Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

214 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 19:17:35

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Level One Router i.c.m Livebox van Orange  (gelezen 15103 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Level One Router i.c.m Livebox van Orange
« Reactie #15 Gepost op: 1 februari 2010, 19:31:58 »
Dag Cube,
 
Citaat
Heb zojuist usb stick (8gb) gekocht, maar ook nu weet ik niet hoe dit moet.
Ok, lopen we er stapje voor stapje doorheen:
 
1: Zet het geluid van jouw boxen aan
2: Doe die stick in de usb-poort, en wacht even
-  Hoor je na het insteken van de stick een muziekje? Zo ja, mooi!
-  Zie je rechtsonderin bij de tijd een icoontje verschijnen? (zie de afbeelding icoontje bij rode pijl) Zo ja, Mooi!
 

-  Opent er soms na enige tijd een venstertje waarin keuzes als afspelen, Verkennen enzo? Zo ja, sluit dat venstertje gewoon af, Windows probeert je weer eens te 'helpen'.
3: Vanaf nu ga ik er dus vanuit, dat bovenstaande klopte, en in iedere geval dat icoontje onstaan is.
 
Dubbelklik nu op "Deze Computer". Als het goed is zie je daar een aantal namen met daarachter letters met dubbele punten staan. Bijvoorbeeld blabla (C:) en DvD (D:).
Zit er nu een andere letter die je niet gezien hebt bij? Bijvoorbeeld Usb (D:) ?
Zo nee, wat staat daar dan (wees nauwkeurig) wél?
 
Let er op, dat sommige Usb sticks allerlei software aan boord hebben die automatisch gestart dreigt te worden. Die software heb je NIET nodig, dus ga op geen enkel aanbod in.
 
Afhankelijk van je antwoord gaan we verder, want een pas gekochte Usb stick gaat niet de kast in, die moet werken.
 
Michel Uphoff
Homepage

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Level One Router i.c.m Livebox van Orange
« Reactie #16 Gepost op: 1 februari 2010, 19:55:28 »
Hoi Cube,

Citaat
Geef mij maar weer de ouderwetse cassettebandjes, veel makkelijker gewoon plug and play, klaar.
Cassettebandjes en computers? dat is wel erg antiek, begin jaren '80 ?.

Een moderne USB-stick is ook plug and play hoor, en je hoeft hem niet om te draaien  :D .


groeten, Peter

Offline cube2010
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 23
  • Geslacht: Man
Re: Level One Router i.c.m Livebox van Orange
« Reactie #17 Gepost op: 1 februari 2010, 20:28:39 »
Hallo Michel,

Na dubbelklik op "Deze computer" ,staat achter:  "stations met verwisselbaar medium"


o.a : SECURE(I:)    en     PUBLIC(J:)    die tenminste op de usb stick slaan (lijkt mij).



want daarboven staat (maar dat stond er ook voordat ik de usb stick had);

Dvd-ram station(D:)     Verwisselbare schijf(E:)    Verwisselbare schijf(F:)    Verwisselbare schijf (G:)   Verwisselbare schijf(H:)

maar deze hebben (volgens mij) dus geen betrekking tot de usb stick; het stond er altijd al.

verder niets,



groeten,

cube

Offline cube2010
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 23
  • Geslacht: Man
Re: Level One Router i.c.m Livebox van Orange
« Reactie #18 Gepost op: 1 februari 2010, 20:36:12 »
Hoi Cube,
Cassettebandjes en computers? dat is wel erg antiek, begin jaren '80 ?.

Een moderne USB-stick is ook plug and play hoor, en je hoeft hem niet om te draaien  :D .


groeten, Peter


Hoi Peter,


Ja, maar het was wel makkelijk!  Pats..en klaar!
Zo'n spoelendeck (bijv.  Revox/Studer/Teac) vind ik helemaal gaaf!
Reel to reel.

vrgr,

cube

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Level One Router i.c.m Livebox van Orange
« Reactie #19 Gepost op: 1 februari 2010, 21:55:17 »
Dag Cube,
 
Citaat
SECURE(I:)    en     PUBLIC(J:)

Mooi! Je hebt er dus -zolang de Usb-stick in de pc gestoken is- twee "schijven" bij!
I: (waar je waarschijnlijk een wachtwoord op kan zetten, komt later wel) en J: met onbeveiligde toegang. Op deze laatste letter gaan we een testkopie van een document of zo zetten:
 
Dubbelklik nu op "Deze Computer", en je zal zien dat die letter J: weer verschijnt. Hoe kopieer je nu iets van jouw map "Mijn Documenten" naar die J: schijf?
 
1: Kies beeld, explorerbalk, mappen.
Het beeld bestaat nu uit twee helften, links zie je al die schijfletters waaronder J: terug.
Ergens onderin links zie je ook "Mijn Documenten". Klik daarop. Rechts verschijnen nu de mappen en bestanden die in "Mijn Documenten" staan.
 
Maar links zijn plotseling alle letters weg. Geen nood, klik links op het plus-tekentje voor "Deze Computer" en de inhoud van de computer met alle schijfletters komt weer tevoorschijn.
 
2: Het is van belang je even goed te realiseren wat je ziet: Links alle "schijven" met letters waarvan je inmiddels weet dat J: de Usb stick is, en rechts de inhoud van "Mijn Documenten".
 
3: Klik op een map in Mijn Documenten rechts en die map springt open.
Kies een documentje oid uit die map uit en klik er één keer op. De naam wordt blauw gemarkeerd.
Sleep nu - terwijl je de RECHTER muisknop ingedrukt houdt dat gemarkeerde documentje met de muispijl naar J:
J: wordt blauw. Laat nu pas de rechter muisknop los, en er verschijnt een menu in beeld, kies kopiëren.
 
Het documentje wordt nu uit de gekozen map in Mijn Documenten naar J: gekopieerd.
 
Klaar..
 
Sluit ter controle het hele venster weer, en ga weer naar deze computer, dubbelklik daarin op de J: schijf, en als je alles goed hebt gedaan zie je de kopie daar staan.
 
Dit kunstje, kopieren met de verkenner moet je echt een flink aantal keren oefenen. Als je het eenmaal doorhebt, is het eenvoudig en kan je er alles wat je wilt mee naar die J: schijf (de Usb-stick dus) kopiëren. En geloof mij, als je er eenmaal mee om kan gaan is het stukken eenvoudiger en sneller dan zo'n tape!
 
We hebben deze keer de verkenner geopend door naar "Deze Computer" te gaan. Handiger is het vaak om de verkenner te starten via: Rchtsklik op de knop "Start" > "Verkennen"
 
Lukt het zo wel?
Michel Uphoff
Homepage

Offline cube2010
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 23
  • Geslacht: Man
Re: Level One Router i.c.m Livebox van Orange
« Reactie #20 Gepost op: 2 februari 2010, 15:31:11 »
Hallo Michel,


Klasse uitleg; heb het geprobeerd (zoals jij het uitlegt) en inderdaad staat nu alles (tenminste, datgene wat ik wil kopieren).
Alleen als ik dus met de rechtermuisknop op een item ga staan, krijg je direct een venster met o.a kopieren naar...
dus dan kan je dan ook de desbetreffende schijf (J: =usb stick dus) aanklikken, zo kan het ook toch?
Dus zonder het item (met vastgehouden rechtermuisklik) over het beeldscherm te slepen.

Wel is het zo, nadat ik het scherm weer had afgesloten en opnieuw deze computer en dan dubbelklik op schijf (J:),
dan krijg ik de opgeslagen items alleen onder in beeld, maar dat maakt me niet uit, het gaat om de zaak te verplaatsen naar laptop.
Oh nee, ik was weer te voorbarig; als ik op een item onder in beeld klik, verschijnt dat over een groot deel van 't scherm inderdaad.

Ga ik nu effe proberen, kijken wat ie doet.

vriendelijke groet,

cube  :D :D

Offline cube2010
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 23
  • Geslacht: Man
Re: Level One Router i.c.m Livebox van Orange
« Reactie #21 Gepost op: 2 februari 2010, 15:50:24 »
Hoi Michel,

Daar was ik weer.
Bestanden staan nu inderdaad in  "mijn documenten" op mijn laptop, dus dat is gelukt, klasse!
Nu alleen nog (de muziek althans) de items verplaatsen naar mijn Windows Media Player op laptop.

Maar moet weer effe zoeken, want nu kan Windows Media Player nummers opeens niet meer afspelen, raar.
Was gisteren nog niet zo.

Je hebt me weer klasse geholpen, Michel!
Is het puur een hobby van je (pc's) of is het ook je werk?

later,

cube

Offline cube2010
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 23
  • Geslacht: Man
Re: Level One Router i.c.m Livebox van Orange
« Reactie #22 Gepost op: 2 februari 2010, 16:26:27 »
  Michel,


Nou, gelukt hoor, geweldig!
Windows Media Player speelt alles wel af, gelukkig maar.
Foto's ook getransporteerd naar laptop.

Nu nog even de usb stick  "wissen", moet zeker d.m.v "formatteren" van schijf (J:=usb stick) in dit geval?

groet en toppie weer!



cube  :)

Offline cube2010
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 23
  • Geslacht: Man
Re: Level One Router i.c.m Livebox van Orange
« Reactie #23 Gepost op: 2 februari 2010, 16:33:43 »
Michel,


Ook usb stick gewist ,d.m.v   formatteren stick is nu ook weer leeg; gebruik 'm toch alleen maar om bestanden over te zetten.

Pc hulp aan huis afgezegd,is niet meer nodig, maar hij vond het geen probleem.
Hij heeft het daarmee druk zat, daarom juist.


thanks again!

cube   :D

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Level One Router i.c.m Livebox van Orange
« Reactie #24 Gepost op: 2 februari 2010, 20:09:59 »
Dag Cube,
 
Citaat
Is het puur een hobby van je (pc's) of is het ook je werk?
Het begon als een hobby maar het inmiddels al zo'n 25 jaar mijn werk. Maar ook nog steeds een hobby (voornamelijk dit forum).
 
Fijn dat het gelukt is, en inderdaad kan je ook met een rechtsklik, kopiëren naar... de bestanden op de USB stick zetten. Maar belangrijker is dat je leert met de verkenner om te gaan, zodat je écht weet wat je doet.
Michel Uphoff
Homepage

Offline cube2010
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 23
  • Geslacht: Man
Re: Level One Router i.c.m Livebox van Orange
« Reactie #25 Gepost op: 25 mei 2010, 20:53:12 »
Hallo Michel,


Ik heb het berichtje dus nu op 't forum gezet.


Aantal maanden geleden had je me fantastisch geholpen met dezelfde Level One WBR 6002 router/modem, waarvan de modem functie dus uitgeschakeld moest worden, omdat ik al een modem heb.


Het gaat erom dat ik de Dell Inspiron 6400 geformatteert (vanwege virus/trojan) heb en ik dus (zat er dik in) geen internet verbinding meer heb, zowel gedraad niet, als wireless niet.
Ook het ip adres (http://192.168.0.1) van m'n Level One router/modem kan ik intypen bovenaan, maar er gebeurd niets.
Trouwens; het wireless lampje boven het toetsenbord krijg ik ook niet aan; dus ook niet d.m.v. de twee toetsen; die reageert niet.


Ben natuurlijk belangrijke dingen kwijtgeraakt met het formatteren, maar welke?




met vriendelijke groet,




cube


Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Level One Router i.c.m Livebox van Orange
« Reactie #26 Gepost op: 25 mei 2010, 21:42:57 »
Dag Cube,
 
Citaat
Ben natuurlijk belangrijke dingen kwijtgeraakt met het formatteren, maar welke?
Je hebt de schijf gewist en er een Windows versie opgezet. Welke versie precies?
Alle hardware die XP (ik neem even aan dat je dat geïnstalleerd hebt, maar hetzelfde geldt voor Vista) niet uit zichzelf herkent moet 'gekoppeld' worden aan Windows via een driver.
 
Neem eens een kijkje in apparaatbeheer (start, instellingen, configuratiescherm, systeembeheer, computerbeheer, apparaatbeheer). Of korter: Start, uitvoeren, devmgmt.msc (enter). Zie je uitroeptekens of kruisjes? Zo ja, dan ontbreekt voor die apparatuur waarschijnlijk de driver.
 
Bij die Dell hoort (hopelijk) een cd met drivers, gebruik die dan om alle drivers te installeren. Zit zo'n cd er niet bij, dan kan je via de Dell site de drivers downloaden.
 
Die drivers kan je opzoeken via het modelnummer, maar Dell heeft per model diverse niet nader omschreven varianten (zo zijn er voor jouw Dell zo te zien maar liefst 3 verschillende drivers voor het draadloze netwerk, en ook voor andere onderdelen zijn er meer keuzes). Beter is het te zoeken via de Dell service tag, die je hopelijk onderop het notebook kan vinden. Dan krijg je echt de drivers die exact bij dat submodel passen.
 
Download alle drivers, en installeer ze allemaal. Kijk daarna weer in apparaatbeheer of nu alle uitroeptekens of kruisjes weg zijn. Zonder de correcte drivers begin je niets, dus die moeten eerst op orde zijn.
 
Laat je even weten of het zo lukt?
 
PS: Als je volgende keer weer een beestje oploopt, dan kan je ook hier terecht voor hulp bij verwijdering. Formatteren is nogal drastisch en dus een laatste middel.
 
Michel Uphoff
Homepage

Offline cube2010
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 23
  • Geslacht: Man
Re: Level One Router i.c.m Livebox van Orange
« Reactie #27 Gepost op: 25 mei 2010, 22:30:41 »
Hallo Michel,


Ja inderdaad en vriend van me was hier gisteravond en die heeft veel drivers downgeload  op m'n desktop; daarna via usb stick op m'n labtop zetten, dat was ook zijn bedoeling.
Maar aankomende 3 dagen heb ik late dienst dus het wordt waarschijnlijk wel het weekend voor ik eraan begin.
Maar in ieder geval toppie weer.


Alleen; komt he ook door een gebrek aan drivers dat ik de wireless lampje linksbovenaan het toetsenbord niet aan krijg?


later,




cube


Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Level One Router i.c.m Livebox van Orange
« Reactie #28 Gepost op: 25 mei 2010, 23:01:09 »
Dag Cube,
 
Citaat
Alleen; komt he ook door een gebrek aan drivers dat ik de wireless lampje linksbovenaan het toetsenbord niet aan krijg?
Je hebt FN+F2 geprobeerd? Als ik het goed heb zet dat de wireless aan. Maar het is goed mogelijk, dat daarvoor eerst de benodigde (driver)software moet worden geïnstalleerd. Wat ook kan (als het inderdaad via Fn+F2 gaat), is dat je de juiste keyboard of sneltoetsdrivers eerst geïnstalleerd moet hebben.
Michel Uphoff
Homepage

Offline cube2010
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 23
  • Geslacht: Man
Re: Level One Router i.c.m Livebox van Orange
« Reactie #29 Gepost op: 26 mei 2010, 11:42:42 »
Hallo Michel,


Heb wat drivers van Dell overgezet (d.m.v usb stick) van desktop naar labtop, alleen staan ze nu in "mijn documenten" ; hoe krijg ik de drivers nu op de juiste plaats?? (in apparatenbeheer).


vriendelijke groet,


cube


moet zo naar werk toe (avonddienst)