Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

502 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

27 april 2024, 20:46:24

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Mediaplayer 12 en Codecs  (gelezen 23395 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Don

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 287
  • Geslacht: Man
    • Homepage Don Esteban
Re: Mediaplayer 12 en Codecs
« Reactie #15 Gepost op: 1 januari 2010, 23:01:22 »
Peter, de balans opmakende zien we dus dat jij met verschillende besturingsystemen verschillende systeem check-uitkomsten krijgt maar de video's bij jou wel allemaal spelen.
 
1. Op mijn desktop met XP is een Systeem check via IE8 foutloos.
2. Op mijn desktop met XP en een Systeem check via FireFox heb ik 2 rode kruisjes. Video plugin en betaalde videos.
Op beide browsers echter spelen alle video's af.
 
Op mijn laptop Vista Basic heb ik alleen IE8. De Systeem check geeft 3 vinkjes en dan als 4de een melding dat Silverlight 2.0 ontbreekt. Die zou benodigd zijn. (niet dus) Ook een rood kruisje bij video plugin. Betaalde video's is echter weer OK.
Ook op de laptop spelen alle videos gewoon af.
 
Tot slot de laptop met W7. Met IE8 toont de Systeem check 5 vinkjes en de laatste een rood kruisje bij betaalde video's.
De check via FF resulteert in 2 rode kruisjes. Bij video plugin en bij betaalde video's.
Resumerend: het is EEN grote hutspot waar geen lijn op te trekken valt.
 
Ik kan twee dingen concluderen: de Systeem Check deugt niet en de video's willen alleen afspelen op XP en Vista. Tenzij... tenzij je Peter of MauriceO heet, want dan werkt het ook op W7. Oh ja, en als je Just Vecht heet (bedankt voor de info Just;-) dan werkt het allemaal niet.
Is er een dokter in de zaal?? pfffff.  :-\

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Mediaplayer 12 en Codecs
« Reactie #16 Gepost op: 2 januari 2010, 00:39:06 »
Dag Don,
 
Ook bij mij werken ATWT en de andere genoemde streams goed (zij het dat ik , net als Peter,  wel op volledig scherm moet afspelen want in een venster heb ik alleen geluid) . Ik heb hier een basis W7 machine met WMP 12.0.7100.0  zonder silverlight en extra codecs.
 
Terug hacken naar Wmp 11 (de Vista versie) lijkt mij geen goed plan want Wmp 12 (of later) hoort bij W7. Het kalltstellen van systeembestanden van W7 om te downgraden is niet direct aan te raden, en ik vermoed dat het ook niet zal helpen.
 
Mogelijk is er iets in de WMP 12 installatie verkeerd gegaan, of heeft een ander multi-media geval de boel verziekt.
 
Probeer eerst attached tooltje eens, dat alle onderdelen van WMP12 opnieuw registreert.
 
Helpt dat niet dan kan je van de geavanceerde troubleshooters van W7 gebruik maken om te zien of die wat kunnen oplossen:
 
Kies start, en plak ik het zoek/uitvoeren vak:
msdt.exe -id WindowsMediaPlayerConfigurationDiagnostic
Klik op "geavanceerde opties", klik op "uitvoeren als administrator",  haal het vinkje bij "automatisch toepassen" weg, en loop de schermen door.
 
Hierna kan je op dezelfde wijze ook nog uitvoeren:
msdt.exe -id WindowsMediaPlayerLibraryDiagnostic
 
Lees de schermen nauwkeurig door, en ook eventuele uitgebreide troubelshooting gegevens.
« Laatst bewerkt op: 2 januari 2010, 00:49:47 door Michel Uphoff »
Michel Uphoff
Homepage

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Mediaplayer 12 en Codecs
« Reactie #17 Gepost op: 2 januari 2010, 00:50:46 »
Hoi Don,

Na wat gepuzzel heb ik de complete url van een GTST.WMV editie van de site kunnen plukken. Als ik nu WMP12 opstart, Ctrl-U indruk en daar de url inplak, wordt dat netjes afgespeeld. Aan WMP12 ligt dan ook niet zou ik zeggen.

VLC 1.0.3 speelt hem ook af. Die geeft de volgende codec info, zie bijlage.

Wordt vervolgt. Het begint een echte soap te worden...


groeten, Peter

Offline Don

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 287
  • Geslacht: Man
    • Homepage Don Esteban
Re: Mediaplayer 12 en Codecs
« Reactie #18 Gepost op: 2 januari 2010, 01:09:59 »
Hoi Michel,
 
¡Gracias antecipadas! Ik heb de WMP repairtool gedownload (zoals je wellicht al gezien had;-) en ik ga er morgen mee stoeien. I'll be back!
 
Peter, GTST werkte sowieso al goed. Je zou het ook eens moeten proberen met ATWT. In elk geval, morgen gaan we de repairtool van Michel er op loslaten. Ik ben benieuwd. Misschien krijgt hij weer gelijk en had ik eigenlijk een cleane installatie van W7 moeten doorvoeren en geen upgrade. Grrrrr  ::)
 
Wordt vervolgd!
 

Offline Don

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 287
  • Geslacht: Man
    • Homepage Don Esteban
Re: Mediaplayer 12 en Codecs
« Reactie #19 Gepost op: 2 januari 2010, 13:57:52 »
Hoi Michel,
 
Het progje Fix+WMP bracht helaas geen oplossing.
De opdracht msdt.exe -id WindowsMediaPlayerConfigurationDiagnostic bracht me naar
'Standaardinstellingen van Windows Media Player herstellen'
Ik klik op Geavanceerde opties, voer de opdracht uit als Administrator, begin opnieuw en haal het vinkje weg bij Oplossingen automatisch toepassen
Na Volgende lees ik: Configuratie-instellingen zijn mogelijk onjuist.
Onverwacht gedrag van Windows Media Player wordt mogelijk veroorzaakt door configuratiefouten.

Met een vinkje in 'Standaardinstellingen van WMP Herstellen' klik ik op Volgende.
Dan kan ik kiezen voor de Oplossing toepassen of overslaan. Ik kan toepassen of verder zoeken maar waar ik ook aan begin, het leidt helaas niet tot de oplossing.
 
msdt.exe -id WindowsMediaPlayerLibraryDiagnostic  Dit brengt me bij WMP-bibliotheek. Mediabestanden laten weergeven in de WMP-bibliotheek.
Melding: Media-bibliotheek is beschadigd. De mediabibliotkeek van WMP is beschadigd. Hierdoor kunt u mogelijk niet bladeren in en zoeken naar mediabe...

Dan de optie om de Mediabibliotheek opnieuw te maken.  We maken hem dus opnieuw maar helaas, ook dit verandert niets aan de zaak.
 
Als ik een resumee van het eigenlijk probleem maak, speelt bijna alles goed af maar ATWT dus niet af en zo ook niet 'Ik hou van Holland. Wellicht spelen er nog meerdere programma's niet af. Ik denk in elk geval dat met name de afleveringen met hoge kijkcijfers de zorgenkindjes zijn. Maar waarom dan wel afspelen op andere computers?
 

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Mediaplayer 12 en Codecs
« Reactie #20 Gepost op: 2 januari 2010, 14:36:09 »
Hoi Don,

De video's op RTL Gemist van ATWT zijn .WVX bestanden. De SysteemCheck van RTL test alleen op een WMP plugin (met IE6 of hoger), in geval van FF wordt getest of er een plugin aanwezig is voor 'video/x-ms-wvx'.
De detectie voor het bekijken van betaalde video's (DRM) lijkt alleen voor IE geschreven te zijn.

Een onvolledige check dus, video's van GTST zijn .WMV bestanden. Beide worden afgespeeld met FF.

Typ in de adresbalk van FF maar eens about:plugins. dat krijg je een lijst van alle geinstalleerde plugins.

Voor FF is er HIER eventueel een plugin te downloaden voor .WVX bestanden.
FF of Chrome kun je natuurlijk wel even installeren op die laptop maar dan niet als standaard-browser instellen.
Kun je IE8 eens de-installeren, computer herstarten en opnieuw installeren?


groeten, Peter

Offline Leon

  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 180
  • Geslacht: Man
Re: Mediaplayer 12 en Codecs
« Reactie #21 Gepost op: 2 januari 2010, 14:49:39 »
Heren,

Ik zit dit smakelijk mee te lezen met een iet wat verlate oliebol in de hand.

Zelfs bij mij werkt het met W7.

Voordat het werkte. Moest wel eerst naar ik meen in Firefox silverlight geĂ¯nstalleerd worden.
Om beweging in het kleine beeldje van IE te krijgen.
Of zo iets.
Groeten, Leon
Life is like a roller coaster. It's always a different thrill each day.

Offline Don

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 287
  • Geslacht: Man
    • Homepage Don Esteban
Re: Mediaplayer 12 en Codecs
« Reactie #22 Gepost op: 2 januari 2010, 15:35:28 »
@Leon, Grrrrrrrr.. oliebol  :'(  Bij mij werkt het ook op XP en Vista. Maar dat telt niet. Ik wil het werkend op de laptop met W7. Temeer omdat dat ding niet van mij is en de eigenaresse wild is op het kijken van soap op haar laptop. Als zij geen As The World Turns kan kijken, turnt de world niet meer voor haar.
Of ik op XP en Vista nu Silverlight heb geinstalleerd of niet, het draait allemaal prima, zowel onder IE8 als onder FF.
 
@Peter, ik had FF uiteraard allang geinstalleerd op de W7 laptop. Anders valt er inderdaad niks uit te testen. De plugin voor WVX-bestanden is inmiddels geinstalleerd en is mooi toegevoegd in de lijst MWMP Firefox Plugin.
IE8 deinstalleren zeg je? Ik had gisteren de complete upgrade W7 nog eens opnieuw geinstalleerd. Ik wil IE8 nog wel eens herinstalleren maar hoe? Het wordt als onderdeel van W7 geinstalleerd en staat daarom niet in de lijst met de te verwijderen programma's.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Mediaplayer 12 en Codecs
« Reactie #23 Gepost op: 2 januari 2010, 16:48:01 »
Hoi Don,

Citaat
Als zij geen As The World Turns kan kijken, turnt de world niet meer voor haar.
O, misschien moet je DIT even laten lezen, dan is je probleem snel opgelost ;) .

Citaat
IE8 deinstalleren zeg je? Ik had gisteren de complete upgrade W7 nog eens opnieuw geinstalleerd.
OK, dan heeft dat weinig zin. Voor de liefhebbers, IE8 kan je zo aan/uitvinken, zie 1e bijlage.

Kijk eens bij ControlPanel - Default Programs - Associate a file type or protocol to a program. Zie 2e bijlage bij .wvx en de 3e bijlage bij MMS.

Wat staat daar precies?


groeten, Peter
« Laatst bewerkt op: 2 januari 2010, 16:55:01 door Peter »

Offline Don

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 287
  • Geslacht: Man
    • Homepage Don Esteban
Re: Mediaplayer 12 en Codecs
« Reactie #24 Gepost op: 2 januari 2010, 23:47:07 »
Hoi Peter,
 
Dat ATWT ermee stopt was al bekend. Ze is dan ook in therapie gegaan ;D
 
Mijn Engels is uitstekend maar bij W7 op zijn Engels haak ik even af. Kan je even in mijn moedertaal aangeven waar ik de getoonde vensters vinden kan?  Don

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Mediaplayer 12 en Codecs
« Reactie #25 Gepost op: 3 januari 2010, 00:58:23 »
Hoi Don,

Citaat
Kan je even in mijn moedertaal aangeven waar ik de getoonde vensters vinden kan?
Tuurlijk, W7 biedt gelukkig de mogelijkheid om een andere systeemtaal te kiezen  8)

mbt IE8: Configuratiescherm - Programma's en onderdelen - helemaal links in het venster "Windows-onderdelen in- of uitschakelen".

mbt extensie .WVX en protocol MMS: Configuratiescherm - Standaardprogramma's - Een bestandstype of protocol aan een programma koppelen
Wat staat daar precies, even een screenshot maken.


groeten, Peter

Offline Don

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 287
  • Geslacht: Man
    • Homepage Don Esteban
Re: Mediaplayer 12 en Codecs
« Reactie #26 Gepost op: 3 januari 2010, 14:02:36 »
Hoi Peter,
 
Bijgaand 2 screenshots. Ik heb er twee moeten maken want jij wil natuurlijk WVX en MMS zien en die kreeg ik samen niet op 1 screenshot. Ik zie geen onregelmatigheden. Don



« Laatst bewerkt op: 3 januari 2010, 17:59:52 door Ronald »

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Mediaplayer 12 en Codecs
« Reactie #27 Gepost op: 3 januari 2010, 14:45:57 »
Hoi Don,

Die 2 zien er zo uit als hier.
Wat wel anders is, is .xml. Dat is hier gekoppeld aan Internet Explorer en bij jou aan XML Editor. Kun je dat eens aanpassen en testen.

Ik zag volgens mij een antivirus ikoontje van NOD32, kun je die eens uitschakelen en nog eens testen. Hier draait momenteel alleen MSE
Hoe staan de beveiligingen in IE8, toch niet extreem hoog?
Heb je nog andere vuurmuren actief?


Peter

Offline Don

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 287
  • Geslacht: Man
    • Homepage Don Esteban
Re: Mediaplayer 12 en Codecs
« Reactie #28 Gepost op: 3 januari 2010, 16:16:27 »
Hoi Peter,
 
Ik heb .xml gekoppeld aan de Internet Explorer. Geen resultaat.
Ja, ik heb op die laptop NOD 4.0 geupgraded. W7 maakte melding van het feit dat 2.7 een oudje is. Het werkt prima maar wie durft  W7 tegen te spreken?  ::) 3.0 werd weliswaar geaccepteerd maar 4.0 zou pas optimaal zijn volgens ESET.
Uitzetten van NOD 4.0 bracht (gelukkig) ook geen resultaat. IE8 staat niet extra hoog beveiligd. Ik had hem inderdaad al eens een trapje lager gezet maar wederom geen resultaat.
Wat de vuurmuren betreft, ik zal de draadloze LAN eens veranderen naar rechtstreekse verbinding via kabelmodem. Nu maak ik met deze laptop internetverbinding via een wireless accesspoint op een kabelrouter is aangesloten. De router gaat weer naar het kabelmodem van Ziggo. Eigenlijk zit in iedere apparaat een firewall, nietwaar? (Alhoewel, kent een accesspoint ook een firewall?) Desalniettemin wekt het ook wireless op mijn eigen Vista Basic. Ik ga toch eens uitproberen via de kabel maar ik heb er een zwaar hoofd in.  I'll be back. Don.
 
Helaas, ook rechtstreeks op de kabel vertikt ATWT het. Maar wat een verschil in snelheid. Van 54 Mbps naar 100 Mbps is verdraaid goed merkbaar. Het zou goed kunnen dat een cleane installatie van W7 de oplossing brengt. Maar daar wil ik voorlopig nog niet aan denken.
« Laatst bewerkt op: 3 januari 2010, 16:35:15 door Don »

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Mediaplayer 12 en Codecs
« Reactie #29 Gepost op: 3 januari 2010, 19:51:21 »
Hoi Don,

Citaat
W7 maakte melding van het feit dat 2.7 een oudje is. Het werkt prima maar wie durft  W7 tegen te spreken?
Tss, wat een overkill aan bemoeizucht. :(

Even het verschil tussen de video's van ATWT en GTST:
De ATWT video's zitten nogal raar verpakt t.o.v GTST. Beide zijn namelijk .WMV bestanden alleen die van ATWT worden opgeroepen via een WVX en een XML. In de XML staat pas de url naar het WMV bestand. Een nogal omslachtige manier maar er zal wel een reden voor zijn.

Toevoegen van rtl gemist aan de lijst van vertrouwde websites biedt ook geen soelaas?

Als je wil kan ik hier wel de url naar het WMV or XML bestand posten als het mag.
Dan kun je dat stukje even testen.


Peter