Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

352 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

29 maart 2024, 13:47:00

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: DBGrid1 toont kolommen zonder inhoud, maar accepteert geen invoer  (gelezen 28704 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: DBGrid1 toont kolommen zonder inhoud, maar accepteert geen invoer
« Reactie #90 Gepost op: 18 december 2010, 22:04:45 »
Hoi Jan,

Citaat
ben ik verder gaan zoeken en dat bracht aan het licht dat de ADO data control net in het niet-zichtbare gedeelte van de ToolBox viel. Ik had dus steeds de verkeerde data control op het formulier.
Dat verklaart een hoop. De oudere control zal een aantal dingen niet kunnen to.v een nieuwere versie. Wat er precies gewijzigd is is helaas nooit helemaal duidelijk.
Dat je beide control-versies in 1 project kunt gebruiken is al helemaal verwarrend.

In ieder geval is dit probleem nu dus opgelost door de nieuwste control te gebruiken.
Bedankt voor de feedback.


groeten, Peter

Offline jvdpeet †
  • Senior lid
  • ****
  • Berichten: 365
  • Geslacht: Man
Re: DBGrid1 toont kolommen zonder inhoud, maar accepteert geen invoer
« Reactie #91 Gepost op: 21 december 2010, 17:50:47 »
Hoi Peter,
Waarschijnlijk zal ik de andere twee onderdelen, die de oude data control gebruiken, in de naaste toekomst ook vervangen door de ADO data control. Hoe uniformer, hoe beter. Ik wil dat niet meteen doen, want ik hoop er toch nog eens achter te komen, waarom er 2 onderdelen met precies dezelfde systematiek, maar met een andere tabel niet werken met de oude data control en de eerste wel. Deze eerste tabel is eerder gemmaakt dan de andere twee en dat is dan ook waarschijnlijk de reden dat hij wel werkt. Maar ik dacht dat de database bepalend was en niet de tabellen daarvan. Maar kennelijk reageert VB op de onderdelen van een database.