Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

495 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

27 april 2024, 16:02:23

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: 91 Object variable or with block variable not set  (gelezen 19590 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jvdpeet †
  • Senior lid
  • ****
  • Berichten: 365
  • Geslacht: Man
91 Object variable or with block variable not set
« Gepost op: 9 december 2009, 17:51:52 »
Ik krijg een fout in een programma waar deze nooit in voorkwam. De code is correct en is lange tijd zonder problemen gebruikt. De fout is
91 Object variable or with block variable not set. Het betreft een query die ingesteld wordt als RecordSource in een data control. De ingestelde databasename is correct, evenals de tekst van de Query en toch komt deze fout.
Als ik stapsgewijs door het programma ga, doorloopt het programma het instellen van de databasename en het instellen van de RecordSource (de tekst van de Query) zonder fouten. Zodra het programma echter de MoveFirst doorloopt gaat hij in de fout.
Wellicht is het volgende de oorzaak: bij het opstarten van het programma krijg ik een foutmelding met een rood kruis met de tekst "Unknown"  zonder enige toevoeging, dus waar moet je zoeken.
Heeft iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn?







Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: 91 Object variable or with block variable not set
« Reactie #1 Gepost op: 9 december 2009, 21:04:42 »
Hoi Jan,

Citaat
91 Object variable or with block variable not set.
Bewaar elke SQL string in een logbestand tbv debuggen. Op het moment dat het dan fout gaat, weet je waar je moet zoeken. Het is dan ook duidelijk of de SQL string wel of geen syntax-fouten bevat.

Citaat
bij het opstarten van het programma krijg ik een foutmelding met eenrood kruis met de tekst "Unknown"  zonder enige toevoeging, dus waarmoet je zoeken.
Kun je dat niet stap-voor-stap onderzoeken in VB6? Zoniet, maak wederom gebruik van een logbestand en schrijf hierin waar je programma mee bezig is, eventueel aangevuld met variabele-waardes.


groeten, Peter