Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

207 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 april 2024, 03:43:56

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Herinstallatie Windows XP  (gelezen 7526 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline toniecoba
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 22
  • Geslacht: Man
Herinstallatie Windows XP
« Gepost op: 31 januari 2010, 18:35:28 »

Ik hoop, dat ik niet lastig ben omdat ik verleden week ook al een vraag heb gesteld omtrent de Windows Firewall, waaop Michel mij een duidelijk antwoord gaf. In het verloop van mijn probleem werd mij gezegd, dat ik 7 dll. files diende te installeren via uitvoeren. Omdat 5 dll.s niet konden worden ingevoerd werd mij geadviseerd een herinstallatie van Windows te doen. Ik ben van plan om dat na volgende week te laten doen. Echter lezend op Internet nadat door mij via Google "reparatie Windows"werd ingeklopt las ik de websites "support.microsoft.com"windowscorner.com"en "windows.hcc.nl" Hierin las ik dat via de opgestarte computer middels de schijf van Windows XP een herinstallatie kon worden gedaan (dus geen schone installatie). Via de uiteindelijke "bijgewerkte installatiebestanden downloaden"ga je verder met de aanwijzingen van de installatie wizard. Mij gaat het erom of ik via zo'n vereenvoudigde herinstallatie de funktie van het normaal via Start uitschakelen van de computer kan herstellen, omdat dat voor mij het enige probleem is; de computer werkt namelijk verder normaal. Ik denk namelijk als het mij op die manier niet lukt en ik maak het nog erger; zal een uiteindelijke herinstallatie van Windows de problemen oplossen. Is bovenstaande voor mij een optie om uit te proberen of heeft dat geen zin?
Bij voorbaat dank voor een advies.
Tonie.

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Herinstallatie Windows XP
« Reactie #1 Gepost op: 31 januari 2010, 19:10:38 »
Dag Tonie,
 
Proberen kan nooit kwaad, en zoveel tijd kost een herstel-installatie niet. Maar de kans dat dit niet helpt, is zeker aanwezig. Het hangt er maar vanaf er precies voor zorgt dat het afsluiten vastloopt. Als dat komt door geïnstalleerde software, of niet geheel of incorrect verwijderde software, of een andere niet Windows oorzaak, dan zal het mogelijk niet helpen.
 
Gewoon proberen dus. Je kan daarna altijd nog een schone installatie doen.
Michel Uphoff
Homepage

Offline toniecoba
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 22
  • Geslacht: Man
Re: Herinstallatie Windows XP
« Reactie #2 Gepost op: 31 januari 2010, 19:26:36 »
Hoi Michel;
Bedankt voor het advies; morgen ga ik dat doen en het resultaat zal ik je dan melden.
Tonie.

Offline toniecoba
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 22
  • Geslacht: Man
Re: Herinstallatie Windows XP
« Reactie #3 Gepost op: 2 februari 2010, 16:35:11 »
Hoi Michel;
Ik had toegezegd nog even het resultaat van een Windows herinstallatie vanaf de Windowsschijf te melden. Nou het is dus niet gelukt. Na korte tijd gaf de computer aan, dat er geen toegang was tot C.BOOT.INI. Vermeld stond, dat de computer opgestart moest worden in de Herstelconsole en daarna de optie voor het herstellen van de opstart en configuratiebestanden. Na die melding weggedrukt t hebben verscheen er: Setup kan een noodzakelijk bestand (C:\BOOT.INI) niet maken, vinden of wijzigen. Dit bestand is nodig om Windows XP te kunnen starten.
Hierna op Internet wat rondgekeken, doch ik begin daar maar niet aan; voor een gemiddelde computergebruiker als ik is dat een brug te ver.  A.s. maandag breng ik hem weg voor een hernieuwde schone installatie.
Tonie.

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Herinstallatie Windows XP
« Reactie #4 Gepost op: 2 februari 2010, 20:13:28 »
Dag Tonie,
 
Citaat
A.s. maandag breng ik hem weg voor een hernieuwde schone installatie.
Aangezien die pc nu toch onbruikbaar is, kan je ook van de gelegenheid gebruik maken om zelf een nieuwe schone installatie te doen, niet geschoten altijd mis. Niet geprobeerd, niets geleerd.
 
Als je daar wel wat in ziet geef je maar een gil, dan probeer ik het stapsgewijs toe te lichten.
 
 
Michel Uphoff
Homepage

Offline toniecoba
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 22
  • Geslacht: Man
Re: Herinstallatie Windows XP
« Reactie #5 Gepost op: 4 februari 2010, 18:53:10 »
Hoi Michel;
Ik heb de afgelopen dagen wat informatie opgehaald omtrent een schone installatie. Soms lijkt het heel eenvoudig terwijl andere informatie het heeft over naderhand downloaden van drivers en noteren van netwerkinstellingen indien die nodig zijn; kortom als het niet goed gaat dien je behoorlijk wat informatie op te slaan; en als het niet goed gaat heb ik dus ook geen internet waar ik eventueel op zou kunnen raadplegen. Ik heb eigenlijk twee vragen; 1e indien Windows geinstalleerd wordt zonder problemen beschik ik dan ook over de nodige drivers om weer te beginnen? 2e; Ik heb ook een CD van Intel; bevinden zich daar drivers op die ook geinstalleerd moeten worden?. Overigens probeer ik het toch (a.s. zondagmiddag omdat ik hem eventueel maandag wegbreng indien het niet gelukt dan wel als het mij niet naar de zin is). In tegenstelling tot wat de indruk heeft gewekt; de computer loopt als een t......., echter het niet normaal uitschakelen houdt mij constant bezig en ergert mij steeds meer. De schijf is niet opgedeeld in twee partities. Ik kan dus niet experimenteren.
Nog even dit; als het niet gelukt en ik heb er een puinhoop van gemaakt kan dat dan van invloed zijn op een nieuwe installatie; ik bedoel levert dat dan geen extra moeilijkheden op voor de leverancier om de herinstallatie te volbrengen?
Gr. Tonie

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Herinstallatie Windows XP
« Reactie #6 Gepost op: 4 februari 2010, 21:02:47 »
Dag Tonie,
 
Citaat
1e indien Windows geinstalleerd wordt zonder problemen beschik ik dan ook over de nodige drivers om weer te beginnen?
Meestal niet (allemaal). XP heeft een aardige driverbibliotheek aan boord, maar meestel moet je toch wel een aantal drivers zelf na-installeren. Dus dien je dit voor te bereiden: Op basis van het exacte typenummer van jouw pc kan je de bijbehorende drivers meestal wel vinden op Internet. Die sla je dan eerst op (op een Usb stick of externe harddisk). Kom je er niet uit, geef dan merk en type pc even door, kijk ik even mee waar de drivers te vinden zijn.
 
Citaat
2e; Ik heb ook een CD van Intel; bevinden zich daar drivers op die ook geinstalleerd moeten worden?.
Dat zou goed kunnen, maar dat weet je pas zeker als je op de cd "drivers" of "Support CD" oid ziet staan. Kijk er eens in. Als het inderdaad een driver cd is, heb je alles wat nodig is waarschijnlijk daar al op staan.
 
Citaat
Overigens probeer ik het toch
That's the spirit, je minimaal wat van leren. En als het allemaal lukt, heb je niet alleen veel geleerd, maar ook nog geld bespaard.
 
Citaat
Nog even dit; als het niet gelukt en ik heb er een puinhoop van gemaakt kan dat dan van invloed zijn op een nieuwe installatie; ik bedoel levert dat dan geen extra moeilijkheden op voor de leverancier om de herinstallatie te volbrengen?
Nee, bij een schone installatie moet de harddisk sowieso gewist worden. Dus alles wat je eventueel hebt gedaan (of misdaan..) is verdwenen. Er wordt dus begonnen met een schone lei.
Michel Uphoff
Homepage

Offline toniecoba
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 22
  • Geslacht: Man
Re: Herinstallatie Windows XP
« Reactie #7 Gepost op: 7 februari 2010, 11:22:30 »
Hoi Michel;
Ik begin nu; als het niet lukt ben ik donderdagmiddag  weer online. Overigens heb ik enkele drivers van Intel veiliggesteld. Ik ben benieuwd.
Tonie

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Herinstallatie Windows XP
« Reactie #8 Gepost op: 7 februari 2010, 11:57:05 »
Dag Tonie,
 
Citaat
als het niet lukt ben ik donderdagmiddag weer online
Succes, en ik hoop je voor donderdag weer on-line te zien. Ben benieuwd of het je gaat lukken.
Michel Uphoff
Homepage

Offline toniecoba
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 22
  • Geslacht: Man
Re: Herinstallatie Windows XP
« Reactie #9 Gepost op: 11 februari 2010, 15:09:04 »
Hoi Michel;
Ik ben weer online. Het is mij niet gelukt. Toen ik Windows had geinstalleerd zonder problemen ben ik naar mijn externe schijf gegaan om Internet Explorer 8 te installeren. Tijdens de installatie werd gevraagd om een update. Dat was het probleem; Ik kon  niet op internet komen omdat het bij de installatie van Explorer stokte. Ik had dus ook niets aan de door mij opgezochte Intel drivers. Er zat niets anders op dan de computer de maandag erop weg te brengen voor een schone installatie. Vandaag moest ik weer in mijn vorige woonplaats Drachten zijn en heb hem weer opgehaald. Werkt weer perfect; daar ben ik wel blij mee. Ik heb dat ding nu drie dagen gemist en moet eigenlijk erkennen dat ik er wel een beetje aan verslaafd ben, maar wie eigenlijk niet. In elk geval het houdt je van de straat.  Ben nu druk bezig om de computer weer in te richten; echter ik ben wel wat voorzichtiger geworden met het installeren van allerhande software, omdat de problemen daar waarschijnlijk mee begonnen zijn. In elk geval bedankt voor de aangeboden assistentie. Ik blijf mij op de hoogte houden van het NL computerforum.
Gr. Tonie.