Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

364 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

25 april 2024, 04:09:46

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Microsoft tegen Google  (gelezen 14608 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Microsoft tegen Google
« Gepost op: 20 februari 2010, 11:37:51 »
In het nieuws:EU en justitie VS geven groen licht voor samenwerking Microsoft Yahoo

en:

"Het onderzoek van de Commissie heeft aangetoond dat marktpartijen niet verwachten dat de transactie een negatieve impact op de concurrentie zal hebben en dat deze op zoek- en advertentie-gebied toeneemt als Microsoft in staat gesteld wordt een sterke concurrent van Google te worden", meldt de Europese Commissie in een verklaring.

Niet verwachten? Wat valt er nou niet te verwachten van Microsoft inzake het domineren van een bepaalde markt?

Ik snap de Commisie trouwens wel. In hun positie moeten ze de verwachting dat het wel fout gaat hard aantonen en dat is op dit moment koffiedik kijken. Ik vind alles best als ik maar zelf mag kiezen. Ik krijg nu al regelmatig ongevraagd Microsoft Bing voor mijn neus als ik noodgedwongen een Windows machine gebruik.

Het gaat Microsoft waarschijnlijk ook niet zozeer om die zoekmachine. Het gaat ze om de advertentie-markt, zoals dat er al staat.

Ik heb er geen goed gevoel bij ... .
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: Microsoft tegen Google
« Reactie #1 Gepost op: 2 mei 2010, 18:03:13 »
Hoi Just,

Ik heb er geen goed gevoel bij ... .

En waarom dan? :)  Je kunt toch gewoon je eigen favoriete zoekmachine blijven gebruiken? ;)

Groeten,

Ronald
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: Microsoft tegen Google
« Reactie #2 Gepost op: 2 mei 2010, 20:50:24 »
Je kunt toch gewoon je eigen favoriete zoekmachine blijven gebruiken?
Jaja. Ik gebruik ook geen Windows. Maar het enge is wat de rest van de wereld gebruikt. Die gebruiken nu bijna allemaal Windows. En ergens is dat dus heel erg wedden op één paard. Dat is gewoon link en niks anders.
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: Microsoft tegen Google
« Reactie #3 Gepost op: 3 mei 2010, 22:48:16 »
Hoi Just,

Toch denk ik dat Microsoft het langzaam maar zeker wat moeilijker gaat krijgen. Zo'n Office 2010 bijvoorbeeld, wie wil dat nu écht? Vroeger kón je bijna niet anders dan Word nemen, want -op een dappere poging van WordPerfect na- had je weinig anders. Tegenwoordig kan zelfs de professionele gebruiker prima uit de voeten met de tekstverwerker van OpenOffice.org :)

Persoonlijk had ik tot enige tijd geleden een beeld van 'Linux, da's toch wel lastig met moeilijke terminal vensters en commando's'. Maar toen ik dat nieuwe Ubuntu zag, moest ik dat toch direct herzien! ;)

Groeten,

Ronald
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: Microsoft tegen Google
« Reactie #4 Gepost op: 3 mei 2010, 22:56:14 »
Maar toen ik dat nieuwe Ubuntu zag, moest ik dat toch direct herzien! ;)
Het heeft nog wel zijn grenzen, maar wel knap weinig zo langzamerhand. Spiksplinternieuwe hardware misschien daargelaten.
Ik mikte gisteren de USB kabel van mijn (oudere) HP Photosmart printer in de 10.04 bak. Binnen de 2 minuten bruikbaar en niks niet CD nodig of opnieuw opstarten. Dat is dan wel niet met élke printer, maar toch.
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers