Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

228 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 21:43:43

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Problemen met Logitech-muis  (gelezen 9728 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Nilscollection
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 136
Problemen met Logitech-muis
« Gepost op: 8 december 2010, 18:58:04 »
Hallo allemaal,

Een vriend van me heeft me pasgeleden om hulp gevraagd omdat hij zijn draadloze muis niet aan de gang krijgt.
Het gaat hier om een laptop met Windows 7 (x64) en een Logitech M505 draadloze lasermuis.

Zodra hij de USB-ontvanger van de muis in de laptop steekt, geeft Windows aan dat 'ie het apparaat niet herkent.
Het is dan ook onmogelijk om de muis te verbinden met de computer - zelfs de drivers downloaden helpt niets.

Wat zou ervoor kunnen zorgen dat de computer de muis wél ziet?
Groeten, Nils

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: Problemen met Logitech-muis
« Reactie #1 Gepost op: 25 december 2010, 22:04:16 »
Hallo Nils,


Je hebt nog geen reactie gehad, zie ik? Even geduld nog maar ... .

Hallo meeluisteraars en experts! Iemand hier met ideeën hoe het probleem kan worden opgelost?
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Problemen met Logitech-muis
« Reactie #2 Gepost op: 25 december 2010, 22:38:43 »
Hoi Nils,

Citaat
Zodra hij de USB-ontvanger van de muis in de laptop steekt, geeft Windows aan dat 'ie het apparaat niet herkent.
Is dit probleem nog niet opgelost?
Gaat het om een nieuwe muis? Zoja, mogelijk is het product niet goed. Probeer het met een andere computer of in de winkel waar het gekocht is.
De support afdeling van Logitech kun je HIER bereiken.
De engeltalige FAQ mbt tot de M505 staat HIER.

Lukt het hiermee?


groeten, Peter

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Problemen met Logitech-muis
« Reactie #3 Gepost op: 26 december 2010, 13:54:17 »
Hoi Nils,
 
>> Wat zou ervoor kunnen zorgen dat de computer de muis wél ziet? <<
 
Andere poort heb je al geprobeerd neem ik aan?
 
Behalve een defecte muis / ontvanger (probeer de muis op een andere computer) zou het ook kunnen liggen aan nog geïnstalleerde drivers van oude muizen, of een f*cked-up Usb systeem.
 
Kijk in configuratiescherm of je nog muisdrivers ziet staan bij software, zo ja verwijder ze allemaal en herstart daarna (er is geen driver nodig om een muis basaal te laten functioneren).
Mogelijk ligt het aan drivers die wél geïnstalleerd zijn, maar niet meer zichtbaar in apparaatbeheer. Klik dan eens verborgen apparaten weergeven aan in apparaatbeheer en kijk bij muis en bij Usb of je daar oude troep ziet staan, zo ja verwijder dat.
 
Michel Uphoff
Homepage

Offline Nilscollection
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 136
Re: Problemen met Logitech-muis
« Reactie #4 Gepost op: 27 december 2010, 10:20:45 »
Hallo allemaal,

Ik heb nog geen tijd gehad om degene met het probleem te bereiken, maar de eerstvolgende keer dat ik 'm zie zal ik hem de mogelijke oplossingen eens voorleggen.
Alvast hartelijk bedankt voor jullie moeite!  :)

Nils

Offline Nilscollection
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 136
Re: Problemen met Logitech-muis
« Reactie #5 Gepost op: 27 december 2010, 14:54:11 »
Hallo allemaal,

Er zijn blijkbaar 3 muizen geïnstalleerd; twee vorige muizen (waren beide Logitechs) en de touchpad van de laptop zelf.
Welke kunnen verwijderd worden? Beide HID-muizen?

Nils




Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: Problemen met Logitech-muis
« Reactie #6 Gepost op: 25 april 2011, 10:23:32 »
Hey Nils,

Deze thread is alweer van eind vorig jaar, maar ik zie dat 'ie nog niet was afgesloten. Heb je dit uiteindelijk nog kunnen oplossen?

Groeten,

Ronald
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence