Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

218 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 20:41:51

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Kan programma niet verwijderen???  (gelezen 17591 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hanegraaff
  • Gast
Kan programma niet verwijderen???
« Gepost op: 7 juli 2010, 04:24:45 »
Beste raadgevers ...
 
Op mijn PC draait Windows 7. Nu is gisteren mijn Logitech webcam kapot gegaan, maar toen ik via "programma verwijderen" het Logitech programma van mijn PC wilde verwijderen, blijkt dat NIET te kunnen!!?? Want ... op een gegeven moment verschijnt er dan een schermpje van de 'Windows Installer' dat zegt: "De systeemberheerder heeft het systeem zodanig ingesteld dat deze installatie niet kan worden uitgevoerd." En als ik dan op OK druk komt er een nieuw schermpje, dit keer van 'Programma en Onderdelen' dat zegt: "U bent niet gemachtigd om Logitech QuickCam te verwijderen. Neem contact op met de systeembeheerder." Maar ... die "Systeembeheerder" dat ben ikzelf??? Jullie begrijpen wel dat ik daar totaal niets van snap! Mijn vraag is daarom: Hoe kan ik dit programma nu toch van mijn PC verwijderen??? Ik hoop dat iemand dat weet. Ben Hanegraaff

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Kan programma niet verwijderen???
« Reactie #1 Gepost op: 7 juli 2010, 19:29:26 »
Hoi Hanegraaff,

Citaat
Hoe kan ik dit programma nu toch van mijn PC verwijderen???
Klik op Start
Typ in het invoerveld met het vergrootglas, %systemroot%\system32 en druk op de Enter-toets
Blader naar het bestand appwiz.cpl
Rechtsklik erop en klik dan op Als administrator uitvoeren

Lukt het nu wel?


Peter

hanegraaff
  • Gast
Re: Kan programma niet verwijderen???
« Reactie #2 Gepost op: 7 juli 2010, 20:01:10 »
Nee Peter, het leek zo mooi, maar je advies heeft helaas NIET gewerkt!
Ben Hanegraaff  :(

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Kan programma niet verwijderen???
« Reactie #3 Gepost op: 8 juli 2010, 00:02:24 »
Hoi Ben,

Klik op Start
In het invoerveld, typ useraccountcontrolsettings en druk op Enter-toets
In het venster "Instellingen voor Gebruikersaccountbeheer", sleep de schuifbalk helemaal naar onder: Nooit een melding weergeven
Herstart de computer.

Het kan zijn dat je nu weer meldingen krijgt dat de gebruikersaccountbeheer uitgeschakeld is. Negeer dat voor nu.

Lukt het nu wel?



Peter

hanegraaff
  • Gast
Re: Kan programma niet verwijderen???
« Reactie #4 Gepost op: 8 juli 2010, 07:31:52 »
Peter JE BEN EEN GENIE(!) wat heb jij veel verstand van computers zeg, want ... DEZE KEER IS HET GELUKT!!! En volgens mij is dit al de tweede keer dat je mij hebt geholpen om een probleem waar ikzelf echt niet uit kon komen hebt helpen oplossen! Hartstikke bedankt hoor en ik zou zeggen GA ZO DOOR!!!

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Kan programma niet verwijderen???
« Reactie #5 Gepost op: 8 juli 2010, 19:41:02 »
Hallo Ben,

Ik weet niet waar de schuifbalk bij Gebruikersbeheer voorheen stond, maar zet hem weer terug naar de standaardwaarde, zie afbeelding. Of anders 1 streepje lager als dat nog problemen geeft.




Peter
« Laatst bewerkt op: 8 juli 2010, 21:04:39 door Ronald »

hanegraaff
  • Gast
Re: Kan programma niet verwijderen???
« Reactie #6 Gepost op: 8 juli 2010, 22:36:17 »
Hoi Peter, bedankt nog voor dat laatste advies! Maar daar had ikzelf ook al aangedacht (vind ik trouwens best knap van mezelf  ;D ) dus die schuifbalk ... die staat weer helemaal goed! Nogmaals, heel hartelijk bedankt voor alles!
 
Ben Hanegraaff