Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

202 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 19:45:21

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Engenius Senao ECB-3500 600mw accesspoint (11b/g)  (gelezen 9593 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline voiratsou
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 3
  • Geslacht: Man
Engenius Senao ECB-3500 600mw accesspoint (11b/g)
« Gepost op: 4 oktober 2010, 18:08:55 »
Hallo,

Ja ik heb nog wel een vraag mijn Router is niet sterk genoeg om twee verdiepingen                      te overbruggen.
Nu overweeg ik de:
   
Engenius Senao ECB-3500 600mw accesspoint (11b/g) mogelijk is er iemand met ervaring in deze




Vr groet,

J

Offline Leon

  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 180
  • Geslacht: Man
Re: Engenius Senao ECB-3500 600mw accesspoint (11b/g)
« Reactie #1 Gepost op: 6 oktober 2010, 18:04:05 »
Hoi voiratsou,

Om teleurstelling te voorkomen en vooropgesteld dat een Senao met meer vermogen het kan.

Met alleen meer zendvermogen bij de router ben je er niet, ook de andere kant, die van de computer moet aangepast worden om er door te komen.

Als kabels leggen geen optie is.
En je huidige router wel instaat is om tot de eerste verdieping te komen.

Je een mogelijkheid hebt om te testen of het wifi signaal van je huidige router ook in staat is om van de eerste naar de tweede verdieping te komen. (Router verplaatsen naar de eerste verdieping).

Dan kun je overwegen om de Senao ECB-3500 niet als accespoint te gebruiken maar als repeater in te zetten op de tussen etage.
En dat op normaal vermogen.

Dat is de grootste kans van slagen, mits het signaal van de huidige router wel op de eerste verdieping kan komen.
« Laatst bewerkt op: 6 oktober 2010, 18:09:32 door Leon »
Groeten, Leon
Life is like a roller coaster. It's always a different thrill each day.

Offline voiratsou
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 3
  • Geslacht: Man
Re: Engenius Senao ECB-3500 600mw accesspoint (11b/g)
« Reactie #2 Gepost op: 7 oktober 2010, 18:45:27 »
Hartelijk dank voor de uitgebreide reactie

Ik wacht nog wel even met de aanschaf van een en ander

Vriendelijke groet,

J

Offline Tonbon
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 3
  • Geslacht: Man
Re: Engenius Senao ECB-3500 600mw accesspoint (11b/g)
« Reactie #3 Gepost op: 15 september 2011, 01:06:44 »
Hallo,

ik weet dat het een oud topic is, maar ik denk wel dat mijn vraag goed aansluit bij dit topic.

ik overweeg om de Engenius ECB-3500 of ECB9500 te kopen omdat mijn computer op zolder beperkt bereik heeft met het draadloze netwerk. Ik heb de experia box al verplaatst uit de meterkast naar de gang. Helaas heeft dit niet genoeg geholpen. tussen de zolder en de gang zit nog 1 verdieping. de muren zijn van beton.
mijn vraag is of het dan nuttig is om zo'n wifi adapter erbij te kopen. Engenius heeft er zelf ook een. de EUB9603H. Is die een adapter een goede keuze of zijn er nog krachtigere/gevoeligere adapters beschikbaar? budget voor de adapter is max 80 euro.

alvast bedankt voor de reacties!

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: Engenius Senao ECB-3500 600mw accesspoint (11b/g)
« Reactie #4 Gepost op: 15 september 2011, 09:50:06 »
Hallo Tonbon,

Welkom!  8)

Als ik het goed begrijp, heb je een WLAN repeater nodig (een apparaat dat een verzwakt WLAN signaal oppikt en dan versterkt weer doorstuurt). Wat mij opvalt, is dat bij beide door jou genoemde apparaten staat dat de repeater functie uitsluitend werkt met andere Engenius/Senao) producten. Ik weet niet of die Experiabox (KPN, toch?) van dat merk is.

Toevallig las ik gisteravond een (positieve) review in een computerblad over de WLAN Repeater van Fritz. Zie http://www.fritzbox.eu/nl/products/FRITZWLAN_Repeater_NG/index.php voor meer info en http://tweakers.net/pricewatch/248917/avm-fritz!wlan-repeater-n-g.html voor prijzen (past in je budget). Volgens de fabrikant "maakt het niet uit welke WLAN-router of -standaard er wordt gebruikt".

Een ander, goedkoper alternatief is netwerkkabels trekken. Dan ben je voor een paar tientjes aan materiaal klaar. Kost je alleen wel een kluszaterdag of -zondag. ;) Een bekabeld netwerk is en blijft het betrouwbaarst!

Groeten,

Ronald
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence

Offline Tonbon
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 3
  • Geslacht: Man
Re: Engenius Senao ECB-3500 600mw accesspoint (11b/g)
« Reactie #5 Gepost op: 15 september 2011, 23:57:05 »
Hi ronald,

bedankt voor het welkom heten.

Ik heb vandaag even contact gehad met de mensen van WiFicentre. Zij vertelde mij dat met de benaming "alleen met zelfde model" bedoeld wordt dat de ECB3500 of ECB9500 een signaal alleen draadloos kan doorzenden als de bron (bijv. modem, router of ander accesspoint) ook een Engenius accesspoint is. Als de ECB3500 of ECB9500 via een utp kabel wordt aangesloten op de router of modem, dan kan deze het signaal ook uitzenden.

De repeater functie werkt dus draadloos alleen met hetzelfde model. Als het access point via een utp kabel aan de modem, router of ander access point is aangesloten, werkt dat met alle modellen en merken.

ik denk dat ik toch voor de EUB9603H ga. Ik lees dat die een zeer krachtige ontvangst heeft. Aangezien het maar om 1 computer gaat, is een accesspoint niet helemaal nodig heb ik mij laten vertellen.

Offline Leon

  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 180
  • Geslacht: Man
Re: Engenius Senao ECB-3500 600mw accesspoint (11b/g)
« Reactie #6 Gepost op: 16 september 2011, 06:51:32 »
Een wifi acces point is 2 richting verkeer, zenden en ontvangen.

Als je aan de ene kant veel zendvermogen neer zet om ergens door te komen, dan moet je dat aan de andere kant van de hindernis ook doen.

Bij probleem verbindingen is het altijd even experimenteren.
Kabels trekken is de beste oplossing, maar niet altijd de gemakkelijkste.

Aan devolo denkt niemand, dat is ook het experimenteren waard.
Groeten, Leon
Life is like a roller coaster. It's always a different thrill each day.