Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

490 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

27 april 2024, 16:33:17

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: openen site bijenhouden.nl  (gelezen 30868 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bijhenhoe
  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 53
  • Geslacht: Man
Re: openen site bijenhouden.nl
« Reactie #15 Gepost op: 30 december 2009, 14:55:46 »
Hallo peter,

Ik heb allebei de browsres erop gehad maar geen resultaat.

Ik heb windows xp en internet explorer 6 volgens mij

groetjes

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: openen site bijenhouden.nl
« Reactie #16 Gepost op: 30 december 2009, 14:58:49 »
Dag Bijenhoe,
Citaat
optie 1 lijkt me onwaarschijnlijk want waarom zou hij me eruit gegooid hebben
Daar heb ik natuurlijk ook geen antwoord op, maar je kan altijd even vragen. Wellicht sta je per abuis op een ban-lijst.
 
Citaat
volgens mij gaat de pc via kabel en de laptop via router. dus dat het aan de router ligt betwijfel ik dan ook.
Hoe je de router bereikt, via een kabeltje of draadloos, dat maakt niet uit. De router (en het ingebouwde modem) is het verbindingspunt tussen iedere computer bij jou en het internet. Een blokkering in de router blokkeert dan ook voor alle aangesloten computers, ongeacht de manier van verbinden.
 
Maar er is in de router dus helemaal niets veranderd de laatste maanden?
 
Citaat
Heb op allebei avast virusscanner als beveiliging.  Is die tijdelijk uit te zetten.
Als de oorzaak echt bij Avast zou liggen, dan is het niet waarschijnlijk dat het 'uitzetten' het probleem oplost. Veel antivirus software laat zich maar heel beperkt uitzetten. Je zou het op een van de computers even kunnen deïnstalleren, daarna herstarten, direct (en alleen) naar die site gaan, en daarna onmiddellijk weer de virusscanner installeren.
Michel Uphoff
Homepage

Offline bijhenhoe
  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 53
  • Geslacht: Man
Re: openen site bijenhouden.nl
« Reactie #17 Gepost op: 30 december 2009, 15:05:33 »
Heb nu de stekker uit de router getrokken en ben nu aan het typen dus als deze tekst aankomt is mijn pc geheel apart aangesloten. Deze werkt via de wanadoo livebox.

Zover ik weet aan de router niets veranderd.


Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: openen site bijenhouden.nl
« Reactie #18 Gepost op: 30 december 2009, 15:44:48 »
Citaat
Heb nu de stekker uit de router getrokken en ben nu aan het typen dus als deze tekst aankomt is mijn pc geheel apart aangesloten. Deze werkt via de wanadoo livebox.
Wacht even, het zit bij jou dus als volgt in elkaar:
- Wanadoo Livebox, en daaraan een router (met draadloos accespoint naar ik aanneem). Dit heb je zo gedaan, omdat die Livebox van jou geen draadloos aan boord heeft? De livebox is een router (en dit is de router die ik in de vorige berichten bedoelde), en als je daar een tweede router aan hangt, kan dat problemen opleveren als je het verkeerd instelt. Maar je zegt overal verbinding mee te krijgen, behalve met die site. Dus neem ik aan dat alles goed ingesteld is.
 
Nu je direct op die livebox bent aangesloten, kan je nog steeds die site niet bereiken?
Zo nee, dan hoef je inderdaad niet in de extra router te kijken. Je had bij het resetten ook die livebox uitgeschakeld? Zo nee, doe dat dan toch. ALLES in het netwerk moet uit. Daarna eerst de Livebox aan, wachten, router aan, wachten, pc's aan.
 
Kom je ook met deze directe verbinding met de livebox niet op de site, dan zou in theorie het probleem in de livebox kunnen zitten. Normaal los je dat met een herstart op, maar mogelijk is er dan iets in de livebox ingesteld dat de site blokkeert.
« Laatst bewerkt op: 30 december 2009, 15:50:39 door Michel Uphoff »
Michel Uphoff
Homepage

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: openen site bijenhouden.nl
« Reactie #19 Gepost op: 30 december 2009, 15:47:59 »
Hallo,
Heb nu de stekker uit de router getrokken en ben nu aan het typen dus als deze tekst aankomt is mijn pc geheel apart aangesloten. Deze werkt via de wanadoo livebox.
Vreemde situatie. Asl ik het goed begrijp heb je computers aangesloten op een kabelmodem en computers draadloos op de Livebox, Dat betekend dat je 2 IP-nummers hebt en op alle computers zowel bekabeld als draadloos kun je die website niet bereiken?

Dan zou bv de firewall van beide routers plotseling die website tegenhouden of alle browsers dat tegelijk doen. Ik denk dan aan een Windows Update, ervan uitgaande dat op alle computers dezelfde Windows versie draait, met name het onderdeel 'verwijderen schadelijke software' waar regelmatig een update van komt. Misschien in de Windows firewall (op alle PC's) die website toevoegen onder Uitzonderingen. Ik zou het anders ook niet weten.
 
Vriendelijke groet,Ruud de Wit

Offline bijhenhoe
  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 53
  • Geslacht: Man
Re: openen site bijenhouden.nl
« Reactie #20 Gepost op: 30 december 2009, 15:55:08 »
Heb eerder vanmiddag alle stekkers eruit gehad, dus alles opnieuw gestart.
De router is anderhalf jaar geleden door een vakman geinstalleerd, en werkt prima
Voor de veiligheid is toen gekozen om de pc via de wanadoo livebox te laten lopen.
Zal nog een keer proberen om de livebox te ressetten door de telefoon kabeltjes eruit te trekken.

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: openen site bijenhouden.nl
« Reactie #21 Gepost op: 30 december 2009, 16:01:40 »
Dag Bijnehoe,
 
Voor de zekerheid: Telefoonkabeltjes loshalen leidt NIET tot het resetten van een router. Je moet de netstroom er af halen, en even wachten. Daarna de netstroom weer aansluiten. Dit geldt voor ELK onderdeel van het netwerk.
Michel Uphoff
Homepage

Offline bijhenhoe
  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 53
  • Geslacht: Man
Re: openen site bijenhouden.nl
« Reactie #22 Gepost op: 30 december 2009, 16:13:10 »
Hallo,
 
kwam ik ook achter dus even de stroom eraf en weer laten zoeken.
 
geen resultaat.
 
De beheerder van de site heeft een reactie gegeven, hij zei eerst voor op de site iets te schrijven moet je ingelogd zijn. Heb hem terug gemaild weet ik maar ik kom niet op de site.
Nu vraagt hij mijn IP adres, waar kan ik dat vinden.
 
groetjes

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: openen site bijenhouden.nl
« Reactie #23 Gepost op: 30 december 2009, 16:16:40 »
Dag Bijenhoe,
Citaat
Nu vraagt hij mijn IP adres, waar kan ik dat vinden.
Ga naar http://www.watismijnip.nl en jouw IP adres wordt bovenin de zwarte balk getoond.
Michel Uphoff
Homepage

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: openen site bijenhouden.nl
« Reactie #24 Gepost op: 2 januari 2010, 19:10:50 »
Hallo, ik ben nog steeds niet verder gekomen als 31 dec. vorig jaar.
Het openen van de site bijenhouden.nl
Volgens provider ONLINE zou het aan de dns server kunnen liggen.
U kunt eventueel IP nr 216.157.136.128( nr bijenhouden.nl ) direct proberen te naderen
Wat bedoelen ze hier mee ??? ?
Groetjes

Klik eens op deze link: http://216.157.136.128/

Zie je nu de tekens NT17 staan?

Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence

Offline bijhenhoe
  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 53
  • Geslacht: Man
Re: openen site bijenhouden.nl
« Reactie #25 Gepost op: 2 januari 2010, 22:43:40 »
Hallo,
 
Nee geen tekens NT17
 
Hij heeft nu hetzelfde zoekgedrag dan bijhouden.nl
 
Groetjes Henk

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: openen site bijenhouden.nl
« Reactie #26 Gepost op: 3 januari 2010, 22:47:11 »
Hoi Henk,

Nee geen tekens NT17

Krijg je dan een wit scherm? Of een wit scherm met een foutmelding? Of wat gebeurt er wel precies?

Ik zal het morgen eens op een andere pc proberen.

Groeten,

Ronald
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: openen site bijenhouden.nl
« Reactie #27 Gepost op: 3 januari 2010, 23:14:33 »
Ronald,

Net nog even geprobeerd: NT17. Komt net zo snel als een normale site, niks aparts. In Ubuntu Linux 9.04 met Firefox 3.0.16 op een ADSL lijn van Telfort (voorheen Tiscali)

De site zelf opent hier ook normaal.

Het is misschien niet veel, maar als ik meer kan doen hoor ik het wel.

Just
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline bijhenhoe
  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 53
  • Geslacht: Man
Re: openen site bijenhouden.nl
« Reactie #28 Gepost op: 4 januari 2010, 09:05:53 »
Hallo,
 
Als ik op de link klik gaat de pc zoeken maar wat ik op dat moment op het scherm heb blijft gewoon staan.
Onderaan geeft hij aan zoeken naar ....... en langzaam 1-2-3 en met veelmoeite 4 groene streepjes en dan krijg ik webpagina kan niet gevonden worden.
Toch heb ik in het verleden die site erop gehad.
De provider geeft aan mogelijk ligt het aan de dns server en kun je proberen rechtstreeks op de site te komen.
maar ik weet niet hoe dit allemaal werkt.
 
Groetjes Henk

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: openen site bijenhouden.nl
« Reactie #29 Gepost op: 4 januari 2010, 13:38:18 »
Hoi Henk,
Als ik op de link klik gaat de pc zoeken maar wat ik op dat moment op het scherm heb blijft gewoon staan.
Onderaan geeft hij aan zoeken naar ....... en langzaam 1-2-3 en met veelmoeite 4 groene streepjes en dan krijg ik webpagina kan niet gevonden worden.
Ik zit nu via KPN ADSL op internet (thuis was via Telfort), en ook hier werkt de link naar http://216.157.136.128/ goed (ik krijg de tekst NT17 te zien). Ook de link naar http://www.bijenhouden.nl/ werkt probleemloos.

Als jij de link met de nummers gebruikt (dus: http://216.157.136.128/ ), dan krijg je dus na lang wachten de melding dat de webpagina niet gevonden kan worden?

Met DNS heeft dat dan niets te maken. DNS vertaalt "bijenhouden.nl" in 216.157.136.128. Dat nummer hoort bij een webserver (waarschijnlijk hebben ze die NT17 genoemd). De NT17-machine ziet dat jij "bijenhouden.nl" wilt zien, en toont je de site. Als je rechtstreeks naar 216.157.136.128 gaat, wordt DNS niet gebruikt (en kan het dus ook geen DNS-probleem zijn).

Ergens gaat er iets fout op de route vanaf jouw internetaansluiting naar de webserver waarop bijenhouden.nl staat. Ik adviseer je om dit aan de helpdesk van je internetprovider voor te leggen (ik zie dat je bij Wanadoo = Online zit). Geef dan aan dat je www.bijenhouden.nl niet kunt bereiken EN dat het GEEN DNS-probleem is, omdat je via http://216.157.136.128 ook GEEN antwoord krijgt.

Succes!  :)

Groeten,

Ronald
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence