Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

362 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

29 maart 2024, 15:04:53

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Aliassen bij Telfort  (gelezen 13868 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Hendrik
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 3
  • Geslacht: Man
Aliassen bij Telfort
« Gepost op: 30 april 2010, 16:50:52 »
Mijn e-mail account is Windows live mail van Windows 7. Mijn provider is Telfort. Bij Telfort heb ik 1 e-mail account en enkele aliassen.
Het probleem is, dat wanneer ik een bericht binnen krijg op een van deze adressen, ze ook binnen komen op al de andere aliassen.
Wie heeft hier een oplossing voor om de berichten te scheiden.

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: Aliassen bij Telfort
« Reactie #1 Gepost op: 30 april 2010, 21:45:46 »
Beste Hendrik,

Welkom hier op het NL Computer Forum!  :)

Wat die aliassen betreft: die verwijzen dus allemaal naar één en dezelfde mailbox. De mailserver van Telfort regelt dat voor je: zodra er een mailtje binnenkomt die gericht is aan één van die aliassen, dan komt de mail in de juiste mailbox terecht is. Het is essentieel om te beseffen dat er voor álle aliassen tezamen maar 1 mailbox is. Je haalt ook geen mail op van een alias, maar uit een mailbox.

Dus zodra jij tegen de mailserver van Telfort zegt: geef mij alle mail die op dit moment in de mailbox zit, dan krijg je álles binnen, ongeacht naar welke alias een mail is gezonden.

Nadat een bericht is gedownload, kun je er wellicht met behulp van een berichtregel voor zorgen dat een e-mail die is verzonden aan alias1 terecht komt in een aparte inbox voor alias1. Daarvoor ken ik Windows live mail niet goed genoeg (ik gebruik het zelf niet).  In de online help kwam ik het onderstaande tegen:

Regels gebruiken voor e-mail- of nieuwsgroepberichten    U kunt Windows Live Mail gebruiken om inkomende e-mailberichten en nieuwsgroep (Een online   bulletinboard waar berichten voor openbaar gebruik worden geplaatst   waarop iedereen kan reageren.) berichten efficiënter te   verwerken. Met regels kunt u inkomende berichten automatisch sorteren in   verschillende mappen, bepaalde berichten markeren met een kleur,   bepaalde berichten automatisch beantwoorden of doorsturen en nog veel   meer. U kunt berichtregels alleen toepassen op nieuwsgroepen of op   berichten van POP3 (Post   Office Protocol 3 (POP3). Een e-mailprotocol dat door e-mailproviders   zoals Gmail wordt gebruikt om via een internetverbinding e-mail bij een   externe server op te halen.) -accounts. Berichtregels werken niet   bij e-mailaccounts via IMAP      (Internet Message Access Protocol. Een e-mailprotocol waarmee u   e-mailberichten op een server kunt beheren. U kunt berichtkoppen   bekijken, mappen en berichten maken en verwijderen of uw e-mailberichten   extern doorzoeken zonder deze te downloaden. Het wordt gebruikt voor   e-mailaccounts zoals in Microsoft Exchange.)  en HTTP (Hypertext   Transfer Protocol. Dit is een protocol om bestanden via internet te   verzenden. Het wordt ook gebruikt om webmail van MSN Hotmail- of Windows   Live Hotmail-accounts te verzenden en te ontvangen.) .
 
Een regel voor e-mail- of nieuwsgroepberichten maken
   
  • Start Windows Live Mail.
    Laat zien hoe
    • Klik in Windows XP op Start en op   Programma's.
      –of–
      Klik in Windows Vista op Start en op Alle   programma's.
    • Klik op Windows Live   en op Windows Live Mail.
  • Wijs in het menu Extra de optie Berichtregels   aan en klik op E-mail of Nieuws.
    Als   u de menubalk niet ziet, klikt u op de werkbalk op de knop Menu   weergeven Menu weergeven en vervolgens op Alle   menu's weergeven.
  • Als u al eens een regel voor deze account heeft gemaakt, klikt u   op Nieuw om een nieuw regel te maken.
  • Om de voorwaarden voor uw regel op te geven schakelt u in het   gedeelte Selecteer één of meer voorwaarden de   selectievakjes in voor de criteria waaraan een bericht moet voldoen om   automatisch te worden verwerkt.
  • Om de acties voor uw regel op te geven schakelt u in het gedeelte Selecteer   één of meer acties de selectievakjes in voor de acties die u   automatisch wilt laten uitvoeren.
  • Om de regel te voltooien klikt u in het gedeelte Klik op   de onderstreepte woorden om de beschrijving te bewerken op de   onderstreepte hyperlinks om items in te stellen, zoals een bepaald   e-mailadres of een bepaalde mapnaam met betrekking tot uw regel.
  • Typ in het vak Typ een naam voor deze regel een   naam voor de regel en klik op Regel opslaan.

Succes!

Groeten,

Ronald
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence

Offline Hendrik
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 3
  • Geslacht: Man
Re: Aliassen bij Telfort
« Reactie #2 Gepost op: 1 mei 2010, 13:31:56 »
Ronald bedankt voor de snelle reactie.
Zoals velen in dit forum had ik ook compuserve als provider.
Bij cs kreeg je 5 accounts gratis, bij telfort moet je voor elk extra account betalen, vandaar het gebruik van de aliassen.
Ik zal proberen of het met de genoemde aanwijzigingen in de reactie lukt. Dat laat ik dan t.z.t.weten.
 
Groeten,
 
Hendrik

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: Aliassen bij Telfort
« Reactie #3 Gepost op: 2 mei 2010, 16:13:13 »
Hoi Hendrik,

Wat je in dat geval ook nog zou kunnen doen, is wat extra mailadressen registreren op www.aol.nl (klik aan de rechterkant op de Registreren link). Je kunt dan gratis een e-mailadres aanmaken dat eindigt op @aol.nl

De mogelijkheden zijn hetzelfde als je bij CompuServe had; dus zowel via webmail als via POP3/IMAP op te halen en veel ruimte voor e-mails.

Groeten,

Ronald
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence

Offline Hendrik
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 3
  • Geslacht: Man
Re: Aliassen bij Telfort
« Reactie #4 Gepost op: 3 mei 2010, 12:07:42 »
Goede morgen Ronald.
 
Via berichtregels in Windows Live de aliassen te scheiden, werkt niet echt. Wel kan je ze dan naar een andere map dirigeren.
 
Het probleem is echter opgelost. Op de site van Telfort zag ik dat er totaal 5 mailboxen per abonnement zijn, een telefoontje vanmorgen naar Telfort bevestigde het. Begin dit jaar werd  dit ontkend en zou per abonnement 1 mailbox ter beschikking staan, zoals eerder vermeld.
 
Ik ga mijn aliassen dus vervangen door mailboxen. :D
 
Nog bedankt voor het meedenken,
 
Groeten
 
Hendrik
 
 
 
 

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: Aliassen bij Telfort
« Reactie #5 Gepost op: 3 mei 2010, 21:22:04 »
Beste Hendrik,

Hartstikke mooi! Opgelost. :-)

Groeten,

Ronald
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence