Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

492 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 april 2024, 01:28:50

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: WAV in Mediaplayer 12  (gelezen 10275 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Waggel

  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 2
  • Geslacht: Man
WAV in Mediaplayer 12
« Gepost op: 24 januari 2011, 14:55:50 »
Hallo,
Sinds vorige week heb ik Windows 7 op mijn PC staan met mediaplayer 12. Maar nu worden er enkele wavbestanden niet meer afgespeeld en ook niet meer in sommige powerpointspresentaties. Ik heb het in andere mediaspelers (itunes en VLC) geprobeerd en daarin lukt het wel. Maar in sommige PPSjes niet.
Ik weet dat het iets met codecs te maken heeft maar waar download ik de juiste codec en hoe installeer ik die want het is meestal engelstalig en ben daar niet zo goed in.
 
Wie kan mij hier mee helpen.
 
Waggeltje
« Laatst bewerkt op: 24 januari 2011, 20:15:20 door Peter »

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: WAV in Mediaplayer 12
« Reactie #1 Gepost op: 25 januari 2011, 17:23:51 »
Hallo Waggeltje,

Citaat
Sinds vorige week heb ik Windows 7 op mijn PC staan met mediaplayer 12. Maar nu worden er enkele wavbestanden niet meer afgespeeld en ook niet meer in sommige powerpointspresentaties
Het kan inderdaad zijn dat er onderdelen ontbreken in Windows 7 om multimedia bestanden af te spelen maar of dat bij .wav bestanden geldt betwijfel ik. Microsoft is de uitvinder van wav bestanden  :) Het zijn de makers van deze bestanden die zich niet aan de afspraken houden.  Het beste kun je in de mediaplayer onder het menu Help eens kijken of er een support of ondersteuning (Knowledgebase) link staat, misschien zijn er meer gebruikers die hetzelfde probleem hebben.

Lees ook eens deze topic: http://www.nlcomputerforum.nl/index.php/topic,1498.0.html voor meer informatie.

Anders ontkomt je dan niet aan het installeren van nieuwe bijgewerkte codecs bestanden. Je kunt dan het standaard codec pakket K-Lite installeren welke ook voor Windows 7 is. Tijdens de installatie kies je elke keer voor de standaard instelling als daar om gevraagd wordt. Na een herstart van je computer kun je zien of dit het probleem oplost.

Tip: als je je eigen laptop/PC gebruikt om presentaties te geven dan kun je een .wav bestand ook koppelen aan bv VLC. Daarvoor klik je met de rechtermuisknop op een .wav bestand, kies in het menu voor 'Openen met...' en blader naar het VLC programma. Zet daarna een vinkje in het getoonde scherm bij 'dit programma altijd openen' of soortgelijke tekst.

Succes!
« Laatst bewerkt op: 25 januari 2011, 17:33:20 door RuudDeWit »
Vriendelijke groet,Ruud de Wit

Offline Waggel

  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 2
  • Geslacht: Man
Re: WAV in Mediaplayer 12
« Reactie #2 Gepost op: 25 januari 2011, 22:44:25 »
Ruud,
 
Hartelijk dank voor je advies.
Het is nu gelukt en alles werkt nu naar behoren.
 
waggel