Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

148 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

23 april 2024, 19:04:30

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Delf.NXB  (gelezen 7945 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Delf.NXB
« Gepost op: 7 november 2009, 21:26:48 »
Bericht 1 van 7

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:Don Esteban (NLHelp)Datum:24-07-2007
 Aan:AllenMsgID:3494.1
 Onderwerp:Delf.NXB Forum:ws-nlcomputer
Hoi All,

Mijn E-tech RTBR04 router heeft het vanwege een blikseminslag begeven en ik heb een nieuwe RTBR05 gekocht. Installeren via de bijgeleverde CD lukte niet en als ik via HTTP://192.168.1.1 de router trachtte te bereiken om het een en ander handmatig in te stellen verscheen een NOD 32 virusmelding te weten: Win32/TrojanDownloader.Delf.NXB trojan. Iemand een idee wat hier aan de hand is? Als ik op Delf.NXB google valt me direct op dat NOD vermeldt wordt.
Groeten,
Don 


Bericht 2 van 7

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:Maurice (NLHelp)Datum:24-07-2007
 Aan:Don Esteban (NLHelp)MsgID:3494.2
 Onderwerp:Delf.NXB Forum:ws-nlcomputer
Hoi Don,

De virusmelding is een firmware gerelateerd probleem en kan opgelost worden door een upgrade naar de meest recente firmware.

Groet,

Maurice


Bericht 3 van 7

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:24-07-2007
 Aan:Don Esteban (NLHelp)MsgID:3494.3
 Onderwerp:Delf.NXB Forum:ws-nlcomputer
Hoi Don,
Even kijken of ik je kan helpen.
Die cd's vind ik maar niks, we gaan het handmatig doen:
Het lijkt er op dat de router een stukkie software in de browser propt dat verrekte veel op een Trojan lijkt (en als Nod32's mogelijk gevaarlijke applicatie-detectie aan staat is het niet echt verwonderlijk dat je een alarm krijgt). Dus voor nu en heel even: Klik op het Nod32 icoontje rechtsonder, kies Imon, kies rechts: Uitschakelen (als je klaar bent moet dat ding natuurlijk weer aan).
Kontroleer eerst of het lampje Adsl ononderbroken brandt. Zo nee dan heeft configureren geen zin, want dan is er geen signaal. Dan eerst kabels, splitters nalopen en evt. helpdesks gaan bellen.
Start dan de browser en geef in : http://192.168.1.1 (enter), je komt in het inlogscherm: naam Admin, wachtwoord Admin (let op de hoofdletter).
Nu dien je de Wizard te starten en de gegevens die noodzakelijk zijn voor jouw provider in te vullen. Als je daar niet uitkomt: Welke provider en welk abo heb je?

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 4 van 7

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:24-07-2007
 Aan:Don Esteban (NLHelp)MsgID:3494.4
 Onderwerp:Delf.NXB Forum:ws-nlcomputer
Hoi Don,
Doe beslist ook even wat Maurice schrijft (zet Nod, eventuele firewalls en andere beveiliging wel uit tijdens het flashen, en alle andere troepjes natuurlijk ook. Je wilt niet dat er iets tijdens het updaten de boel verstoort.). Ik dacht dat jij bij @home zat en ik lees dat in de updates ook de Wizard is aangepast voor @home gebruikers.
Hier in het kort de update instructies:- Open de instellingspagina van de router.
- Open het menu Tools en klik op Update Gateway.
- Klik op de knop Bladeren om naar het gedownloade bestand te bladeren
- Selecteer het firmwarebestand en klik op Openen. De volledige locatie wordt in het veld naast de knop vermeld.
- Klik op de knop Update Gateway, waarna het bestand in de router wordt geladen.
- Op het scherm wordt een andere pagina geladen. Sluit dit venster NIET!
- Wacht geduldig tot het bestand volledig geladen is, controleer ondertussen de ledjes van de router.
- Nadat het bestand volledig geladen is reset de router zichzelf automatisch.
De upgrade begint dan intern in de router, dit zal ca. 5 minuten duren. Hierna geeft de router weer signaal en kunt u het apparaat opnieuw instellen voor de internetverbinding.


Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 5 van 7

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:Don Esteban (NLHelp)Datum:25-07-2007
 Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3494.5
 Onderwerp:Delf.NXB Forum:ws-nlcomputer
Hoi Michel en Maurice,
Het menu Tools en Update Gateway kon ik niet vinden. Allemaal andere benamingen. Maar de term 'firmware update' sprak me wel aan:-) en via die optie heb ik de router geupdated met de laatste frimwareversie waarvan Maurice me het adres gegeven had. NOD houdt nu zijn mond en de rest werkt ook prima.
Hartelijk bedankt voor de snelle en bruikbare reacties.
Don 


Bericht 6 van 7

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:25-07-2007
 Aan:Don Esteban (NLHelp)MsgID:3494.6
 Onderwerp:Delf.NXB Forum:ws-nlcomputer
Hoi Don,
>> NOD houdt nu zijn mond en de rest werkt ook prima. <<
Mooi! Vraag is natuurlijk wel: Had Nod32 nu gelijk of niet, en gedroeg de eerdere routersoftware zich onbehoorlijk of niet.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 7 van 7

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:Don Esteban (NLHelp)Datum:25-07-2007
 Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3494.7
 Onderwerp:Delf.NXB Forum:ws-nlcomputer
Hoi Michel,
Dat NOD er niet helemaal raad mee wist, bleek uit het feit dat z.g. in quarantaine geplaatste besptanden in beginsel niet aanwezig waren. Quarantaine was gewoon leeg. Dat veranderde toen ik IMON tijdelijk uitschakelde. Ik kon toen welliswaar de router bereiken maar de virusmeldingen bleven en nu werden er 6 variaties in quarantaine gezet. Allemaal weer makkelijk te verwijderen trouwens.