Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

496 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

27 april 2024, 20:37:28

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: W7 legalizeren  (gelezen 6426 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Don

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 287
  • Geslacht: Man
    • Homepage Don Esteban
W7 legalizeren
« Gepost op: 1 maart 2010, 23:00:08 »
Hoi All,
 
Onlangs heb ik het OS van een laptop van vrienden geupgraded van Vista Premium naar W7 Premium. Om zelf wat vertrouwder te raken met W7 heb ik op mijn tweede laptop een kopie van deze W7 geinstalleerd. Dat werkt dus een maand en dan moet er gevalideerd worden. Toen ik had moeten valideren (iets wat sowieso niet gewerkt zou hebben) was ik op vakantie. Momenteel staat na opstarten rechtonder in beeld dat ik gebruik maak van een niet legitieme versie. Tevens wordt iedere keer de wallpaper eruit gemikt en kijk ik tegen een zwart scherm aan.
Ik wil deze versie graag legaal maken. Weet iemand de juiste weg hiervoor zonder dat ik de hele hap opnieuw moet installeren met verlies van data? Aanwijzingen van Microsoft schieten niet erg op.  Don

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: W7 legalizeren
« Reactie #1 Gepost op: 2 maart 2010, 00:16:01 »
Hoi Don,
 
Als het goed is kan je bij configuratiescherm, systeem onderin kiezen voor een nieuwe product key. Zie attached screenshots.
 
Natuurlijk wel de juiste product key voor de juiste versie gebruiken. Met bijvoorbeeld een key voor Home krijg je ultimate niet aan de praat, en met een key voor een US windows niet een NL versie.
 
 
 

 
 

« Laatst bewerkt op: 2 maart 2010, 16:58:23 door Michel Uphoff »
Michel Uphoff
Homepage

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: W7 legalizeren
« Reactie #2 Gepost op: 2 maart 2010, 16:53:26 »
Don,
 
Overigens kan je als je dat wilt de trialduur geheel legaal verlengen (tot in totaal 120 dagen), met de volgende opdrachten:
 Kies start, en vul CMD in de zoek/startbox in (enter)
In de commandprompt voer je in: slmgr -rearm
Herstart de computer
 
De trialperiode is nu met 30 dagen verlengd. Dit kan je nog twee keer op dezelfde wijze uitvoeren.
Michel Uphoff
Homepage

Offline Don

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 287
  • Geslacht: Man
    • Homepage Don Esteban
Re: W7 legalizeren
« Reactie #3 Gepost op: 2 maart 2010, 17:20:51 »
Michel, ik heb slmgr -rearm geprobeerd maar krijg de melding: Fout: 0xC004F025 Toegang geweigerd: voor de aangevraagde bewerking zijn verhoogde bevoegdheden vereist.
 
Ik heb getracht om als administrator in te loggen maar loop tegen allerlei onbekendheden aan.
 
* Later toegevoegde info: mijn account  blijkt een Administrator-account te zijn.

 
« Laatst bewerkt op: 2 maart 2010, 18:00:04 door Don »

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: W7 legalizeren
« Reactie #4 Gepost op: 2 maart 2010, 22:05:23 »
Hoi Don,
 
Kies eens voor: Start, Programma's, Bureau-accessoires, RECHTSklik op "Opdrachtprompt" en kies voor "Als administrator uitvoeren". Geef daar in slmgr -rearm (enter).
 
Werkt het nu wel?

Michel Uphoff
Homepage

Offline Don

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 287
  • Geslacht: Man
    • Homepage Don Esteban
Re: W7 legalizeren
« Reactie #5 Gepost op: 2 maart 2010, 22:19:04 »
Hoi Michel,
 
You did it again ;)  Nu werkte het wel. Maar als ik naar mijn accountstatus kijk blijk ik toch Administrator te zijn. Vreemd. Maar goed, dat het nu werkt vind ik belangrijker.
 
Bedankt wederom. Don

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: W7 legalizeren
« Reactie #6 Gepost op: 2 maart 2010, 22:42:13 »
Hoi Don,
 
Citaat
Maar als ik naar mijn accountstatus kijk blijk ik toch Administrator te zijn. Vreemd.
Volgens Microsoft is dit niet vreemd. Mensen zoals jij en ik (e.v.a) die dit 'volledig logische gebeuren' niet begrijpen zijn wél vreemd, althans volgens MS. Het is m.i. vreemd (of van de pot gerukt) dat ze er daar zo over denken, maar een admin is sedert Vista geen echte admin meer, tenzij je de UAC uitschakelt. Je voelt je soms een vreemdeling in je eigen computer door al deze 'helderheid' van de firma MS die op deze manier met allerlei vreemde kunstgrepen probeert een in de kern niet op veiligheid ontworpen systeem veiliger te maken.
 
Bij mij staat die vervelende zeurkous uit, ik weet wel wat ik doe. Dus ik heb 'echte' (eigenlijk nog steeds niet helemáál volledige- wat dus ook weer vreemd is) admin rechten.
 
Indien gewenst kan je in Configuratiescherm, "Instellingen voor gebruikersaccountbeheer wijzigen" het zeurniveau van UAC naar believen aanpassen.
Michel Uphoff
Homepage

Offline Don

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 287
  • Geslacht: Man
    • Homepage Don Esteban
Re: W7 legalizeren
« Reactie #7 Gepost op: 2 maart 2010, 22:51:19 »
Citaat
Indien gewenst kan je in Configuratiescherm, "Instellingen voor gebruikersaccountbeheer wijzigen" het zeurniveau van UAC naar believen aanpassen.
Jouw hersencellen zijn minder aangetast door ouderdom en vloeibare versnaperingen dan de mijne dus ik laat het er liever bij zoals het is.  ::) 

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: W7 legalizeren
« Reactie #8 Gepost op: 2 maart 2010, 23:06:48 »
Ha die Don,
 
Citaat
vloeibare versnaperingen
Volgens mij valt het met die hersenverweking van jou wel mee. We drinken er een lekkere biertje op, fris van het net:
 

 
Prosit!
Michel Uphoff
Homepage

Offline Don

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 287
  • Geslacht: Man
    • Homepage Don Esteban
Re: W7 legalizeren
« Reactie #9 Gepost op: 2 maart 2010, 23:22:05 »
hahaha.... Salud! Lekker glaasje Engels ail. Denk ik, want ik zie geen schuim. Misschien moet voor een randje schuim de Google vertaler even ingeschakeld worden?  ;)
Don diedel don.

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: W7 legalizeren
« Reactie #10 Gepost op: 2 maart 2010, 23:35:55 »
Je hebt gelijk. Dat lauwe schuimloze spul is niet te hachelen. Ik heb het laten vertalen in een lekker koel Catalaans (Barcelona... zucht..) biertje.
 
 
 
Michel Uphoff
Homepage

Offline Don

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 287
  • Geslacht: Man
    • Homepage Don Esteban
Re: W7 legalizeren
« Reactie #11 Gepost op: 2 maart 2010, 23:48:26 »
Kijk eens aan!! Da's andere koek.. bier bedoel ik. Een echte Estrella Damm nog wel. Dat is samen met San Miguel mijn favoriet in Spanje. Niet zo moelijk want andere merken zie ik er nooit ;D  Alhoewel, Aguila (een product van ons aller Freddy) kent men er ook alleen ik zie het nooit. Zit meer in het zuiden dacht ik.

 
 
« Laatst bewerkt op: 4 maart 2010, 21:52:36 door Don »

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: W7 legalizeren
« Reactie #12 Gepost op: 4 maart 2010, 10:22:21 »
Ahum... zeg heren, we houden het toch wel netjes hè? Voor je het weet zit ik hier naar foto's van Truus te kijken (met haar grote ... tenen) ;)

Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence

Offline Don

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 287
  • Geslacht: Man
    • Homepage Don Esteban
Re: W7 legalizeren
« Reactie #13 Gepost op: 4 maart 2010, 21:53:15 »
Zo beter?  8) :P

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: W7 legalizeren
« Reactie #14 Gepost op: 5 maart 2010, 13:32:47 »
LOL!  ;D

Prachtig weggepoetst :)

Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence