Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

24 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

19 mei 2024, 14:55:57

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Tcp en Udp poorten gesloten  (gelezen 13222 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Tcp en Udp poorten gesloten
« Gepost op: 14 november 2009, 21:34:19 »
Bericht 1 van 7

NL Computer Forum ~ Computerprogramma' s
Van:bertvanbaggumDatum:26-05-2009
Aan:AllenMsgID:4272.1
Onderwerp:TCP en UDP poorten geslotenForum:ws-nlcomputer

Vorige week heb ik helaas een computercrash gekregen vanwege virussen. Daarna opnieuw geïnstalleerd. Meestal ruimt dat lekker op. Helaas kan ik nu mijn downloadprogramma's Ares, Azureus Vurze en eMule niet meer aan de gang krijgen. Meestal omdat de firewall de poorten gesloten houdt. Nu heb ik een modem van CS de Zyxel P-2602H-D3A. Wanneer ik via Security Firewall de optie Firewall Active Firewall uitzet, blijven de poorten gesloten. Wat ik ook doe mijn poorten blijven gesloten (te controleren via o.a. GRC.com).
Kan iemand mij vertellen  wat ik moet doen om deze programma's weer werkend te krijgen?
Mvrgr


Bericht 2 van 7

NL Computer Forum ~ Computerprogramma' s
Van:thesavager2009Datum:26-05-2009
Aan:bertvanbaggumMsgID:4272.2
Onderwerp:TCP en UDP poorten geslotenForum:ws-nlcomputer
Hallo Bert,

Normaal gesproken behoor je daar poorten voor open te zetten in je firewall op de Zyxel modem, maar je zou eerst eens kunnen proberen om de UPNP (universal plug and play) aan te vinken, in je Zyxel modem.
Misschien is dat voor jou al voldoende, werkt dat nou niet, zou ik eens op de webpagina van Ares, Azureus Vurze en eMule eens kijken, welke poorten hun gebruiken, en deze aangeven in het Zyxel modem.

Ik gebruik Deluge, en daar heb ik ook poorten voor moeten openzetten, want onder Linux werkt UPNP niet altijd even goed, onder Windows vaak wel.

Groet, Savager

Linux
Ubuntu 9.04




Bericht 3 van 7

NL Computer Forum ~ Computerprogramma' s
Van:bertvanbaggumDatum:26-05-2009
Aan:thesavager2009MsgID:4272.3
Onderwerp:TCP en UDP poorten geslotenForum:ws-nlcomputer

Dag Savager,
Allereerst heb ik mijn firewall van Sygate uitgezet. Daarna die van Zyxel. Geen resultaat. Alle poorten nog steeds gesloten. Nu heb ik de UPNP plug van Zyxel ook aangevinkt. Nog steeds niks.
Ik heb alle voorbeelden van Portforward.com al geprobeerd die naar genoemde programma's verwijzen. Werken niet. Ik snap er niks van. In  principe moet je meerdere poorten kunnen gebruiken.
Bedankt in ieder geval voor je suggesties. Ik ga gewoon door. Vreemd is dat het eerder zonder problemen  werkte. Technische help van CS meerdere keren geprobeerde te bereiken. Lijkt wel of ze failliet zijn. Krijg gewoon geen antwoord.
Groet, Bert


Bericht 4 van 7

NL Computer Forum ~ Computerprogramma' s
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:26-05-2009
Aan:bertvanbaggumMsgID:4272.4
Onderwerp:TCP en UDP poorten geslotenForum:ws-nlcomputer

Dag Bert,
>> Daarna opnieuw geïnstalleerd. <<
Heb je nu software firewall's draaien (de standaard software firewall van Windows bijvoorbeeld)?
>> Wanneer ik via Security Firewall... <<
Bij een computercrash verandert er niets aan je routerinstellingen. En aangezien het voorheen allemaal wel correct werkte, is de router dan logischerwijs niet de locatie waar je het probleem moet zoeken.
Die Sygate firewall vind ik achter een goede router overkill, en veel software firewall's blijven blokkeren ook al heb je ze 'uit' gezet. Of dat voor die Sygate ook geldt weet ik niet, maar ik zou het ding eens geheel deïnstalleren en ook nakijken of de XP firewall niet actief is.
>> Technische help van CS meerdere keren geprobeerde te bereiken. <<
Die zullen hier (als ze al bereikbaar waren) waarschijnlijk niets mee kunnen.



Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 5 van 7

NL Computer Forum ~ Computerprogramma' s
Van:bertvanbaggumDatum:26-05-2009
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:4272.5
Onderwerp:TCP en UDP poorten geslotenForum:ws-nlcomputer

Dag Michel,
Om te voorkomen dat het aan routerinstellingen zou liggen, heb ik na de nieuwe installatie van XP EERST Ares geprobeerd te installeren. Dus zonder XP firewall en geen Sygate installatie. Kreeg deze toen ook niet aan de gang.
Ook eerst mijn router van LINKSYS WRT54G2 uitgezet en rechtstreeks op ADSL gezet. Omdat ik die een maand of wat geleden geïnstalleerd heb, zou daar iets fundamenteel gewijzigd kunnen zijn. Want daar zit ook weer een firewall in.
Heb toen wel, omdat ik toen geen  idee had waar het aan zou kunnen leggen, een reset van het Zyxel modem naar fabrieksinstellingen gedaan. Dus niet gekeken of er iets in de instellingen van het modem stonden. Maar dat heb ik voordien ook nooit gedaan.
Zojuist weer een harde reset gedaan. Had geen verbinding meer. Kennelijk omdat ik de UPNP parameters niet goed ingevuld heb. Gek is ook dat mijn IP-adres een ander adres is dan dat je met IPCONFIG in DO'S te zien krijgt. Lekker verwarrend allemaal.
Wordt er wel een beetje moedeloos van. Maar er zal wel een oplossing komen. Alleen wanneer!
Mvrgr, Bert


Bericht 6 van 7

NL Computer Forum ~ Computerprogramma' s
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:26-05-2009
Aan:bertvanbaggumMsgID:4272.6
Onderwerp:TCP en UDP poorten geslotenForum:ws-nlcomputer

Dag Bert,
>> Gek is ook dat mijn IP-adres een ander adres is dan dat je met IPCONFIG in DO'S te zien krijgt <<
Volgens mij is die Zyxel geen modem, maar een modem-router met firewall, en daarachter heb je weer een router gezet. Je hebt dus maar liefst 3 firewalls: Die in de Zyxel, die in de Linksys, en de software firewall. Als de firewall van Windows dan ook nog actief is kan je kwartetten.
Ik vermoed dat je die Linksys erachter gehangen hebt om draadloos te kunnen internetten. Je had in dat geval beter een access point kunnen kopen.
Anyway, ik raad je aan, die Linksys er tijdens het testen tussenuit te halen, en dan de Upnp optie te proberen, danwel de poorten in die Zyxel open te zetten. Software firewall ook verwijderen. Eerst dus het aantal variabelen verminderen, want anders blijf je aan de gang.
Heb je eenmaal een goede verbinding voor die downloadtools, dan kan je als tweede die Linksys er tussen gaan zetten, maar dan schakel je de Dhcp-server daarin uit. Vervolgens koppel je de Linksys via een van de LAN poortjes aan een van de LAN poortjes van de Zyxel.
De Wan poort van de Linksys wordt dus niet gebruikt. Op deze manier is de Linksys gedegradeerd tot een switch met een draadloze poort.
Of je daarna nog steeds met een software firewall wilt werken is jouw keuze, maar bedenk je dat het niet nodig is achter een goed ingestelde Nat router (dat is die Zyxel), en dat je er in de regel meer last dan gemak van hebt.
Ik trap waarschijnlijk een open deur in als ik zeg dat dat soort downloadtools dé route zijn naar locaties waar het stikt van de malware. Een uitstekende virus/malwarebescherming is dan ook geen overbodige luxe.


Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 7 van 7

NL Computer Forum ~ Computerprogramma' s
Van:bertvanbaggumDatum:04-06-2009
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:4272.7
Onderwerp:TCP en UDP poorten geslotenForum:ws-nlcomputer

Bleek dus aan mijn provider te liggen. Jammer aleen dat ze zo laat antwoord geven, zeker gezien de moeite die ik gedaan heb. Zie onder.
"Onze excuses voor de late reactie op uw email.
Door technische storingen was het niet mogelijk om emails te beantwoorden.
Indien uw probleem zich nog steeds voordoet dan graag reactie om deze mail of telefonish contact opnemen met onze ledenservice.

Er waren ook mail problemen welke te maken hadden met het migratie proces.
Deze problemen zijn in de tussen tijd weer allemaal opgelost."

En dat "telefonisch contact opnemen met onze ledenservice" is ook een ramp. Telefoon wordt namelijk gewoon niet opgenomen.
Mvrgr, Bert