Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

491 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

27 april 2024, 16:35:30

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Toetsenbord in de vaatwasser  (gelezen 11961 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Toetsenbord in de vaatwasser
« Gepost op: 7 november 2009, 21:28:54 »
Bericht 1 van 4

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:Just VechtDatum:15-08-2007
 Aan:AllenMsgID:3525.1
 Onderwerp:Toetsenbord in de vaatwasserForum:ws-nlcomputer
Goedenavond! ,

Ik kwam op de Zwarte Markt in Beverwijk een oprolbaar toetsenbord tegen. De man vroeg er een tientje voor. In ieder geval mocht ik hem even oprollen en dat was toch wel leuk. Die dingen kun je ook nog eens gewoon afwassen en je zou er de verfspuit op kunnen loslaten.
Ik heb later eens op Internet wat gezocht naar meer informatie. De prijzen lopen daar van e. 20 tot e. 50. Wat een verschillen, zeg. Verder las ik ergens dat deze toetsenbord niet fijn "toetsen". Het waggelt nogal.
En er riep iemand dat je een gewoon toetsenbord ook in de vaatwasser kon gooien. Heuh?? Kan dat? Ik heb Google er maar eens op los gelaten. Ja, dat schijnt goed te gaan.
Nou heb ik een  aardig stapeltje toetsenborden liggen, dus werd er eentje meteen in de vaatwasser gezet. Gewoon tussen de borden met aardbeienjam. Het lompste van het lompste voor deze test. Ook de droogcyclus werd niet uitgeschakeld. Ik proefde nogal wat goedbedoelde, maar niet op echte kennis berustende, "doe dit maar niet" verhalen. Dus gewoon maar normaal doen dan.

Hij is er inderdaad prachtig schoon uitgekomen en hangt nu aan de waslijn na een stevige blaasbeurt met perslucht. Er blijft namelijk nog aardig wat water in staan.
Of hij het doet? Morgen hang ik hem aan de Linux bak in mijn sleutelschuur. Dan weten we meer.

groeten,

Just Vecht
mijn Blog en meer

Bijlagen :

IMG_3344s.JPG
27KB


Bericht 2 van 4

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:PeterDatum:15-08-2007
 Aan:Just VechtMsgID:3525.2
 Onderwerp:Toetsenbord in de vaatwasserForum:ws-nlcomputer
Hoi Just,

>>een oprolbaar toetsenbord<<

Kijk eens naar deze reclame van de Aldi van deze week.
Oprolbaar, in diverse kleurtjes, 3 jaar garantie en goedkoop: E6.99

 
Peter


Bijlagen :

aldi15aug2007.bmp
184KB


Bericht 3 van 4

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:Just VechtDatum:16-08-2007
 Aan:PeterMsgID:3525.3
 Onderwerp:Toetsenbord in de vaatwasserForum:ws-nlcomputer
Hallo Peter ,

>> Kijk eens naar deze reclame van de Aldi van deze week.  <<

Dat zijn ze inderdaad! Ha, vallen die van Aldi met hun neus in de boter met mijn verhaal.

De prijs is trouwens nog lager dan wat die handelaar op de Zwarte Markt vroeg. Aldi is echt goedkoop. Dat wisten we natuurlijk wel,  maar hierbij wordt het nog een keer bewezen.
Bedankt voor de tip.

Terzijde : heb je die Bluetooth adapter gezien? Aanbieding 10. Voor een tientje. Twee van die dingen en je legt een draadloos netwerkje aan zonder veel soesa. Lijkt me het proberen waard. Ik heb daar nog geen ervaring mee, behalve dan met mijn mobieltje. Daar werkt het puik.
Het gewone toetsenbord blijkt de vaatwasser niet te hebben overleefd. De test PC begon meteen al te piepen bij het opstarten. Dat was dus niet goed.

Dat was natuurlijk te verwachten. Nou kosten gewone toetsenborden niet zoveel. Dus zie ik het nut er niet van in ze uit elkaar te halen en dan speciaal te wassen en uitgebreid te drogen in de hoop dat hij het dan vervolgens wel overleeft. Dus - in de stijl van het programma Mythbusters (mag ik graag naar kijken): onzin-verhaal (busted)
groetjes,
Just Vecht
mijn Blog en meer


Bericht 4 van 4

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:PeterDatum:16-08-2007
 Aan:Just VechtMsgID:3525.4
 Onderwerp:Toetsenbord in de vaatwasserForum:ws-nlcomputer
>>het programma Mythbusters (mag ik graag naar kijken)<<

Me too.


Peter





Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: Toetsenbord in de vaatwasser
« Reactie #1 Gepost op: 22 april 2011, 09:17:40 »
Goedemorgen,

Nog zo'n verhaal: http://www.instructables.com/id/Clean-your-Keyboard-in-the-Dishwasher/

Deze vent vertel dat je hem een week of wat moet laten drogen. OK, ik heb nog een stapel. Er gaat er weer één in de droger. Ik blaas hem goed door met de compressor en laat hem dan een week aan de waslijn hangen.

Wordt dit een BUSTED II?

met vriendelijke groeten,

Just Vecht
« Laatst bewerkt op: 23 april 2011, 14:39:14 door Ronald »
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers