Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

496 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

27 april 2024, 20:20:53

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Systeemherstel bij een Vista-PC?  (gelezen 8245 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Nilscollection
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 136
Systeemherstel bij een Vista-PC?
« Gepost op: 30 januari 2010, 18:32:13 »
Hallo allemaal,

Allereerst maar eens beginnen met het probleem zelf.
Mijn broertje werkt dus op mijn andere PC met Windows Vista erop, en daar is op het moment het één en ander mis mee.
Ten eerste kan mijn broertje niet meer naar Windows Verkenner / Configuratiescherm en alle onderliggende mappen, want dan krijg je een bericht wat zegt:

''Windows Explorer reageert niet''

Dit probleem doet zich voor bij zowel het gast-account als mijn account (waar hij dus gebruik van maakt) en is niet te verhelpen, ben ik bang.

Dan maar vertellen wat we allemaal hebben geprobeerd.
Allereerst heb ik dus geprobeerd een nieuw account aan te maken, maar naar verloop van tijd begon deze hetzelfde probleem te vertonen dus dat heeft geen effect gehad.
Daarna hebben we geprobeerd CCleaner te gebruiken, maar deze wou nog niet eens opstarten, no matter what.
Toen kwam mijn vader met het idee een systeemherstel te doen. Dit is al een drietal keren gedaan op diezelfde PC, maar dan op aandringen van de computer zelf.

Nu weet ik niet hoe je zelf een systeemherstel moet uitvoeren, dus wou ik jullie vragen of dit zou kunnen en zo ja, hoe dit zou moeten gebeuren?

In hoop op veel bruikbare antwoorden alvast bedankt,
Nils.


N.B. enkele specificaties van de genoemde computer:

Merk: Fujitsu-Siemens
Model: Scaleo P
OS: Windows Vista Home Premium
« Laatst bewerkt op: 30 januari 2010, 18:43:54 door Nilscollection »

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Systeemherstel bij een Vista-PC?
« Reactie #1 Gepost op: 30 januari 2010, 23:09:57 »
Dag Nils,
 
Vista heb ik hier (gelukkig) niet, maar ik neem aan, dat het vrijwel hetzelfde werkt als bij Windows 7:
 
RECHTSklik op "Computer", kies eigenschappen, kies systeembeveiliging, kies knop Systeemherstel, volgende, wijs het hesrtelpunt aan, volgende, voltooien.
 
Alternatieve route: Start, Configuratiescherm, Systeem, Systeembeveiliging (verder hetzelfde)
 
Aangezien die pc kuren vertoont, en CCleaner al niet wil starten, is het mogelijk dat er een infectie op zit. Doe een volledige scan met MalwareBytes, een prima gratis digitale flitspuit. Malwarebytes vind je HIER
Michel Uphoff
Homepage