Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

499 gasten, 1 lid
 

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

27 april 2024, 20:53:34

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: rare strepen op mijn plasma nvdia geforce 8300 gs  (gelezen 10152 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline kim-jeroen
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 2
  • Geslacht: Man
rare strepen op mijn plasma nvdia geforce 8300 gs
« Gepost op: 10 december 2009, 17:52:08 »
hallo,

ik heb in mijn pc een nvdia 8300 gs grafische kaart waarop ik mijn plasma heb aangesloten.
Nou zie ik altijd als ik een film kijk op de plasma via de pc een soort van strepen door het beeld. 2 horizontaal, ik kan het niet echt beschrijven.
het is lijkt geen storing
Ik heb al veel instellingen gewijzigd en het stuurprogramma geupdate maar niks helpt

weet iemand een oplossing?

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: rare strepen op mijn plasma nvdia geforce 8300 gs
« Reactie #1 Gepost op: 10 december 2009, 21:39:53 »
Dag Kim Jeroen,
 
Kan je eens nauwkeurig beschrijven hoe die lijnen er uit zien?
 
Zijn ze wit of zwart, dik of dun. Staan ze altijd op dezelfde plek, of lopen ze door het beeld?
Zijn ze over de hele breedte en strak afgetekend, of is het meer een soort sneewband?
 
Die film komt van een DvD of een filmbestand dat op de pc staat? Als je gewoon TV kijkt met dat scherm, dan zie je die lijnen niet?
 
 
Michel Uphoff
Homepage

Offline kim-jeroen
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 2
  • Geslacht: Man
Re: rare strepen op mijn plasma nvdia geforce 8300 gs
« Reactie #2 Gepost op: 10 december 2009, 21:57:06 »
Het zijn 2 soort van horizontale lijnen en zijn volgens mij doorzichtig en niet zo heel dik en staan altid zo'n beetje op dezelfde plek.
Als ik op mijn pc scherm dezelfde film kijk zie ik geen lijnen
het heeft met bewegende beelden temaken want bij een beeld met weinig beweging heb ik geen strepen en zodra er veel beweging in beeld komt komen de strepen ook weer. Lijkt wel of de video kaart moeite heeft met zo'n grote plasma.

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: rare strepen op mijn plasma nvdia geforce 8300 gs
« Reactie #3 Gepost op: 11 december 2009, 23:12:45 »
Dag Kim Jeroen,
 
Afgaande op jouw beschrijving zou ik mijn centen zetten op slechte bekabeling of slechte voeding. Zo te lezen is het een 50 of 100 Hertz interferentiepatroon.
 
Kijk eerst de 230 volt voorziening eens na. Zowel het plasmascherm (dat fiks stroom trekt) als de DvD speler zitten toch niet op hetzelfde (misschien zelfs dunne en lange) verlengsnoer? Zo ja pas dat eens aan. Prik beide apparaten eens direct een verschillende stopcontakten. Wat je ook even kan proberen is kijken of het omdraaien van een van de stekkers helpt.
 
De videokabel van Pc naar plasmascherm is niet te lang en van goede kwaliteit?
 
De afmetingen van het plasmascherm kunnen de oorzaak bijna niet zijn. Hoewel zo'n scherm erg groot is, is het aantal beeldpunten ruim binnen het bereik van een redelijke videokaart, want meestal lager dan bij een fikse computer monitor.
 
Sluit de DvD speler zelf als foutbron eens uit en zet een avi filmpje op die pc en speel dat af, nog steeds die strepen? Zo nee, dan moet je richting DvD speler denken, en zo ja dan richting videokabel. Dat is toch geen erg goedkope of lange kabel?
 
De videokabel en de stroomkabel lopen toch niet een heel eind parallel aan elkaar? Zo ja haal de videokabel eens uit de buurt van de stroomkabel.
 
Heb je andere apparaten aangesloten, koppel die eens los en haal hun stekkers uit het stpcontact. Mogelijk komt het stoorsignaal van buiten.
 
« Laatst bewerkt op: 11 december 2009, 23:45:09 door Michel Uphoff »
Michel Uphoff
Homepage