Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

367 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

25 april 2024, 18:20:13

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: HP Deskjet weigert cartridge  (gelezen 17327 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline avb19
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 7
  • Geslacht: Man
HP Deskjet weigert cartridge
« Gepost op: 9 december 2009, 20:15:59 »
Ik heb een HP Deskjet 960c printer, met een kleurencartridge no 78 en een zwarte cartridge no 45

Niet alleen verstopt de printkop (1, 2 of alle 3 kleuren) van de 78 regelmatig, maar ook wordt een 78 cartridge (en in mindere mate ook de 45) regelmatig om onduidelijke redenen geweigerd.
Dat weigeren gebeurt dan zo maar opeens, dus niet (of niet alleen) bij het inzetten.
Het betreffende storingslampje gaat dan knipperen, en bij het openen van het deksel wordt de (kleuren)cartridge als de schuldige aangewezen.

Niet alleen kan ik dan geen kleuren printen, maar ook zwart printen gaat dan niet meer…

Ik heb gelukkig een paar cartridges 78 die leeg en/of verstopt zijn, maar nooit geweigerd worden.

Die gebruik ik dan maar om de printer voor de gek te houden en in ieder geval zwart te kunnen printen.

Kan iemand mij uitleggen wat het mechanisme is dat veroorzaakt dat een op het oog normale cartridge (met schone contacten) wordt geweigerd?


Offline Leon

  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 180
  • Geslacht: Man
Re: HP Deskjet weigert cartridge
« Reactie #1 Gepost op: 9 december 2009, 21:13:22 »
Hoi avb19,

Vroegha toen ik nog een inkt-spuitertje had vulde ik zelf de lege cartridges bij.
Toen gebeurde het ook wel eens dat een nieuwe cartridge er halverwege mee stopte.
Of er een melding kwam dat ie leeg was terwijl je er nog een hele krant mee kon printen.

Bij mij waren dat bij het spontaan stoppen altijd vuile contacten.

Bij jou kan het iets anders zijn nl jou printer onthoud de status van de laatste 2 cartridges.
Tenminste dat lees ik in de reset instructie van een inkt leverancier.
>>Klik voor de instructie<<

« Laatst bewerkt op: 9 december 2009, 21:21:55 door Leon »
Groeten, Leon
Life is like a roller coaster. It's always a different thrill each day.

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: HP Deskjet weigert cartridge
« Reactie #2 Gepost op: 9 december 2009, 21:23:52 »
Avb19,

Vul jij ze zelf?

Wat betreft dat verstoppen is het te proberen ze met een injectienaaldpompje (zonder de eigenlijke naald) zachtjes wat onder druk te zetten om de boel door te blazen. Je kan ook de spuitmondjes in heet water weken om inktresten op te lossen. Verder kan je de goede werking van de spuitmondjes checken door de patroon over een stuk keukenpapier te halen. Dan moet dat drie strepen van de drie kleuren opleveren.

Wel een beetje met beleid doen. Grof geweld is niet de goede weg, al gaat dat soms verrassend lang goed.

Dat spontaan weigeren lijkt me wellicht een kwestie van slecht contact maken. Zou hij misschien een ietsie te ruim in de houder zitten?
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline avb19
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 7
  • Geslacht: Man
Re: HP Deskjet weigert cartridge
« Reactie #3 Gepost op: 9 december 2009, 22:06:28 »
Reactie op bericht van Leon:

Mijn probleem is niet het weigeren van een cartridge als ik die er in stop.

Dat weigeren (niet met één cartridge, maar met meerdere) gebeurt zo maar spontaan, soms midden in een pagina, maar is dan wel erg hardnekkig.


En ik heb inmiddels zo'n verzameling cartridges dat ik makkelijk dat onthouden van twee kan omzeilen door een heel rijtjeachter elkaar  te wisselen.

En het verklaart ook niet waarom ik met die paar verstopte/lege cartridges (waar ik de printer dus mee voor de gek hou) nooit een weigering heb.

Reactie op Just:
Ja, ik vul (ook) zelf, maar niet altijd.

Al die trucs om verstopte koppen open te krijgen (die vaak maar half, en nog vaker helemaal niet, lukken) ken ik zolangzamerhand wel.

Maar dat was niet het hoofdprobleem.
Weigeren is het hoofdprobleem.

En waarom zouden mijn 'voordegekhoud'cartridges dan nooit geweigerd worden?

Dat loszitten geloof ik niet zo, en zou dan door uithalen  en weer inzetten in ieder geval tijdelijk even moeten helpen.

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: HP Deskjet weigert cartridge
« Reactie #4 Gepost op: 10 december 2009, 00:45:13 »
Dag ?
 
Je hebt de gebruiksaanwijzing nauwkeurig op dit probleem nagelezen, er zit namelijk een primitieve detectie van de oorzaak van het probleem in deze printers ingebouwd.
 
Uit de Engelstalige versie:
 
The Print Cartridge Status light flashes when one or both of the print cartridges are low on ink, improperly installed, or malfunctioning. This light also flashes if the wrong print cartridge type is used.

1. print cartridge status light
If the ink level is low in a print cartridge, the Print Cartridge Status light stops
flashing when the printer’s top cover is opened. If the problem is not related
to low ink, the light continues to flash after the cover is opened.

2. checking the print cartridge status
Open the printer’s top cover when the Print Cartridge Status light flashes. The
yellow arrow on the print cartridge cradle points to one of five Print Cartridge
Status icons revealing the exact nature of the problem:
1. tri-color print cartridge problem icon
2. black cartridge problem icon
3. tri-color print cartridge low-ink icon
4. black cartridge low-ink icon
5. cartridges OK icon
6. yellow indicator arrow

3. Troubleshooting problems with the tri-color or black print cartridge
If the yellow arrow points to a print cartridge problem icon, the print cartridge is either missing, improperly installed, defective, or is the wrong print cartridge for the printer.
 
To correct the problem:
1. Insert the proper print cartridge if one is missing. The printer needs both a black print cartridge and a color print cartridge.
2. Remove and reinsert the print cartridge if both print cartridges are installed.
3. Verify that the correct print cartridges are installed if there is still a problem.
4. Replace the cartridges if the problem persists.

4. solving problems with low ink
If the arrow points to the color or the black low ink icon, replace the relevant
print cartridge.
verifying that the problem is solved
If the arrow points to the print cartridge OK icon, both print cartridges are
operational and the problem is solved.
Michel Uphoff
Homepage

Offline yolandamensing
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 2
  • Geslacht: Vrouw
Re: HP Deskjet weigert cartridge
« Reactie #5 Gepost op: 4 januari 2010, 16:18:36 »
Het kan ook zijn dat de spuittuitjes vol zitten volgens mij!!

Offline avb19
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 7
  • Geslacht: Man
Re: HP Deskjet weigert cartridge
« Reactie #6 Gepost op: 5 januari 2010, 17:20:31 »
Beste Yolanda, dat ik daar nou niet aan gedacht had!


Maar misschien moet je toch mijn oorspronkelijke bericht nog eens lezen.


Ik heb een aantal cartridges die rock-solid verstopt zitten, en dus ook niet printen.


Maar ze worden wel geaccepteerd, zodat ik wel zwart kan printen.


Maar ik heb ook een aantal cartridges die niet verstopt zitten (makkelijk te testen door de printkop even op een vloeipapiertje te drukken).
En die worden dan niet geaccepteerd.
En dan kan ik dus niet in kleur en niet zwart printen.


Vandaar mijn vraag maar weer eens: Weet iemand wat het 'mechanisme' is dat de printer doet besluiten dat hij de cartridge niet accepteert?

Offline Leon

  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 180
  • Geslacht: Man
Re: HP Deskjet weigert cartridge
« Reactie #7 Gepost op: 5 januari 2010, 22:45:42 »
Als af en toe, zomaar spontaan tijdens het printen het zaakje stopt.

En bij de ene cartridge heb je nooit problemen maar die zit wel verstopt en bij de andere stopt het printen zomaar spontaan ergens in de pagina.

Dan heb je te maken met een elektrisch/mechanisch storinkje in de vorm van een los of slecht contact in de cartridge.

Groeten, Leon
Life is like a roller coaster. It's always a different thrill each day.

Offline Janny

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 529
  • Geslacht: Vrouw
    • Janny's Kaartenwinkel
Re: HP Deskjet weigert cartridge
« Reactie #8 Gepost op: 21 april 2010, 22:33:52 »
Ik heb op dit moment ook dat probleem met printen, storingslampje ging aan terwijl ik aan het printen was. Kreeg steeds de melding dat de zwarte cartridge bijna leeg is, en dan weer dat ik een nieuwe had geplaatst wat niet waar is.
ik heb een hp deskjet 940c. En ik laat ze ook regelmatig vullen tot het niet meer kan. Het kan 4 of 5 keer zeiden ze en dan moet je alsnog nieuwe kopen.

Offline Janny

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 529
  • Geslacht: Vrouw
    • Janny's Kaartenwinkel
Re: HP Deskjet weigert cartridge
« Reactie #9 Gepost op: 22 april 2010, 18:17:26 »
Ik dacht dat ik het probleem opgelost had en dat het kwam omdat de cartridges bijna leeg waren, maar nee hoor het probleem is er weer. Die man heeft voor mij die spuitmondjes schoongemaakt. Wat nu?

Offline Leon

  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 180
  • Geslacht: Man
Re: HP Deskjet weigert cartridge
« Reactie #10 Gepost op: 22 april 2010, 19:27:17 »
Hoi Janny,

Bij HP vind ik het volgende >> hier klikken <<
Probeer die stappen lukt het niet, pas dan de alternatieve oplossing toe.

Print daarna lekker door en ik zou rond gaan kijken/vragen wat nu eigenlijk een goede printer is voor thuisgebruik.

Als kleur geen noodzaak is en zwart / wit is mooi genoeg.
En of je nu veel of weinig print, HP maakt uitstekende laserprinters, daar kunnen hun inktjets niet aan tippen.
Groeten, Leon
Life is like a roller coaster. It's always a different thrill each day.

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: HP Deskjet weigert cartridge
« Reactie #11 Gepost op: 22 april 2010, 23:11:21 »
Goedenavond,

Ik heb wel geen Deskjet maar een HP Photosmart 7350. Ik ga de kleurencartridge zo eens hervullen. Met mijn Canon printer gaat dat hervullen prima. Die patronen lijken qua constructie wel heel erg op elkaar trouwens. Wie zou dat patent bezitten?

Dat succesvol hervullen was wel pas zo toen ik ze zelf ging hervullen. Als ik ze naar de hervuller moet brengen zat er blijkbaar te veel tijd tussen. Zo'n klemmetje om de spuitopeningen af te sluiten van een euro is wel aan te raden. En niet helemaal leeg printen.

Ik heb trouwens laatst voor een bodemprijs kleur en zwartwit inkt kunnen kopen bij Action 8) Gelijk een voorraadje ingeslagen.

De Photosmart moet vooral ook foto's printen. Met Action hervuller inkt dus straks. Ik ben benieuwd. Valt het tegen dan koop ik wel een originele patroon. Ik zal eerst maar even mijn printer-testblad printen voor het vergelijk. Rood, groen en blauw op die sheet zijn de zuivere kleuren, dus dat is goed voor het vergelijk (en ook voor de controle van de spuitmondjes bijvoorbeeld)
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: HP Deskjet weigert cartridge
« Reactie #12 Gepost op: 22 april 2010, 23:24:20 »
Hoi Just,
Citaat
Ik heb trouwens laatst voor een bodemprijs kleur en zwartwit inkt kunnen   kopen
Teveel voorraad lijkt me ook niet handig. Er staat een "Use before ..." datum op die doosjes. Iemand ervaring met flink 'verlopen' cartridges?


groeten, Peter

Offline Leon

  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 180
  • Geslacht: Man
Re: HP Deskjet weigert cartridge
« Reactie #13 Gepost op: 23 april 2010, 03:14:09 »
Er staat een "Use before ..." datum op die doosjes. Iemand ervaring met flink 'verlopen' cartridges?
Niet met verlopen cartridges, wel met gedateerde inkt voor een Epson.
Dat wordt snotterig.
Groeten, Leon
Life is like a roller coaster. It's always a different thrill each day.

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: HP Deskjet weigert cartridge
« Reactie #14 Gepost op: 23 april 2010, 09:25:30 »
Oh, verhip ja. Bij die HP had ik nog een stel cartridges. Hier heb ik de kleuren cartridge 57

Is "Install before AUG 2006" voldoende flink verlopen  8) ?? Hij gaat er nu in.

HP calibratieblad ... OK! Just Vecht printertestsheet blad 2... Ook helemaal OK Vlakken helemaal egaal en kleuren geen verschil.

Dat weten we dan ook weer. Ik heb wel eens vaker het idee dat die datums vooral zijn voor de voorzichtigheid en misschien ook de handel. Het zal wel niet altijd goed gaan. Deze cartridge lag al die jaren gewoon in de kast in de woonkamer en die is in de zomer nou niet altijd koel ook.

Zal ik maar eens gaan solliciteren bij de Mythbusters? :D
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers