Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

352 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

29 maart 2024, 16:41:26

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Problemen met draadloze muis  (gelezen 14463 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Nilscollection
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 136
Problemen met draadloze muis
« Gepost op: 16 juli 2010, 11:20:41 »
Hallo allemaal,
Ik heb eergisteren een draadloos toetsenbord en muis gekocht.. het toetsenbord doet het voorbeeldig, maar met de muis ondervind ik wat problemen.

Na onbepaalde tijd 'blokkeert' de muis en kan ik niet meer op de taakbalk klikken (zowel Windows-knop als openstaande programma's) en ook niet meer op het dock wat ik onderaan het scherm heb staan. Ook kan ik geen vensters meer minimaliseren, sluiten o.i.d. Ik kan enkel nog op mijn bureaublad icoontjes aanklikken maar dan alweer, kan ik het niet sluiten, erin werken o.i.d.

Zodra ik met de Windows-knop en de pijltjestoetsen de PC vergrendel en dan weer ontgrendel, is het probleem verholpen maar het lijkt me in ieder geval niet de bedoeling.

De muis en het toetsenbord zijn beiden van Labtech en ik maak gebruik van een Compaq Presario desktop met Windows Vista Home Premium.

Ik heb al geprobeerd de draadloze ontvanger weg van mijn speakers te zetten, omdat ik dacht dat dat het probleem was, maar dat helpt blijbaar ook niet. Hij staat er nog steeds erg dichtbij denk ik, dus hieronder een foto van de huidige opstelling. Misschien dat jullie daardoor weten wat het probleem is?

Alvast bedankt en groetjes, Nils.


Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: Problemen met draadloze muis
« Reactie #1 Gepost op: 18 juli 2010, 23:15:44 »
Na onbepaalde tijd 'blokkeert' de muis en kan ik niet meer op de taakbalk klikken (zowel Windows-knop als openstaande programma's) en ook niet meer op het dock wat ik onderaan het scherm heb staan. Ook kan ik geen vensters meer minimaliseren, sluiten o.i.d. Ik kan enkel nog op mijn bureaublad icoontjes aanklikken maar dan alweer, kan ik het niet sluiten, erin werken o.i.d.

Ik ben hier bepaald niet de expert inzake hardware, maar misschien heb je wat aan het onderstaande:
Als ik google op labtec muizen komen er nogal wat treffers naar voren. Je kan ze eens nalezen. Misschien ook is op de Labtec website een verbeterde driver te downloaden.
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: Problemen met draadloze muis
« Reactie #2 Gepost op: 20 juli 2010, 21:13:31 »
Hoi Nils,

Is je bureau altijd zo netjes opgeruimd, of was het voor de foto? ;)

Ik zou het inderdaad ook zoeken in een nieuwere driver. Een hardwarematig probleem zou ook nog misschien kunnen: zo'n muis zou ook domweg niet helemaal 100% goed van de fabrieksband gerold kunnen zijn. Na wekenlang getob met een gloednieuw ADSL-modem (die dus ook niet 100% goed bleek te zijn), vertrouw ik nieuwe hardware niet meer voor de volle 100%. Bovendien is ruilen -kort na de aanschaf- nu nog makkelijk. ;)

Groeten,

Ronald
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence

Offline Nilscollection
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 136
Re: Problemen met draadloze muis
« Reactie #3 Gepost op: 21 juli 2010, 10:25:37 »
Ik heb de nieuwe driver een paar dagen geleden gedownload en geïnstalleerd en ik heb sindsdien nog geen last gehad van de muis... ik denk dat het probleem dus verholpen is.

@ Ronald: mijn bureau is altijd zo netjes opgeruimd, omdat ik graag alles opgeruimd hou (is ook wel een beetje te zien aan mijn bureaublad).
Ik heb alleen laatst even de monitor en de speakers op de plaats gezet waar de Mac eerst stond - zie foto, maar let niet op mijn kat, die ligt wel vaker op mijn bureau.  :D




Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: Problemen met draadloze muis
« Reactie #4 Gepost op: 21 juli 2010, 11:06:28 »
Hallo Nils,

OK, mooi!

Even met het oog op de meeluisteraars:
Dat met die drivers is altijd een wat vreemde zaak. Vaak gaan er maanden overheen voor iemand een bepaald nieuw produkt daadwerkelijk in gebruik heeft genomen.

Nieuw is in deze dus niet altijd nieuw als je naar de tijd kijkt. In onze ogen is nieuw gisteren gemaakt. Maar dat is heel vaak echt niet zo. Om te beginnen worden de meeste producten per container naar Europa verscheept. Alles bij elkaar liggen er standaard tussen de produktiedatum en de winkel een paar maanden. Ga je dan op de website van de fabrikant op zoek naar een nieuwere driver, dan blijkt die er met regelmaat te zijn. En soms is dat de oplossing voor een niet helemaal lekker werkend produkt.

Het is niet altijd zo, maar het is altijd de moeite waard het te proberen.

Daarnaast is jouw idee inzake storing door andere apparaten niet onlogisch. Dat hoort wel niet zo te zijn, maar het komt voor. Bij een draadloze muis had het gekund. Die draadloze signalen zijn maar zwak. Dat moet ergens ook wel. Het zou te gek worden als de muis de magnetron in de war zou schoppen (overdreven natuurlijk, maar dat is ergens wel de essentie). Zwakke signalen zijn gevoeliger voor verstoringen. En daar gaan we weer.

jaja, de vis wordt nog steeds duur verdiend!
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline Nilscollection
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 136
Re: Problemen met draadloze muis
« Reactie #5 Gepost op: 21 juli 2010, 11:14:09 »
Inderdaad.. dat is ook één van de redenen waarom ik mijn monitor en alle andere randapparatuur naar de hoek van het bureau heb verplaatst. Nu staat alleen nog een externe LaCie HDD van 500 GB dichtbij de ontvanger (± 30 cm) dus misschien hebben de speakers ook deels schuld gehad bij het probleem.

In ieder geval werkt alles nu naar behoren dus allebei hartelijk bedankt voor de tips!

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: Problemen met draadloze muis
« Reactie #6 Gepost op: 25 juli 2010, 22:30:51 »
@ Ronald: mijn bureau is altijd zo netjes opgeruimd, omdat ik graag alles opgeruimd hou (is ook wel een beetje te zien aan mijn bureaublad).
Ik heb alleen laatst even de monitor en de speakers op de plaats gezet waar de Mac eerst stond - zie foto, maar let niet op mijn kat, die ligt wel vaker op mijn bureau.  :D

Het ziet er keurig uit! Aanzienlijk netter dan mijn bureau (en Windows bureaublad)... :D

Leuke kat trouwens! :)

Groeten,

Ronald
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence

Offline Nilscollection
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 136
Re: Problemen met draadloze muis
« Reactie #7 Gepost op: 25 juli 2010, 22:38:23 »
Dankjewel! Inmiddels is mijn bureaublad veranderd aangezien ik ben overgestapt op Windows 7, dus nu ziet 't er zo uit:
Wel nog steeds opgeruimd dus.  :)


Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: Problemen met draadloze muis
« Reactie #8 Gepost op: 25 juli 2010, 22:50:27 »
Hallo Nils,

Lekker opgeruimd zo. Daar hou ik ook van, maar kijk niet naar mijn werkbak bij de baas. Leuk achtergrondje zo. Dat brengt me als enthousiast motorrijder op een mooi idee.



Nou mag ik ook erg graag fotograferen en na een halve avond goochelen met allerlei lichtbronnen heb ik een heuse vanmiddag vers geplukte distel op het bureaublad van mijn Ubuntu laptop staan:



Ik denk trouwens dat ik nog wat meer veldbloemen e.d. ga schieten. Die zijn verrassend mooi ... .
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline Nilscollection
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 136
Re: Problemen met draadloze muis
« Reactie #9 Gepost op: 25 juli 2010, 23:02:43 »
Ziet er inderdaad prachtig uit. Vooral het groen en roze tekent heel mooi af tegen het zwart.  :okee:
Bij ons op school is het ook van 'dit is je bureaublad, o wee als je er iets aan verandert' en dan draaien ze ook nog eens Windows XP met de Win2000-skin.  :'(

Is hier op het forum niet ergens een 'show je wallpaper'-draadje? Op bijna elk forum waar ik kom is er zo eentje, maar hier ben ik 'm nog niet tegengekomen.

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: Problemen met draadloze muis
« Reactie #10 Gepost op: 26 juli 2010, 12:44:44 »
Hallo Nils,


Een leuk bureaublad is een genot, vind ik ook. Als ik iets heb wat er voor in aanmerking komt wil ik ze ook nog wel eens hier op het Forum zetten onder Multimedia.
Een draadje over je desktop op dit Forum vindt je hier.
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline Nilscollection
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 136
Re: Problemen met draadloze muis
« Reactie #11 Gepost op: 26 juli 2010, 13:17:35 »
Ah, daar heb ik dus al heel wat berichten gepost zie ik nu...  :o ::)

Nou, ja.. weet ik tenminste dat 'ie er hier is. Dankjewel voor de link!