Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

126 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

20 april 2024, 17:01:26

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: E-tijdschrift  (gelezen 9599 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline meaurouge
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 5
E-tijdschrift
« Gepost op: 10 december 2009, 08:18:23 »
Hoi,

Ik las net een oud draadje over hoe een e-reader er uit zou moeten zien, ik denk dat dit wel een goed voorbeeld is:

http://www.youtube.com/watch?v=ntyXvLnxyXk#ws

Droom maar lekker weg :-)

Jetty.
« Laatst bewerkt op: 10 december 2009, 22:17:48 door Ronald »

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: E-tijdschrift
« Reactie #1 Gepost op: 10 december 2009, 22:22:31 »
Hoi Jetty,

We gaan de papiergeur van zo'n lekker oud boek nog hard missen in de toekomst! ;)

Groeten,

Ronald
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: E-tijdschrift
« Reactie #2 Gepost op: 11 december 2009, 14:18:16 »
Bij de ANWB hadden ze zo'n Sony eReader als demo staan. Daar heb ik maar eens stevig mee gestoeid. Het overtuigde me niet.

In een tijd waarin de goedkope paperback in een beetje boekhandel nauwelijks meer te vinden is en de luxe gebonden boeken vooraan liggen, waarom zou een e-reader met de schermomvang van een enkele pagina van die kleine goedkope paperback van vroegâh het dan ooit redden bij het lezersvolk?

Ik heb weleens geexperimenteerd met een kleine publicatie puur gemaakt voor het beeldscherm. Dat was goed te doen en het was ook nog eens een leuke klus. Maar vrijwel niemand wil dat zo lezen, is mijn ervaring. Geprint wel, maar op het scherm niet.
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: E-tijdschrift
« Reactie #3 Gepost op: 11 december 2009, 23:58:55 »
Hoi Just,
 
>> waarom zou een e-reader met de schermomvang van een enkele pagina van die kleine goedkope paperback van vroegâh het dan ooit redden bij het lezersvolk <<
 
Die denkwijze had ik ook, maar daar komt toch wel wat verandering in. Ik zag laatst in de bieb zo'n ding met liquid paper. Handzaam en extreem goed leesbaar. Zó goed dat ik er in stonk; Ik dacht echt dat men een vel papier voor het display had geplakt.
 
Als ik op vakantie ga, gaat er altijd een stapeltje boeken mee, maar dat is als je je veel verplaatst wel een last. Bovendien lees ik die boeken meestal echt stuk, want ik vouw ze om. En die dikke pillen die ik lees zijn ook qua gewicht een last als je op je rus in een hangmatje of veldbedje ligt.
 
Volgend jaar ga ik waarschijnlijk naar Chili en het Paaseiland (totale zonsverduistering!). Licht reizen is het devies, want het is heel veel reizen tijdens die astronomie-trip. Zo'n e-reader met liquid paper zou dan wel eens een uitkomst kunnen zijn. Je stopt in een ding van een paar honderd gram honderden boeken, en naar ik begrepen heb mogen dat ook pdf's zijn.
 
Ik heb net een paar razend interessante pdf's gevonden, en ga eens op zoek naar meer interessante titels. Kom dat financieel leuk uit, dan ga ik zo'n ding kopen. Natuurlijk is het wel een ander ding als in het filmpje. Ik wil gewoon een wit vlak met letters en geen multimedia show.
Michel Uphoff
Homepage

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: E-tijdschrift
« Reactie #4 Gepost op: 12 december 2009, 07:44:27 »
Ik dacht echt dat men een vel papier voor het display had geplakt
:D :D !
Mooi hè? Heb je even zitten krabben?

Voor die lange reis lijkt me een eReader ook wel wat. Toen ik nog zoveel reisde voor mijn werk had ik constant een laptop bij de hand, maar die kan je ook niet altijd en overal aanzetten.

Om in Japan het dagelijks nieuws te lezen haalde ik 's morgens onder het tandenpoetsen de tekst van de website van de Wereldomroep, bouwde die om met een Word macro en vloog hem in mijn iPod nano. Dan kon ik dat lezen in de taxi. Behoorlijk extreem, maar ik had tenminste wat.
Ik had dan wel een wereldontvanger, maar zelfs met 10 meter antenne uit het raam van de 55e etage was de ontvangst niet <eh> super. Ik moest er ook nog tot middernacht voor opblijven.

Maar dan nog zie ik het lezersvolk niet echt overstappen, mijn eigen indrukkend volgend. Maar dat is riskant bij dit soort voorspellingen ... . ::)
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers