Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

215 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 15:22:12

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: 20 gig per maand  (gelezen 6254 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Don

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 287
  • Geslacht: Man
    • Homepage Don Esteban
20 gig per maand
« Gepost op: 15 juni 2010, 18:02:12 »
Hoi All,
Ook in mijn 2e verblijfsland Spanje heb ik uiteindelijk maar besloten om tot ADSL verbinding over te gaan.  Een prijsgunstig abo met 1 Mb snelheid is voldoende want in Spanje hoor je eigenlijk in de zon te liggen. ;)
 
Het abonnement heeft een beperking van 20 Gbyte downloadcapaciteit per maand. Zo staat het in de kleine lettertjes. Eenmaal de 20 Gbyte bereikt draait men de snelheid terug naar 256Kb.
 
Mijn vraag: wat houdt dit eigenlijk in? Wat moet ik me van 20Gbyte per maand voorstellen als je gewoon wat surft per dag, je bankzaken online doet, je mail binnenhaalt en verzendt inclusief de gebruikelijke pps- of wmv-fratsen en daaglijks een aantal online kranten leest. Don

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: 20 gig per maand
« Reactie #1 Gepost op: 15 juni 2010, 20:33:33 »
Hoi Don,
 
Met 1 mbit per seconde downloadsnelheid haal je dus in 8 seconden 1 Megabyte op (in theorie, want in de praktijk is het altijd minder). Voor 20 Gigabyte moet je dan dus minimaal 44 uur per maand downloaden. In de praktijk is dat waarschijnlijk in de buurt van de 70 uur, oftewel pakweg 2,5 uur per dag. Natuurlijk dowload je niet tout jour dus ik denk dat je rustig op 5  uur per dag normaal werken kan rekenen.
 
En ga je er een keer overheen, dan gaat de boel niet op slot (maar wordt wel rétetraag...) dus dat merk je dan vanzelf. Ga je echter een paar torrents van een paar gig ophalen, of je gaat een paar avonden lekker youtuben, kan, maar dan moet je de digitale broekriem de rest van de maand  aanhalen.
 
Ik Youtube
Jij Youtubet
Wij Youtuben
Ik heb geyoutubet
Ik Hyve
Wij Googelen
Zij Facebookt
Hij Twittert
 
Hèmmm..  :waaat:  vroeger was ik meer zeeker van een correcte spelling.  :tsja:
Michel Uphoff
Homepage

Offline Don

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 287
  • Geslacht: Man
    • Homepage Don Esteban
Re: 20 gig per maand
« Reactie #2 Gepost op: 15 juni 2010, 22:29:31 »
Hoi Michel,
Gracias por het geven van een indicatie. Nu was ik dus sowieso niet van plan om hier torrents te gaan downloaden. Ik heb 35 films op de meegenomen externe HD staan dus ik had al voorgewerkt. Maar ik heb er nog niet eentje van bekeken:-) Het weer is weliswaar nog niet super maar zo slecht dat ik maar filmpjes ga kijken is het nu ook weer niet. Ja, met joetjoepjes moet ik oppassen. Dat loopt snel op. Moeten die werkwoorden trouwens met een hoofdletter? Ik heb even gegoogeld. Nee dus;-)