Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

514 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 april 2024, 21:36:19

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Anysee E30 Combo Plus + Windows7 (64-bit) = netwerk aan/uit/aan/uit/...  (gelezen 25588 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: Anysee E30 Combo Plus + Windows7 (64-bit) = netwerk aan/uit/aan/uit/...
« Reactie #15 Gepost op: 25 maart 2010, 22:10:50 »
Hoi Michel,

Dank weer voor je tips! Ik heb flink aan diverse USB-stekkers getrokken en zag dat er feitelijk maar 2 van de 8 USB controllers gebruikt worden. Is dat zoiets als 'de CPU kan er 8 aansturen, maar er zitten er fysiek maar 2 in?

Het ziet er nu in ieder geval zo uit:



Wat ik ook deed, alleen de bovenste 2 USB controllers werden gebruikt. Die Canon scanner en de Anysee heb ik uiteindelijk omgedraaid (ook de Canon scanner trekt z'n stroom volledig uit de USB; dat apparaat heeft dus geen eigen externe energietoevoer). Het probleem was daarmee nog niet weg, de netwerkkaart ging nog steeds uit/aan/uit/aan/enz.

De andere netwerkkaart heb ik eveneens uitgeschakeld, hielp ook nog niets. Verder vind ik het opvallend dat die Anysee direct onder de USB controlleer 'hangt', ipv onder een hoofdhub. Is dat verklaarbaar?  :-\

De Anysee gaf trouwens aan dat er 500 mA nodig was.

Uiteindelijk ben ik maar in het BIOS gaan kijken, of ik daar iets kon vinden. Enige maanden geleden had ik het BIOS nog bijgewerkt namelijk. Het goede nieuws is: nu werkt het weer! Het minder goed nieuws is: ik weet niet meer wat ik allemaal heb aan- of uitgezet. <g> Wat ik zo nog uit m'n hoofd weet:

- Plug&Play OS staat nu op Yes (was No).
- A-drive staat nu op No (was Yes, terwijl er fysiek geen fdd in zit).
- Eén of andere CPU-functie is nu ook enabled.
- Een storage controller heb ik uitgezet (gebruik ik niet).
- Ergens heb ik aangezet dat bij he BIOS 'POST' event ook de netwerkaansluiting gecheckt moet worden.

Vooralsnog werkt het weer :D

Groeten,

Ronald
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: Anysee E30 Combo Plus + Windows7 (64-bit) = netwerk aan/uit/aan/uit/...
« Reactie #16 Gepost op: 29 maart 2010, 21:39:29 »
Deze thread is net zo'n 'knipperlicht' als die netwerkverbinding. <g>

Gisteravond viel m'n pc in de slaapstand, en na het ontwaken... jawel, daar gingen we weer! Aan/uit/aan/uit/aan/uit/enz.
PC helemaal uit, stroom er een tijdje af, pc weer aan. Hielp niet.
BIOS bijgewerkt naar de allernieuwste versie en settings opnieuw ingesteld. Hielp niet.
Andere netwerkaansluiting geprobeerd. Hielp niet.
Nieuwste drivers voor netwerkkaart geïnstalleerd. Hielp niet.

PC uit, (kort) nachtje slapen en de volgende avond pc weer opgestart en Anysee weer ingeplugd...

Probleem weg.

Schiet mij maar lek!  ::)
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Anysee E30 Combo Plus + Windows7 (64-bit) = netwerk aan/uit/aan/uit/...
« Reactie #17 Gepost op: 29 maart 2010, 21:54:13 »
Citaat
Schiet mij maar lek!
Gammele netspanning ? ;)
Zitten de monitor en computer op dezelfde eindgroep?
Misschien een vreemde suggestie, draai eens de netstekker van de anysee 180graden zodat de 2 pennen gewisseld worden.


groeten, Peter


Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Anysee E30 Combo Plus + Windows7 (64-bit) = netwerk aan/uit/aan/uit/...
« Reactie #18 Gepost op: 29 maart 2010, 23:03:56 »
Hoi Ronald,
 
Citaat
Schiet mij maar lek!
Ik heb het verzoek kort overwogen, en vind het toch erg drastisch. Bovendien geeft het veel troep en zijn we onze forummanager kwijt. Lijkt mij dus geen goed plan.
 
Dat "drie keer bij volle maan om de holle eik en dat doet 'ie het weer" gedrag lijkt mij toch het meest op een basaal electrisch probleem. Mogelijk trekt die Anysee te veel power, mogelijk ruist het ding als de zee, ontstaan er gekke spikes, geen idee. Alles is netjes geaard en zit niet via een veelkoppig monster van stekkerdozen in stekkerdozen al dan niet met randaarde aan elkaar?
 
Als je meer fases in huis hebt, en de computer + randapparaten zitten op meerdere fase's (dus dan minimaal verschillende wandcontactdozen) aangesloten wil het bij slecht geisoleerde apparaten wel eens problemen geven.
 
Tip van Peter is zinnig, heb vaker gezien dat slecht gebouwde apparaten elkaar storen en dat omdraaien van fase en nul wel eens wil helpen in zo'n geval. Maar die Anysee is toch volledig Usb-powered of niet? Zo nee, dan zou de voeding inderdaad een probleem kunnen zijn.
 
Anders toch even een powered hubje proberen, want als ik moet gokken zit het probleem bij overbelasting van een powerlijn in de pc zelf.
Michel Uphoff
Homepage

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: Anysee E30 Combo Plus + Windows7 (64-bit) = netwerk aan/uit/aan/uit/...
« Reactie #19 Gepost op: 3 april 2010, 22:45:09 »
Hoi Michel en Peter,

Een stekker zit er inderdaad niet aan (aan de Anysee), de power loopt volledig via de USB. Een aardedraad zou ik graag gebruiken, maar die hebben ze bij de bouw van dit appartement eind jaren 90 niet aangebracht (alleen in de 'natte' ruimten, dus keuken en badkamer, zitten contactdozen mét aarde).

Het probleem was inderdaad zo'n 'vandaag weer veel regen, dus ik ben er weer' type probleem. En vandaag was het dus weer terug. <g>
Achtereenvolgens heb ik toen het volgende geprobeerd:

- Weer een BIOS update gedaan (toevallig was er net weer eentje vrijgegeven). Hielp niet.
- In het BIOS de niet gebruikte netwerkpoort uitgezet, hielp niet.
- Toen alle USB-apparatuur afgekoppeld, behalve het toetsenbord. Toen de Anysee als volgende extra apparaat aangesloten, en het probleem was direct weer terug.
- Anysee via een onlangs verkregen powered USB hubje aangesloten, nog steeds problemen!

Ik besloot dat ik het over een heel andere boeg moest gaan gooien:



Op die Belkin Surgemaster (zie http://www.belkin.com/IWCatProductPage.process?Product_Id=162311) zitten alle apparaten aangesloten, en óók het netwerksignaal ging er doorheen. Bovenop het Belkin-ding (rechts vooraan) zit een  'LAN-in' en een 'LAN-out'. De ethernetkabel die vanaf de Siemens ADSL-router komt, ging dus in de 'LAN-in' en een korte patch kabel liep via de 'LAN-out' naar de pc.

Ik heb toen de ethernetkabel uit de 'LAN-in' gehaald en die kabel rechtstreeks op de pc aangesloten, terwijl de Anysee aangesloten bleef (wel aangesloten op de powered USB hub)...

Probleem weg!  :D :D :D

Nu heb ik dat laatste al een paar in deze thread geroepen, dus het is nog even afwachten of het probleem ook weg blijft. <g> Maar ik ben wel optimistisch, omdat het probleem wegging terwijl de Anysee al was aangesloten.  ;)

Wat zou die Belkin Surgemaster nu met het netwerk'signaal' uitspoken??

Groeten,

Ronald
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Anysee E30 Combo Plus + Windows7 (64-bit) = netwerk aan/uit/aan/uit/...
« Reactie #20 Gepost op: 3 april 2010, 23:26:48 »
Hoi Ronald,
 
Citaat
Probleem weg!
Een geheime Belkin! <G>. Geen idee dat je zo'n ding had en zeker niet dat je je netwerk door een surge proctect heen haalde.
 
Mogelijk geeft die Anysee nogal wat stroorsignaal af en pikken de netwerk filters (spoeltjes) in die Belkin dat op en genereren dan spikes waarop de Belkin telkens de netwekverbinding uitschakelt. (of iets dergelijks).
 
Ik heb zo het idee dat het probleem hiermee definitief van de baan is, want het is typisch zo'n electrische oorzaak die ik al tijden vermoedde (maar leg er je vinger maar eens op..).
Michel Uphoff
Homepage

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: Anysee E30 Combo Plus + Windows7 (64-bit) = netwerk aan/uit/aan/uit/...
« Reactie #21 Gepost op: 2 mei 2010, 17:00:18 »
Hoi Michel,

Een geheime Belkin! <G>. Geen idee dat je zo'n ding had en zeker niet dat je je netwerk door een surge proctect heen haalde.

Haha, en ik had geen idee dat dat ding er iets mee te maken zóu kunnen hebben. ;) 

Ik heb zo het idee dat het probleem hiermee definitief van de baan is, want het is typisch zo'n electrische oorzaak die ik al tijden vermoedde (maar leg er je vinger maar eens op..).

En inderdaad! Sindsdien is het probleem niet meer teruggekomen. Opgelost, dus! :D

Groeten,

Ronald
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence