Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

84 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

18 april 2024, 06:34:14

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: HP Deskjet weigert cartridge  (gelezen 16928 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: HP Deskjet weigert cartridge
« Reactie #15 Gepost op: 23 april 2010, 22:06:00 »
De oude cartridge heb ik uiteraard hervuld. Eh ja, met de inkt die ik bij de Canon cartridges ook gebruik. Ze zien er zo akelig gelijk uit qua constructie. Alleen de contactstrip ziet er qua patroon anders uit. Dat valt te begrijpen. Anders past cartridge merk A in printer merk B.

Vervolgens komt dan de vraag hoe je de printer vertelt dat hij die printer als "vol" moet herkennen. Nu, waar dat bij de Canon MP150, 160 en 220 met een druk op de goede knoppen valt uit te schakelen is dat bij deze HP iets omslachtiger. Maar dan ziet hij mijn dapper hervulde cartridge wel weer voor vol aan.
Het is een kwestie van een snippertje doodgewoon plakband op het linksboven contactje, in de printer zetten die dan een testblad print. Vervolgens plak je ook het rechtsbovenste contact af (je hebt nu dus twee afgeplakt), weer in de printer en weer een testblad. Dan haal je de cartridge eruit, verwijdert de plakkers en maakt zonodig de contacten schoon. En presto: 100% vol

Hier vindt je een (engels) verhaal met duidelijke plaatjes.

Resultaat: inktniveau weer op vol. En de kleuren? Ik zie geen verschil. Dus alles kits. Ik begin die Photosmart toch wel heel erg fijn te vinden :)
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers