Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

365 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

29 maart 2024, 13:15:36

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Homeplug en routing  (gelezen 6505 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Homeplug en routing
« Gepost op: 7 november 2009, 20:15:26 »
Bericht 1 van 3

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:PimmetjeDatum:23-01-2005
 Aan:AllenMsgID:1920.1
 Onderwerp:homeplug en routingForum:ws-nlcomputer
Hallo allemaal,

Terugkomend op een eerder berichtenverkeer over homeplug. Ik heb de volgende homeplug gevonden: Moka. Wat ik denk te weten, is, wanneer ik 3 computers via een router wil aansluiten, dan heb 3 homepluggen nodig. Een PC is al via een kabel aangesloten. Die andere twee moeten nog. Voor beide computers heb ik in ieder gavl een plug nodig. Mara hoe zit het met de router? Volgens zeggen heb ik daar ook een plug nodig, die aangesloten wordt op een poort van de router. Maar hoe gaat het dan in z'n werk? Is in zo'n plug ook een soort van routing ingebouwd? Want als beide aangesloten pc's gaan interneten, hoe komt dan het juiste bericht bij de juiste computer?

Groetjes

Pim

----------------------------------------------------------------------
SuSE Linux 8.2, Xampp en af en toe eens W-XP SP2



Bericht 2 van 3

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:23-01-2005
 Aan:PimmetjeMsgID:1920.2
 Onderwerp:homeplug en routingForum:ws-nlcomputer
Dag Pim,
>> Voor beide computers heb ik in ieder gavl een plug nodig. Mara hoe zit het met de router? Volgens zeggen heb ik daar ook een plug nodig, die aangesloten wordt op een poort van de router. Maar hoe gaat het dan in z'n werk? Is in zo'n plug ook een soort van routing ingebouwd?  <<
Je hebt inderdaad ook een plugje nodig voor in de router. Beide Dlan pluggen aan de computers zullen die ene plug aan de router gebruiken voor hun verkeer. De snelheid, 14Mbit/s max wordt dan wel gedeeld, maar dat is geen bezwaar, zelfs niet in het geval dat beide pc's of volle bandbreedte internettoegang hebben. Zo'n homeplug heeft als het ware een ingebouwde hub, zodat een plug tegelijkertijd met meerdere andere pluggen kan communiceren.

Michel Uphoff (Sysop)
Homepagina


Bericht 3 van 3

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:PimmetjeDatum:23-01-2005
 Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:1920.3
 Onderwerp:homeplug en routingForum:ws-nlcomputer
Hi Michel,

Als ik het dan goed begrijp, gaat een bericht, wat terugkomt van internet, eerst naar pc1, maar bemerkt dan dat het niet voor die pc bestemd is en dan naar pc2. Klopt dat?

Groetjes

Pim

----------------------------------------------------------------------
SuSE Linux 8.2, Xampp en af en toe eens W-XP SP2