Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

504 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

27 april 2024, 21:08:38

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: prestatie veerhogen  (gelezen 5669 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline fjlv
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 8
  • Geslacht: Man
prestatie veerhogen
« Gepost op: 13 december 2010, 20:34:28 »
Sinds kort heb ik een desktop PC (Intel i7 type 860 2,8 GHz, 4Gb ram geheugen) met Windows 7 64 bits.
Als ik films wil renderen zie ik dat de prestatie van de processor maar tot hooguit 30 % belast wordt en het werkgeheugen tot hooguit 50%.
Hoe kan ik bewerkstelligen dat mijn PC wat minder lui is en dus sneller de rendering doet?
 
 
fjlv

Offline nikosnel
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 1
  • Geslacht: Man
Re: prestatie veerhogen
« Reactie #1 Gepost op: 15 december 2010, 22:17:19 »
Omdat je vertelde dat je computer nieuws is (en dat blijkt ook wel uit de configuratie van je systeem) zal je pc qua onderhoud in orde zijn.
Als het gaat om alleen video zou je eens je de drivers van je grafische kaart kunnen updaten. Want elke dag heb je wel een nieuwe versie van een dirver!  :D
Er bestaan op programmas die voor jou de computer "tunen". Deze programmas zetten alle services uit die je niet gebruikt en passen je systeem configuratie aan zodat je pc sneller wordt. Ik weet niet of dat iets voor je is. Heb daar een artikeltje over gelezen op de site: http://www.pc-sneller-maken.nl/computer-sneller/computersneller-met-software/.
Anders moet je gaan denken aan een andere beter grafische kaart. Ik weet niet wat voor een kaart je momenteel hebt?
 
Groeten

Offline fjlv
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 8
  • Geslacht: Man
Re: prestatie veerhogen
« Reactie #2 Gepost op: 16 december 2010, 10:12:59 »
bedankt voor je reactie.
Ik heb een NVIDIA vodeokaart met 1024 mb geheugen, regelmatig geupdated .
Windows heb ik ingesteld op automatisch. Andere instellingen zoals beste prestaties of hoogste kwaliteit maakten nauwelijks wat uit.
Ik ben wat huiverig voor "programmaatjes"die mijn PC wel eens even zullen tunen, veranderingen in het register en daarna niet meer werkende eigen programma's. Misschien weet je een test of reviews van zo'n "tuneup"programaatje?
 
groet
 
fjlv

Offline Nilscollection
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 136
Re: prestatie veerhogen
« Reactie #3 Gepost op: 18 december 2010, 13:48:46 »
Hallo Fjlv,

Ik gebruik al een paar maanden TuneUp Utilities 2011 - daarvoor heb ik nog met TuneUp Utilities 2010 en 2009 gewerkt, en die bevielen mij wel.

Je moet de pop-ups van dat programma wel goed lezen, want voor je het weet zet 'ie je Aero uit o.i.d. Goed lezen dus. :-)
Je kunt TuneUp ook in de 'Turbo Modus' zetten, dit wil zeggen dat (net als bij Mac OS X) de computer bijna alle CPU naar het openstaande programma leidt en alle andere programma's zo'n beetje op non-actief zet.

Als je meer vragen hebt, kun je ze altijd stellen.  :)


Offline fjlv
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 8
  • Geslacht: Man
Re: prestatie veerhogen
« Reactie #4 Gepost op: 18 december 2010, 17:37:03 »
Bedankt voor de reactie,
 
Ook ik gebruik dat Tuneup programma (de trial versie voor 15 dagen). Helaas merk ik geen verbetering in prestatie, ook al heb ik de AERO ook uitgezet.
 
mvg
 
fjlv