Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

501 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

27 april 2024, 13:04:49

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: scanpst.exe  (gelezen 16891 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Boyo
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 119
  • Geslacht: Man
scanpst.exe
« Gepost op: 14 september 2010, 18:51:41 »
Het viel mij op dat het openen van de Office Outlook 2007 niet meer zo vlot tot stand kwam. Ik kon in eerste instantie er niet achterkomen wat hier nou de oorzaak van was. Het ging zelfs zo ver dat het openen helemaal niet meer ging. De melding doormiddel van een wizard gaf aan dat o.a. de mappen niet meer geopend konden worden en dat ik een scanpst.exe moest uitvoeren. Bij nader inzien had ik mijn contacten uit Outlook geëxporteerd naar mijn map “documenten” met de extensie .pst. Vermoedelijk is bij het overzetten hiervan iets verkeerd gegaan met dit als gevolg. Echter het heeft mij heel wat hoofdbrekens gekost de scanpst.exe op de pc te vinden. Ook met behulp van internet wordt dit probleem nogal technisch uitgelegd. Op de navolgende wijze is het mij toch gelukt om alles weer in het gareel te brengen. Het besturingssysteem op de pc is Vista maar met XP is er een klein verschil maar daar kom ik later nog op terug.
Ga als volgt te werk:
open de verkenner>ga naar de map waar de program files staan, in mijn geval op C:>microsoft>office12. Ga alleen op office12 staan( dus niet openen)  en geef bij de zoekmogelijkheid (rechtsboven) de opdracht “scanpst.exe” (zonder aanhalingstekens). En ziedaar wat je nodig hebt. Onder Vista bestaat de mogelijkheid voor een dergelijke opdracht. Bij XP office12 wel openen en dan even scrollen om de scanpst.exe te vinden. Heb je deze regel gevonden dan dubbel klikken. Hierna zie je een wizard genaamd “Microsoft Office Outlook 2007 Hulpprogramma voor Postvak IN”.  Nu komt het; met de knop “bladeren” zal je de map moeten vinden waar het bestand staat met de extensie .pst. Ga nu naar je gebruikersnaam en open AppData> Local>Microsoft>Outlook en klik op het pst-bestand die je wilt controleren. Dit bestand wordt automatisch naar de wizard gebracht van het hulpprogramma. Klik hierna op starten en dit programma nu controleren op fouten en deze worden ook zodanig hersteld. Al deze handelingen zij n uitgevoerd onder het besturingssysteem Vista. Thans werkt Office Outlook 2007 weer vlot en naar behoren. Wellicht heeft dit bijgedragen van je probleem.

Offline Stefan de Best
  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 601
  • Geslacht: Man
    • Historisch-didactisch overzicht van 150 oude en minder bekende zwemslagen
Re: scanpst.exe
« Reactie #1 Gepost op: 14 september 2010, 19:24:55 »
Hallo Boyo,

Bedankt voor je bijdrage. :)

Om je bijdrage meer onder de aandacht te brengen bij Outlook-gebruikers heb ik je bericht verplaatst naar de berichtensectie "E-mail en internet".

Historisch-didactisch overzicht van 150 oude en minder bekende zwemslagen
     http://www.zwemslagen.nl

Offline MauriceO

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 158
  • Geslacht: Man
Re: scanpst.exe
« Reactie #2 Gepost op: 24 september 2010, 00:07:39 »
Bedankt voor deze tip! Ik gebruik Outlook 2007 op 3 verschillende systemen samen met 1 gemeenschappelijk pst-bestand dat ik op mijn server heb staan. Vanavond bleek het niet meer mogelijk te zijn om Outlook te starten op alle 3 systemen. Foutmelding: outlook.pst is reeds in gebruik... blah blah blah... Na gebruik van het Hulpprogramma voor Postvak IN, werkt het weer als een zonnetje!  :)

Offline Boyo
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 119
  • Geslacht: Man
Re: scanpst.exe
« Reactie #3 Gepost op: 24 september 2010, 09:27:50 »
Hallo MauriceO,
Dank voor je reactie om mijn stukje. Je ziet maar helpen kost niets en het loont ook nog.
Boyo.