Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

214 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 15:37:10

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Traag opstarten  (gelezen 16739 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Don

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 287
  • Geslacht: Man
    • Homepage Don Esteban
Traag opstarten
« Gepost op: 7 december 2009, 23:48:42 »
Hoi All,
Er staat voor me een nieuwe door vrienden gekochte Toshiba laptop serie L300 met Vista Home Premium. Ik heb er inmiddels het een en ander op geinstalleerd maar ik merk dat het opstarten enorm traag verloopt. Zodra het beeld blauw is, verschijnt de tekst 'Een ogenblik geduld' en daar staar ik dan minuten lang tegenaan voordat hij doorstart. Mijn eigen laptop, ook een Toshiba serie L300 met dezelfde en nog veel meer programmatuur start op als een speer. De tekst 'Een ogenblik geduld' verschijnt daar zelfs helemaal niet.
Als ik via Uitvoeren / msconfig alle Services uitschakel in Systeemconfiguratie start de probleemlaptop prima op. Maar dan heb ik natuurlijk geen behoorlijk operationele laptop ter beschikking. De vertraging zal duiden op een conflict maar wát en wáár? Iemand een idee waar ik het zoeken moet? Don

Offline Don

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 287
  • Geslacht: Man
    • Homepage Don Esteban
Re: Traag opstarten
« Reactie #1 Gepost op: 9 december 2009, 15:43:25 »
 
Als ik bovenstaand verhaal nog eens nalees, zou ik me kunnen voorstellen dat men het een speld in een hooiberg vind. Ik ben in elk geval via Google en andere helpfora toch maar in die hooiberg gaan zoeken en met veel aan- en uitvinken en herstarten kreeg het volgende in de gaten:
 
zodra ik in Systeemconfiguratie Services de service SmartFaceVWatchSrv uitvink en de laptop herstart, slaat hij 'Een ogenblik geduld' over en start na 'Welkom' het bureaublad direct op. Probleem opgelost? Nee, in eerste instantie niet want als ik wireless verbinding wilde maken ging dat net zo lang duren als voorheen het opstarten duurde.
Wat er uiteindelijk gebeurd is, weet ik nog altijd niet maar als ik nu opstart met uitgevinkte SmartFaceVWatchSrv en wireless verbinding maak, verloopt alles in normale snelheid. Of dat zo blijft, weet ik niet. Hopelijk wel. Maar het moet natuurlijk niet hoeven om een laptop aan de gang te krijgen door Services uit te vinken, nietwaar?
SmartFaceVWatchSrv is trouwens een service die Vista Basic niet biedt. In mijn eigen laptop met Vista Basic kan ik namelijk die hele service niet terugvinden.
Als er bij iemand een licht opgaat, hoor ik het graag. BVD. Don

 

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Traag opstarten
« Reactie #2 Gepost op: 10 december 2009, 00:11:35 »
Hoi Don,
 
Dit soort zooi is in overmaat aanwezig in Toshiba's (en niet alleen in hun notebooks). De service die je noemt is er een voor gezichtsherkenning voor de ingebouwde webcam. Lekker belangrijk..
 
Eerste wat ik doe als ik zo'n volgestampt notebook tegenkom is een paar handen vol van die troep deïnstalleren. Worden ze me toch lekker vlot van.
 
Als je wilt dat ik meekijk, maak dan weer eens een autoruns logje.
 
Heb je wat aan mijn opmerkingen van de vorige keer gehad?
 
 
Michel Uphoff
Homepage

Offline Don

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 287
  • Geslacht: Man
    • Homepage Don Esteban
Re: Traag opstarten
« Reactie #3 Gepost op: 10 december 2009, 00:32:20 »
Hoi Michel,
 
Bedankt voor de reply. Allereerst sorry voor mijn stilte rondom jouw uitgebreide opmerkingen . Ik kom daar beslist op terug maar die verdraaide nieuwe laptop van vrienden heeft even (zeg maar diverse dagen) al mijn aandacht opgeeist. Ik heb verschillende problemen met dat ding en kom er spoedig op terug als dat mag. Ik zou hem graag (en dan ook die van mij) willen uitmesten want inderdaad, ik denk dat hij vol onnodige toeters en bellen zit.
Saludos, Don

Offline Don

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 287
  • Geslacht: Man
    • Homepage Don Esteban
Re: Traag opstarten
« Reactie #4 Gepost op: 10 december 2009, 09:47:05 »
Hoi Michel,
 
Bijgaand de Autorun van de bewuste laptop. Hopelijk mag er veel uitgekieperd worden. Ik kom ook spoedig terug op je opmerkingen wat betreft de autorun op mijn desktop i.v.m. met harddiskgereutel. Maar deze laptop geef ik prioriteit ondat hij van vrienden is die er met smart op zitten te wachten. Alvast weer zeer bedankt voor je kundige adviezen. (nee, geen geslijm. Dit mag best eens gezegd worden:-)) DON