Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

352 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

29 maart 2024, 15:29:29

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: 5.0.0 mail rejected  (gelezen 10686 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Guppie
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 2
  • Geslacht: Vrouw
5.0.0 mail rejected
« Gepost op: 6 september 2010, 13:24:02 »
Sinds een week kan ik geen mails meer sturen naar mensen met een "planet-adres"

Ik krijg dan deze melding

Your message was rejected by mailin.planet.nl for the following   reason:

     5.0.0 Mail rejected.

The following recipients did not   receive this message:

Vanuit webmail lukt het wel

Wieowie kan mij helpen?? Heb al dagen op internet naar de oplossing gezocht.

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: 5.0.0 mail rejected
« Reactie #1 Gepost op: 6 september 2010, 21:32:46 »
Beste Guppie,

Weet je met welke SMTP-mailserver jij je mail verstuurt als je je normale mailprogramma gebruikt? Ik neem aan dat het de mailserver is van UPC (ik zal je mailadres natuurlijk niet openbaar maken, maar als forumbeheerder kan ik dat zien) ;) )

Waarschijnlijk is de door jou gebruikte SMTP-mailserver door KPN op een zwarte lijst gezet. Dit kan gebeuren, als iemand de mailserver van UPC heeft gebruikt om heel veel spam mails te versturen naar klanten van KPN. Het beste neem je daarover contact op met de helpdesk van UPC, zodat zij weer contact kunnen opnemen met de mailserver beheerder van KPN. Dan kan die blokkade ongedaan worden gemaakt.

Dat het via Webmail wél lukt, zal zijn omdat de mail dan via een andere SMTP-mailserver van UPC wordt verzonden. Een provider heeft meestal ook veel meer dan 1 SMTP-server, dus het kan gebeuren dat sommige SMTP-mailservers het nog wél, en andere juist niet meer doen.

Succes!

Groeten,

Ronald
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence

Offline Guppie
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 2
  • Geslacht: Vrouw
Re: 5.0.0 mail rejected
« Reactie #2 Gepost op: 6 september 2010, 22:12:28 »
Hoi Ronald,

bedankt voor je snelle reactie.
Ik heb hier inderdaad problemen met spam gehad door een computer van één vd kinderen,
ik sta niet meer op die blocking list, ik kan dus gewoon mailen alleen dus niet naar kpn.

Heb al paar keer kontakt gehad met upc sturen me van kastje naar de muur vlg een van hun medewerkers
moest ik het proberen bij microsoft??

Dus ga ik het nu toch maar weer proberen via upc.

Als je nog andere oplossing hebt hoor ik het graag.

Groet
Guppie

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: 5.0.0 mail rejected
« Reactie #3 Gepost op: 6 september 2010, 22:49:32 »
Hoi Guppie,

Microsoft kan hier echt totaal NIETS aan doen, dit gaat puur om de communicatie tussen de mailserver van UPC en de mailserver van KPN. In technische zin verloopt dat goed, want ze praten inderdaad met elkaar. Alleen besluit de mailserver van KPN vervolgens om jouw mail te weigeren.

Dat moet dus opgelost worden aan de KPN-kant. En zij gaan pas wat doen, als zij iets van UPC horen. Dus: de beheerder van de mailserver van UPC moet even contact opnemen met de beheerder van de mailserver van KPN, en daarbij iets aangeven van 'vanaf onze aansluiting met IP nummer xxx.xxx.xxx.xxx is gespamd via onze mailserver met IP nummer yyy.yyy.yyy.yyy, dit probleem is nu opgelost, dus kunt u de blokkade aub weer opheffen'.

Bij grote bedrijven als UPC kan het moeilijk zijn om door te dringen tot iemand die wél weet waar het echt over gaat. Blijven volhouden, en vragen naar iemand van de 'tweede lijn' kan helpen. Veel succes in ieder geval!

Overigens, het zóu nog kunnen dat dit probleem vanzelf overgaat. Meestal zijn dit soort blokkades niet voor eeuwig, maar bijvoorbeeld voor een aantal weken. Daarna vervalt de blokkade automatisch. Dat is omdat het zeker bij eindgebruikers nogal eens voorkomt dat IP-nummers wijzigen (en dus heeft het weinig zin om een IP-nummer, waarvan ooit is gespamd, voor eeuwig te blijven blokkeren). E.e.a. is wel afhankelijk van het beleid van de provider (ik heb geen idee hoe ze dat bij KPN doen).

Groeten,

Ronald
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence

Offline gertrude
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 25
  • Geslacht: Vrouw
Re: 5.0.0 mail rejected
« Reactie #4 Gepost op: 21 september 2010, 22:58:32 »
Beste Ronald,
 
Ik heb dit probleem ook sinds 1 september, en nog steeds.
 SMTP error from remote mail server after end of data:
    host mailin.planet.nl [213.75.3.30]: 550 5.0.0 Mail rejected.
Het betreft planet-, netnet- en kpn- adressen. Ik heb het met twee computers in dit huis getest, windows xp en windows 7.
   
Mijn g-mail adres doet het niet vanuit outlook, wel vanuit google / gmail. Server van gmail.
Mijn telfort-c adres doet het niet vanuit outlook, niet vanuit mail2web. Telfort server
Mijn persoonlijke adres doet het niet vanuit outlook, niet vanuit mail2web. Persoonlijk server.
 
Ik heb geen spam problemen gehad.
Ik heb KPN gebeld met jou aanwijzingen aan guppie, maar die kunnen niets voor me doen.
Ze verwijzen me naar microsoft.
 
Heb je nog een suggestie?
 
Alvast bedankt en groeten,
Gertrude.
 

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: 5.0.0 mail rejected
« Reactie #5 Gepost op: 9 oktober 2010, 22:21:32 »
Hoi Gertrude,

Het wel/niet optreden van dit probleem, is afhankelijk van het wel/niet doorgeven van het IP-nummer van jouw computer. Als je via Outlook een e-mail stuurt, zal dit er in principe altijd bij staan. Maar via een Webmail hoeft dit niet altijd het geval te zijn. Dus kan het inderdaad prima voorkomen dat het via Google Webmail wel lukt.

Ik heb je IP-nummer (als forumbeheerder kan ik dat zien) eens gecheckt op http://www.dnsbl.info  Als je daar zelf eens naartoe gaat en je IP-nummer laat controleren, dan zul je zien dat je IP-nummer op diverse blacklists staat. Dit kan duiden op een besmette computer: die van jou zelf, of die van iemand anders die van jouw internetverbinding gebruik maakt. Heb je een goede virusscanner in gebruik, en -als je daarvan gebruik maakt- is je draadloze internet goed beveiligd?

Kennelijk maakt de mailserver van KPN gebruik van minimaal 1 van de spamlists waarop jouw IP-nummer nu is vermeld. Vandaar dus de weigering van de KPN mailserver om e-mail vanaf jouw IP-nummer te verwerken.

Groeten,

Ronald
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence

Offline gertrude
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 25
  • Geslacht: Vrouw
Re: 5.0.0 mail rejected
« Reactie #6 Gepost op: 11 oktober 2010, 20:42:01 »
Beste Ronald,
 
Bedankt, dit klinkt me zeker in de oren als een mogelijkheid.
Onze oudste zoon had laatst erg veel problemen met zijn computer, en heeft hem uiteindelijk helemaal naar nul leeggemaakt en opnieuw ingericht. Dat is nu verholpen dus.
 
Blijft over, wat moet ik nu doen? Bij KPN vragen om me van die lijst af te halen?
Heb je enig idee waar ik dan moet zijn? Ik had KPN al eens gebeld (in een eerder stadium dus), maar toen kreeg ik te horen dat zij niets voor me konden doen.
 
Of kan ik via Blacklist Removal Help Forum. een verzoek doen?
 
 
alvast bedankt, en groet
Gertrude
 
 

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: 5.0.0 mail rejected
« Reactie #7 Gepost op: 15 november 2010, 21:57:06 »
Beste Gertrude,

Ik zie dat je IP nummer inmiddels nog maar bij een paar anti-spam servers geregistreerd staat. Gaat het mailen naar KPN/Planet adressen nu ook beter?

Groeten,

Ronald
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence

Offline gertrude
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 25
  • Geslacht: Vrouw
Re: 5.0.0 mail rejected
« Reactie #8 Gepost op: 16 november 2010, 11:21:17 »
Beste Ronald,
Ik heb enig contact gehad met het Blacklist Removal Help Forum. Maar ik kon geen account maken; heb gemaild met iemand die het ging regelen, en daarna niets meer gehoord.
Maar inderdaad, het mailen gaat weer helemaal goed volgens mij. Ik heb tot nu toe geen meldingen meer gekregen.
Misschien dat die lijsten vanzelf verversen en dat het langzaam dan weer goed komt.
 
Groeten en bedankt voor je goede zorgen,
Gertrude.
 

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: 5.0.0 mail rejected
« Reactie #9 Gepost op: 25 april 2011, 10:47:12 »
Hallo Gertrude,

Volgens mij zijn je problemen helemaal opgelost? Je IP-nummer staat nu nog op 2 blacklists, maar dat zijn volgens mij geen belangrijke. Dus niets om je nog zorgen over te maken. :)

Groeten,

Ronald
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence