Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

497 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

27 april 2024, 19:59:45

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Gamen in Ubuntu Linux?  (gelezen 15588 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Nilscollection
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 136
Re: Gamen in Ubuntu Linux?
« Reactie #15 Gepost op: 17 november 2010, 17:19:33 »
Hallo Just,

Ik heb PlayOnLinux inderdaad ook al geprobeerd - echter De Sims 2 staat dan net niet in de lijst...  >:(

Ik heb De Sims 3 wel hier liggen dus die zal ik in de komende dagen wel eens proberen te installeren.
Ik laat je wel horen hoe het is gegaan!

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: Gamen in Ubuntu Linux?
« Reactie #16 Gepost op: 17 november 2010, 20:59:03 »
Hoi Nils,

Ja, super. Zo komen we samen steeds verder.

Succes, Nils!

Trouwens, weet je nog dat je bang was dat je als 15-jarige Linux niet aan zou kunnen. En moet je nu kijken waar je allemaal mee bezig bent!

Denk je ook wel een beetje aan je studie? Dat is je toekomst. Van die spelletjes kan je niet leven. De ervaring die je met al je computer activiteiten opdoet is trouwens zeker niet weg.
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline Nilscollection
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 136
Re: Gamen in Ubuntu Linux?
« Reactie #17 Gepost op: 18 november 2010, 18:49:59 »
Hallo Just,

Jazeker denk ik nog aan mijn studie - binnen niet al te lange tijd staan de kerstexamens weer voor de deur. Nu heb ik het geluk dat ik op school leer, dus thuis hoef ik (bijna) niks te doen.

Ik had gisteren wel eventjes een kleine discussie met mijn vader - hij wil namelijk met zijn computer kunnen printen op zolder, maar dat is dan jammer want dat kon ook niet toen ik Windows Vista op mijn PC had staan.  ;)

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: Gamen in Ubuntu Linux?
« Reactie #18 Gepost op: 18 november 2010, 23:21:07 »

Ik had gisteren wel eventjes een kleine discussie met mijn vader - hij wil namelijk met zijn computer kunnen printen op zolder, maar dat is dan jammer want dat kon ook niet toen ik Windows Vista op mijn PC had staan.  ;)
Hee ho! Wel lief zijn tegen Pa en niet zo negatief over dat Linux!

muiterij op de Bounty??



Kijk nou eerst eens hier: http://is.gd/hnl6L
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline Nilscollection
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 136
Re: Gamen in Ubuntu Linux?
« Reactie #19 Gepost op: 19 november 2010, 23:11:39 »
Zozo, ik begin steeds meer op te kijken tegen dat Linux! Echt voor àlles is er een oplossing! Geweldig!  ;D
Morgen maar eens uitzoeken hoe dat zit.

Even een update wat betreft mijn gamen: ik heb onder PlayOnLinux toch De Sims 3 aan het draaien gekregen! Nou ja... half dan.
Alleen kan ik de basegame niet updaten OF starten omdat de Sims3Launcher min of meer 'bevriest' zodra ik 'm opstart. Als ik op 'ja' druk om te updaten, krijg ik doodleuk een foutmelding dat 'ie niet reageert:







Het gaat in ieder geval al de goede kant op, en dat alleen al vind ik helemaal geweldig! :)

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: Gamen in Ubuntu Linux?
« Reactie #20 Gepost op: 20 november 2010, 09:27:56 »
Hallo Nils,

Je zal hem die update vermoedelijk met de hand moeten voeren. Dat wil misschien niet in Linux, want die updater is vast geschreven voor Windows. Even nasnuffelen via Google en de Playonlinux site?

Ik heb een verjaardag vandaag, dus ik ben wel wat minder online.
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers