Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

339 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

29 maart 2024, 06:31:58

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Level One Router i.c.m Livebox van Orange  (gelezen 15105 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline cube2010
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 23
  • Geslacht: Man
Level One Router i.c.m Livebox van Orange
« Gepost op: 29 januari 2010, 11:32:57 »
Hallo,
Ik ben net een dag nieuw hier en heb een vraag.
Heb sinds kort een Level One WBR 6002 draadloze router voor mijn Dell Inspiron 6400 laptop.
Werkt aanvankelijk goed, maar de internet verbinding valt steeds uit.

Als ik m'n laptop dan weer in standby-stand zet en daarna weer opstart, pakt ie 'm (soms ook niet) weer.  Maar dat is natuurlijk niet de bedoeling van zo'n draadloze router; erg onhandig en lastig.

Misschien is er iemand die deze ervaring ook heeft en iets weet?
Of heb ik een miskoop gedaan met deze router?

bij voorbaat mijn dank,

vrgr,

cube
« Laatst bewerkt op: 29 januari 2010, 14:35:48 door Ronald »

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Level One Router i.c.m Livebox van Orange
« Reactie #1 Gepost op: 29 januari 2010, 12:01:41 »
Dag Cube,
 
Kan je wat meer vertellen over hoe dat ding is aangesloten? Het is een router, dus het ding heeft een modem nodig voor het internetverkeer. Wat voor merk en type modem heb je?
 
Hoe heb je die Level One aangesloten op het "Modem"?
Michel Uphoff
Homepage

Offline cube2010
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 23
  • Geslacht: Man
Re: Level One Router i.c.m Livebox van Orange
« Reactie #2 Gepost op: 29 januari 2010, 13:05:46 »
Hallo Michel,

Tof dat je reageer in ieder geval.
De modem is dus een LiveBox (merk is Sagem, maar type ??) van Orange (heet nu Online), met daarop 2 uitgangen voor 2 ethernetkabels (dus voor 2 pc's).
De ene gaat gewoon naar mijn desktop (gedraad dus) en de andere gaat dus naar mijn Level One WBR 6002 wireless router.

En die staat dus in (draadloze) verbinding met mijn Dell Inspiron 6400 (perfect apparaat overigens).
Als ik de laptop gedraad gebruik (ik heb een lang ethernetkabel van zo'n 6 meter), is er niks aan de hand; werkt ie urenlang achter elkaar.
Maar een laptop is juist bedoelt om er draadloos mee te werken, ja toch?

Wanneer ik 'm dus draadloos gebruik, valt de internetverbinding steeds (en dat gebeurt vaak) uit.
Later pakt ie 'm dan weer, maar het blijft steeds gebeuren.
Collega's op m'n werk vertelde mij ook, dat dit niet normaal was.

Ook is het ip-adres van de modem (192.168.1.1) en van de Level One WBR 6002 (192.168.0.1), verschillend en dat moet juist
volgens een collega van me.

Ik weet niet wat er loos is en misschien is het wel een miskoop, want hij was eigenlijk niet eens zo duur , rond de €32,- dacht ik.
Heb wel routers gezien van meer dan €100,- (van Linksys) en hoger.

Heeft het echter wel zin om zo'n dure router aan te schaffen, want dat is nogal een prijsverschil.
Okay, als het dan storingsloos werkt ga ik er misschien voor, maar als het niet nodig is?!

Of wellicht een ander merk modem? (maar mag dat wel van de provider?).

weet u (jij?) wat het kan zijn?

met vriendelijke groet,

cube2010
« Laatst bewerkt op: 29 januari 2010, 13:19:04 door cube2010 »

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Level One Router i.c.m Livebox van Orange
« Reactie #3 Gepost op: 29 januari 2010, 13:46:58 »
Dag "Cube"
 
Je hebt dus een router achter een router (die Livebox is geen modem maar een modem-router) gehangen. Je hebt nu twee routers en routers delen IP adressen uit via een apparaat dat een DHCP server heet. Je hebt nu twee dhcp servers, en dat kan een oorzaak van het probleem zijn, want er mag er 1 een zijn in een netwerk. Je had eigenlijk geen router nodig, maar een accesspoint. Allereerst is het de moeite waard die Level One te degraderen tot accesspoint:
 
Ga (zie handleiding) die level one in, en zet de daarin aanwezige dhcp server uit. Vervolgens verbind je de Level One via een van de 4 LAN poorten (dus niet via de gele Wan poort) met de LiveBox.
 
Heb je geen verbinding meer (Dell op automatisch IP adres zetten, en herstarten) reset dan de level one eerst en zet dan de Dhcp-server weer uit.
 
Heb je nu weer verbinding met Internet (via draadloos), en blijft deze wegvallen dan zouden oorzaken kunnen zijn:
 
- de afstand tussen de Dell en de LevelOne is te groot of er bevinden zich dikke obstakels als muren of betonnen plafonds tussen. Zet in dit geval de Dell eens dicht bij de Level One en kijk of het signaal nu stabiel blijft. Zo ja, dan zal je met een kabel het "accesspoint" op de een of andere manier dichter bij de Dell moeten brengen.
- De Level One schakelt automatisch tussen kanalen, en daar kan de Dell mogelijk niet tegen. Zeker als de Level One automatisch schakelt op europeese kanalen (die tot 13 lopen), en de Dell ondersteunt alleen Amerikaanse kanalen (die tot 11 lopen), kan het mis gaan. Probeer eens in het wireless deel van de LevelOne setup, de keuze voor kanalen vast te zetten op bijvoorbeeld kanaal 3,5 of 7. Mogelijk heeft de LevelOne zelfs een kueze tussen Europeese, Usa of Japanse kanalen. Kies dan eens USA als je per sé van de automatische kanaalwisseling gebruik wilt blijven maken.
Michel Uphoff
Homepage

Offline cube2010
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 23
  • Geslacht: Man
Re: Level One Router i.c.m Livebox van Orange
« Reactie #4 Gepost op: 29 januari 2010, 14:30:52 »
Hallo Michel,

Nou bedankt voor deze tip; ik heb in het ip adres van de Level One (192.168.0.1) "router"vervangen voor "access point"
,daarna op "save" geklikt. 
Maar hoe je die DHCP server moet uitschakelen, weet ik niet, die staat dus nog ingeschakeld.
Maakt me ook niks uit, als het maar werkt, ja toch??

Ehternet kabel inderdaad in een van de 4 Lan aansluitingen(gewoon no.1) gedaan (dus niet in die gele, waar ie eerst in zat;WAN) en vooralsnog werkt het, toppie!
Maar nu nog even afwachten of het ook blijft werken, maar ik heb er een goed vertrouwen in, want in de situatie zoals die was,
had ik nu (tijdens dit bericht typen) al geen verbinding meer.
Om de paar minuten viel de verbinding uit, heel irritant.

Hartstikke bedankt in ieder geval!!
Je hebt er echt kaas van gegeten!! (maar ik heb meer verstand van verzekeringen; nee hoor, geintje!)


vriendelijke groet,

cube

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Level One Router i.c.m Livebox van Orange
« Reactie #5 Gepost op: 29 januari 2010, 15:08:07 »
Dag Cube,
Citaat
"router"vervangen voor "access point"
Mooi! Ik wist niet dat dat apparaat zo'n instelling had, maar daarmee heb je waarschijnlijk het probleem van de Dhcp-server ook opgelost. Laat over een tijdje nog even weten of het probleem inderdaad opgelost is?
Michel Uphoff
Homepage

Offline cube2010
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 23
  • Geslacht: Man
Re: Level One Router i.c.m Livebox van Orange
« Reactie #6 Gepost op: 29 januari 2010, 15:28:13 »
Hoi Michel,

Van de verkoper van de router (ik heb 'm gebeld) weet ik dat als je het apparaat omzet van router naar access point, het DHCP functie automatisch uitgeschakeld wordt.

Klasse!!

Want zoals ik al zei; normaal gesproken had ik allang een internet-uitval gehad.
Wist ook niet dat de Orange Livebox zowel een modem als een router is.
Weet ook niet eens wat het verschil tussen modem en router exact is.

Denk dat het probleem opgelost is!

Op dit moment doet ie 't nog steeds.

Nogmaals heel bedankt!

cube 2010

Offline cube2010
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 23
  • Geslacht: Man
Re: Level One Router i.c.m Livebox van Orange
« Reactie #7 Gepost op: 31 januari 2010, 13:47:28 »
Hallo Michel,

heb net bericht gestuurd naar de Help-berichtensectie, omdat ik niet precies weet welke sectie.

Ging om hoe ik bestanden van desktop naar laptop overzet.
Moet dat via USB poort/kabel??
Heb het nog nooit gedaan, vandaar.

Het gaat dan vooral om muziek (complete cd's, originele dus geen mp3), wat foto's en emailadressen ; geen films).
Bij laatste formentatie na een crash/virus (anderhalve maand terug) was ik dus alles kwijt, daarom juist.

Formenteren lukt me wel, paar keer gedaan al (na crash/virus); heb ook Windows XP-home originele cd.

Vrije ruimte op harde schijf ven laptop is zat (132gb van 160gb totaal), en desk top nog meer (320gb totaal).

Is er iets van "verzonden berichten" zodat je het (voordat de ontvanger reageert) bericht nog even kunt nalezen?
Zoals in Outlook/Express/MSN?

weekend en vriendelijke groet,


cube

ps: ik zag dat je schilder bent, heel mooi!
mijn opa deed ook aan kunstschilderen.

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Level One Router i.c.m Livebox van Orange
« Reactie #8 Gepost op: 31 januari 2010, 14:28:39 »
Dag Cube,
 
Citaat
Ging om hoe ik bestanden van desktop naar laptop overzet.
Dat kan op berschillende manieren, bijvoorbeeld via een netwerkje (dat je dan wel eerst moet opzetten) Meest eenvoudige methode is via een USB-stick. Zo'n Usb-stick is goedkoop, pakweg 10 tot 20 euro, en er kan veel op (zo'n 4 tot 8 Gb, oftwel zo'n 8 tot 16 cd's). Heb je direct een externe backup. Die dingen zijn overal te krijgen, kijk bijvoorbeeld eens HIER

Citaat
Is er iets van "verzonden berichten" zodat je het (voordat de ontvanger reageert) bericht nog even kunt nalezen?
Je bedoelt op dit forum? Daar kan je jouw berichten altijd even nalezen (wel pas ná verzenden), en binnen een uurtje ook nog aanpassen als je er foutjes in ontdekt.

Citaat
ps: ik zag dat je schilder bent, heel mooi!
Nee, dat ben ik niet (was het maar waar), dat is mijn vader Piet. Die kon geweldig mooi schilderen, en daarom heb ik die site gemaakt als herinnering en kleine hommage aan hem en zijn kunst.
Michel Uphoff
Homepage

Offline cube2010
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 23
  • Geslacht: Man
Re: Level One Router i.c.m Livebox van Orange
« Reactie #9 Gepost op: 31 januari 2010, 15:08:53 »
Hallo Michel,

Okay, ik dacht dus dat je zelf schilderde.

Oh ja, dat ken ik wel een USB-stick en ook de site Pixmania ken ik.
Ga ik op die manier doen.

Wat ik helemaal vergat (kwam ik tegen tijdens het opruimen van m'n dressoir).
Heb ook externe harde schijf (Memorex: Arcsoft TotalMedia backup), maar ging toen mis,
ik weet niet wat ik precies verkeerd deed, maar slechts een deel van de bestanden had ie "bewaard".
Deze externe is 250gb dus genoeg.
Dus daar kan het ook mee,alleen moet ik even weten hoe precies.

dank je wederom voor je reactie!


doeii,

cube

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Level One Router i.c.m Livebox van Orange
« Reactie #10 Gepost op: 31 januari 2010, 16:34:53 »
Dag Cube,
 
Citaat
(Memorex: Arcsoft TotalMedia backup)
Programma ken ik niet, en zo te horen is het niet al te doorzichtig.

Citaat
Dus daar kan het ook mee,alleen moet ik even weten hoe precies.
Gewoon met de verkenner is meestal het makkelijkst. Als je die externe schijf aan de pc prikt, ontstaat er hoogstwaarschijnlijk een nieuwe driveletter (kijk even in "Deze Computer" of er na een tijdje een extra letter verschijnt). Vervolgens markeer je bijvoorbeeld een map met de verkenner. De naam van de map wordt dan blauw. Zie afbeelding 1, waar ik links mijn Usb disk (U:) in beeld heb en rechts de map "Afbeeldingen" heb gemarkeerd met een muisklik.
 
Zorg er dus voor dat de letter van die externe schijf ook in beeld is, en sleep terwijl je de RECHTERmuisknop ingedrukt houdt die gemarkeerde map naar die letter. Zie afbeelding 2, waar ik terwijl de rechtermuisknop ingedrukt blijf houden de map "Afbeeldingen" naar U: gesleept heb, let op het kleine + teken dat bij de muiscursor ontstaat.
 
Laat nu die rechtermuisknop los. Er verschijnt een menuutje, en kies daaruit "Kopiëren". Zie afbeelding 3, en merk op dat je als je je vergist hebt ook nog voor annuleren kan kiezen.
Michel Uphoff
Homepage

Offline cube2010
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 23
  • Geslacht: Man
Re: Level One Router i.c.m Livebox van Orange
« Reactie #11 Gepost op: 31 januari 2010, 17:14:35 »
Hoi Michel,


Ga ik proberen weer, toppie!  Maar wordt vanavond.

Maar ga eerst langs vriend van me, in woonplaats hier in de buurt.
Heeft morgen avondienst (ik heb weekje vrij; genoeg dagen opgespaard).

later,

cube

internet verbinding blijft het nog steeds (onafgebroken) doen, klasse!!
« Laatst bewerkt op: 31 januari 2010, 17:24:57 door cube2010 »

Offline cube2010
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 23
  • Geslacht: Man
Re: Level One Router i.c.m Livebox van Orange
« Reactie #12 Gepost op: 1 februari 2010, 15:04:06 »
Hallo Michel,

Heb het geprobeerd met die harde schijf (Memorex), maar ik krijg het niet voor elkaar.
Als ik deze harde schijf met de pc (in USB-poort) verbind, d.m.v usb kabel, moet eerst de sofware (ArcSoft TotalMedia Backup),
geinstalleerd worden.
Dat kan niet anders.
Komt dan (in "deze computer" ) naast schijf;C  te staan; "traveldrive;E" staat er dan.

Ik begrijp er niks van. Jammer van die externe harde schijf, want ik heb er eigenlijk niets aan.
Weet er niet mee om te gaan.

Maar het geeft niet, ik denk dat ik het via een usb stick ga doen, het moet makkelijk zijn.

Heb (tenminste, dat denk ik) de bestanden van desktop op deze harde schijf gezet, maar nu overzetten naar laptop is een probleem.

Ieder geval bedankt !

later,


cube

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Level One Router i.c.m Livebox van Orange
« Reactie #13 Gepost op: 1 februari 2010, 16:36:09 »
Dag Cube,
 
Citaat
Als ik deze harde schijf met de pc (in USB-poort) verbind, d.m.v usb kabel, moet eerst de sofware (ArcSoft TotalMedia Backup), geinstalleerd worden.
En wat gebeurt er als je dat installeren gewoon overslaat (dus het venster van dat installatieprogramma sluit zonder te installeren)? Zie je dan even later in "Deze Computer" niet ergens een extra driveletter?
 
Zo ja, klik dan eens op die letter. Zie je nu de inhoud van die memorex?
 
Michel Uphoff
Homepage

Offline cube2010
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 23
  • Geslacht: Man
Re: Level One Router i.c.m Livebox van Orange
« Reactie #14 Gepost op: 1 februari 2010, 18:45:21 »
Hallo Michel,

Heb zojuist usb stick (8gb) gekocht, maar ook nu weet ik niet hoe dit moet.
Overigens alles in het Engels, Nederlands zit er niet tussen (het merk is Maxwell).
Weer zonde van het geld, die externe harde schijf kostte zo'n € 50,- toen, deze usb stick weer € 20,- , zonder dat ik er ook maar iets aan heb.
Geef mij maar weer de ouderwetse cassettebandjes, veel makkelijker gewoon plug and play, klaar.
Vind het allemaal maar zeer ingewikkeld   "effe"  muziek/foto's overzetten is er niet bij, vergeet het maar!

Ook dom om zoiets te kopen, in mijn geval; je moet toch de nodige pc kennis hebben om zoiets te kunnen.
Dat blijkt dus wel.

later,

cube