:ADSL versus telefoonForum:ws-nlcomputer
Mbt dat systeemherstel,weet je trouwens wel hoe je dan in veilige modes kunt opstarten,nl in het begin bij het opstarten van de computer vlak voordat het windows scherm verschijnt F8 drukken.Het komt er wel op aan op het juiste moment te drukken,niet te laat iig.Je krijgt dan een bootmenu met ook de optie ,windows opstarten met het laatst bekende werkende register ofzoiets.Dat had in jouw situatie waarschijnlijk wel gewerkt.
Groet,Paul


Bericht 9 van 13

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:15-11-2006
 Aan:pauluMsgID:3148.9
 Onderwerp:ADSL versus telefoonForum:ws-nlcomputer
Hoi Paul,
>> die draai  <<
Maakt niet uit, rechtuit of twist in zo'n tweedraadsverbinding is geen verschil.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 10 van 13

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:pauluDatum:15-11-2006
 Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3148.10
 Onderwerp:ADSL versus telefoonForum:ws-nlcomputer
Hoi Michel,
Ja,ik herinner me weer dat het bij telefoon niet uitmaakt,bij splitter naar modem schijnt het wel gedraaid te moeten.
Dit vond ik nog op de adsl-cdrom bij de faq:
Ik heb ruis op mijn telefoonlijn sinds ik ADSL heb aangesloten. Hoe los ik dat op?
Ruis op uw telefoonlijn wijst in de regel op een fout in de bekabeling van de splitter en/of het modem. Controleer dit door de instructies in de handleiding voor de installatie van de splitter en de eerste hoofdstukken in deze handleiding nog een keer door te nemen. Mocht de ruis na uw eventuele aanpassingen blijven bestaan, overweeg dan contact op te nemen met een monteur. Kijk elders in het Doe-Het-Zelf Installatiepakket voor meer informatie over het inschakelen van een monteur.
Groet,Paul
Ps,zo te zien ben je niet de enige met dit probleem, http://www.helpmij.nl/forum/archive/index.php/t-166714.html
Beetje googelen met ruis en adsl.


Bericht 11 van 13

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:pauluDatum:16-11-2006
 Aan:jfjbooneMsgID:3148.11
 Onderwerp:ADSL versus telefoonForum:ws-nlcomputer
Hoi,
Misschien wel een goeie tip (lees ik net ergens op een forum http://www.adslforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=11138 )om eens te kijken in de meterkast of daar niet voor de splitter bij het isra-punt een telefoondraad naar boven gaat voor de tweede telefoon.Als dat zo is dan is dat het probleem.Image and video hosting by TinyPic Paul


Bericht 12 van 13

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:jfjbooneDatum:16-11-2006
 Aan:pauluMsgID:3148.12
 Onderwerp:ADSL versus telefoonForum:ws-nlcomputer
Bedankt voor je twee tips, ik zal ze in gedachten houden.


Bericht 13 van 13

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:16-11-2006
 Aan:jfjbooneMsgID:3148.13
 Onderwerp:ADSL versus telefoonForum:ws-nlcomputer
Hoi jfjboone,
>> Vanuit het punt waar mijn telefoon het huis binnenkomt (dat is dus beneden) daar heb ik op een meter of 1½ de splitter liggen, <<
Paul merkte het ook al op, en nu ik dit nog eens goed nalees:
Het is toch niet zo, dat je de splitter met een stekker in het telefoonstopcontact hebt aangesloten? Het schema MOET zijn (s is de splitter):
        ___tel__tel
isra-s-|
       |________ modem
En als je de splitter op het telefooncontact beneden prinkt krijg je:

      ___tel (boven)
     |    ___tel (beneden)
isra---s-|
         |________ modem
En dan is het wel zeker dat de telefoon boven ruist als de pieten. Je moet dan kijken waar het Isra punt het huis binnen komt. En tussen het israpunt en ALLE telefoons de splitter aanleggen. Mogelijk moet je het ptt stopcontact openschroeven, want in veel huizen zit de isra kabel daar direct op aangesloten. Kabel los, en naar Line van de splitter, van Phone in de splitter dan terug naar beide telefoons. Het vereist mogelijk wat ombouwen en handigheid om dit een beetje netjes voor elkaar te krijgen.  


Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage